Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Las Palabras Interrogativas
Hoy es viernes, el 8 de noviembre La pregunta: Read the conexiones box on p. 20 en el libro de texto. When it is winter in the Northern Hemisphere, what.
Estar – To Be estoy estamos estás estáis está están
Las Palabras Interrogativas
Hoy es lunes Es el 27 de febrero del 2012 ¿Cómo usamos las preposiciones para expresar dónde están las cosas? PARA HACER AHORA: ¿Cómo se dice… en español?
Preposciones de Lugar U2.2.
Ser Vs. Estar 12/11/2014 Ema Mateica Sosa TL Hanna.
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero LA PREGUNTA: Lean el “Fondo Cultural” en la página 98. Where was Sor Juana Inés de la Cruz born? What kinds.
ESTAR Another Irregular Verb! Estar is irregular. It does NOT follow a regular AR pattern like verbs such as nadar, bailar, or cantar do. Soooo…… What.
Español 1 El 31 de octubre de 2012 Entrada: ¿Qué hay? Watch the video & complete the missing lyrics on your sheet.
Ser vs. Estar Español I.
Estar with Prepositions
Hoy es miércoles. La fecha es el 26 de febrero LA PREGUNTA: Read page 113 Explain the physical education system, the use of gymnasiums, and the prevalence.
Hoy es miércoles. Es el 14 de mayo La pregunta: For each of the sentences below, fill in the correct form of SER OR ESTAR. Also note which letter of the.
U2.2 Page 115 ESTAR The Verb Estar means “to be” in English. Estar is an IRREGULAR verb.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Hoy es lunes. La fecha es el 3 de marzo LA PREGUNTA: Contestar: ¿Cuántos estudiantes hay en la clase? ¿Dónde están las computadoras? ¿Quién está delante.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Spanish 2 Week 6 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 7 de octubre Traduce: 1. LHS is far from Portland. 2. It’s 5:25am. 3. We are going to study.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
Hoy es martes. La fecha es el 11 de febrero LA PREGUNTA: Escribe una lista de 5 cosas que ves un nuestra sala de clases. LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Libro.
Hoy es jueves. La fecha es el 30 de enero
Hoy es martes. La fecha es el 4 de febrero LA PREGUNTA: Translate We practice basketball in gym class. Carlos and Carlota skateboard. Manuel and I sing.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where things are located. Vocab/Ideas: Estar Estoy Estás Está Estamos Estáis Están.
 Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action.  For example, the English verb to have is conjugated as I have, you.
World Language Survey 28 de abril de
LA PRUEBA DE SER Y ESTAR: Pueden usar sus apuntes y su libro You may use your notes and textbook to complete the quiz. You have 15 minutes to complete.
Hoy es viernes, el 4 de abril. La pregunta: Lean la caja de “Fondo Cultural” en la página trescientos cincuenta y seis. What is the Museo del Oro? Where.
La Fecha: Hoy es ________, _____de octubre Tema: The verb estar with prepositions of location Objective: SWBAT describe where something or someone is located.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Hoy es viernes. La fecha es el 21 de febrero LA PREGUNTA: Translate to Spanish He is in math class first period. The book is on the desk. LA TAREA y OTROS.
ANTE TODO In Lección 1, you learned how to conjugate and use the ver ser (to be). You will now learn a second verb which means to be, the verb estar. Although.
Vámonos TIENEN 5 MINUTOS
The verb estar To Be. Estar ☆ estar is used to express: 1)location 2)feelings/emotions.
The following slides introduce the new verb IR.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
Gramática 2.2 Uses of ESTAR Prepositions with ESTAR el 4/7 de noviembre.
Hoy es martes el doce de noviembre. Ahora I.Translate the following sentences I.I have twenty red pencils. II.I have to study. III.Juan has nine rulers.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Prewrite- On a separate sheet of paper draw a sketch of our classroom. You must label ten items in Spanish using your vocabulary list including the definite.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
La pregunta: ¿Cómo se dice… It’s noon It’s midnight. en Español? Hoy es viernes, es el once de octubre. La tarea: Examencito: los números y la hora miércoles,
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Tu Sala de Clases. Find the word that doesn’t belong in each group: / 1. un escritorio una silla un pupitre una amiga / 2. la carpeta debajo de entre.
Realidades 1 – Capítulo 2B
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
UNIDAD 2 – LECCIÓN 2 Lunes, cinco de octubre del dos mil quince Objetivos de lección 2: 1.SWBAT describe classes and classroom objects 2.Say where things.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
REPASEMOS LA TAREA. la tarea p. 60, Copy “prepositions often used with estar” into your notebook. Be sure to copy Spanish and the English meanings.
¿Qué recuerdan Uds.? Un repaso para el examen. FeelingsEstar chart Location Where do you go? vocabula rio
LA TAREA para miércoles, el 18 HAGAN – Página 60 Inténtalo 1-14 Write it out.
El verbo ESTAR Conjugaciones y usos. ESTAR: estánestá estás estamos estoy To be located, to feel YO Tú El, Ella, Usted Nosotros Ellos, Ellas, Ustedes.
ESTAR (to be) WITH PREPOSITIONS. ESTAR (to be) WITH PREPOSITIONS 1.You've already used some forms of the verb estar to talk about how someone is feeling.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Hoy es miércoles el 16 de marzo Today is Wednesday, March 16  Read the words in blue on pages 198 and 199 then go to pg 218 and find out what they mean.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Transcripción de la presentación:

Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo, lunes - el 3 de marzo

EL PLAN DE HOY: La semana de los lenguajes mundiales Un repaso de la tarea de ayer Un repaso del vocabulario Una actividad de escuchar El verbo ESTAR Unas actividades de práctica LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo, lunes el 3 de marzo LAS METAS: Students will be continue to study general vocabulary associated with objects that are found in the classroom as well as prepositional phrases. Students will use the conjugations of ESTAR.

Los carteles World Language Week Poster Contest: Earn extra credit! Top finalists have their work displayed! Winners win gift cards! Draw or design a poster which promotes the study of world languages. Tell why it is important and fun to study languages. Poster should be colorful, understandable and easy to read! Posters due on or before Wednesday, Feb. 26, 2014 NO EXCEPTIONS!

La tarea de ayer Página 46

Las cosas en la sala de clase las tarjetas de práctica

Repaso del vocabulario Debajo de Encima de Al lado de Detrás de Delante de A la izquierda A la derecha

ESTAR – TO BE Conjugamos el verbo estar: Yo estoyNosotros/as estamos Tú estásVosotros/as estáis ÉlEllos Ella estáEllas están Ud.Uds.

Los Usos de Estar P – position (The book is on the desk.) L – location(I am in the classroom.) A – action (You are walking.) C – condition (He is sick.) E – emotion (We are happy.)

Una actividad de escuchar

Actividades en el libro Página 107, Actividad 10 ¿En qué clase están? Write a sentence using the correct forms of ESTAR as you tell what class each person is in. For example: Ella está en la clase de tecnología. Página 109, Actividad 12 ¿Y dónde están todos? Using the picture from Act 11, find out where various students are located from Javier’s perspective. Modelo: A-¿Y dónde está Lucita? B- Lupita está encima del escritorio.

Examencito You have 15 minutes to complete the quiz. When you are finished, flip the quiz over on your desk and work on something else quietly.

Hablar-Escuchar 1.Draw a picture of a classroom. Include at least 7 items in your classroom. Label them in Spanish. DO NOT LET YOUR PARTNER SEE. 2.Work with your partner. He will face away from you. 3.Your partner will ask questions about what is in your classroom and how they are positioned. Based on you answers, he will try to draw your picture. 4.Phrases to use: ¿Tienes…..? Sí, tengo…. O No, no tengo…. ¿Hay….?Sí, hay…. O No, no hay…. ¿Dónde está….?Está…. Debajo de Encima de Al lado de Detrás de Delante de A la izquierda de (to the left) A la derecha de (to the right)

La tarea de hoy LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo, lunes - el 3 de marzo