How to Use Submittable for Judging ClearMark Entries 2015 The Center for Plain Language.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La familia U3L2 Vocabulario.
Advertisements

Analizando y Evaluando ELCSWFL STAFF. Analizando y Respondiendo Que componentes pueden usar? Objetivos para el desarrollo y el aprendizaje Documentación.
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
You have written a short composition that describes a typical week in the life of a BCC student, based on the three Encuestas (surveys) you conducted with.
WALT: talking about dates and saying when your birthday is WILF: To be able to write & understand months and dates in Spanish to get to a Level 2 To be.
Science Meeting Junta de la Ciencia March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose.
PRUEBA DE UBICACION PARA HISPANOHABLANTES
La pregunta: ¿Cuál país del mundo hispanohablante está en África? ¿Cuál país del mundo hispanohablante está en Europa? ¿Cuál país del mundo hispanohablante.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Fact Family4, 5, 20 (provided by the teacher) Problem4 X 5= 20 Perimeter = 18 cm Area4 x 5= 20 sq cm 5 cm 4 cm Example: Teachers: Assign students.
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
La familia.
CLASSROOM EXPECTATIONS! When entering the classroom, sit in your chairs and work in your Esponja(warm up) turn in when you finish. Please don't talking.
Eng. Ivan E. Juárez. Preliminary Activity The different kind of tools that we will use during this course require to use a gmail account, even if you.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
Calentamiento Write the answers to each question.
Definition
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
Configurando el cuaderno (Setting up your notebook) 1.Get out the composition book or spiral for your Spanish notebook. 2.Write your name and the subject.
Tarea PARA EL MARTES 22 DE OCTUBRE 1.Type up or rewrite neatly your final draft of the essay. 2.Follow all directions to make the Comic Book Version on.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
+ Four Square Vocabulary. + What it is. Whole class, small group or individual activity that: Presents new vocabulary Reviews vocabulary Practices sentence.
Día 72 Final Review 4 – Conjugation Review. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
Configurando el cuaderno (Setting up your notebook) 1.Get out the composition book or spiral for your Spanish notebook. 2.Write your name and the subject.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
Compañeros para hoy. Si no está, pasa al frente. 1 y 17 2 y 18 3 y 19 4 y 20 5 y 21 6 y 22 7 y 23 8 y 24 9 y y y y y y 30.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
unas frases increíblemente útiles some incredibly useful phrases (for dodging conjugation)
Español 1 6˚ Hoy es miércoles el 25 de febrero I can tell time in the target language.
ALC 68 Hoy es martes el 27 de marzo de 2012 Hay 12 preguntas para la bienvenida. If you have not done the bienvenida yet, you need to make a new flash.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are starting our Columbus and the Pilgrims unit this week! I will be sending a letter home this week.
Put your body projects/papers on the table in the back.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
4.4 AR Verbs Day Two!. Vamonos! Translate the following by correctly conjugating the -AR verb Ex. They help → Ellos ayudan 1. I sing 2. You study 3. We.
PART 1: 1 st slide – record your phone conversation. PART 2: 10 slides – see topics per slide Each slide will have an illustration / clip art that goes.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
4 de enero de  Escribe 2 párrafos describiendo que ustedes hicieron durante la vacación del invierno. (el mínimo de 5 frases por cada párrafo.
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Siéntense en los grupos de lunes. Bienvenida Haz la bienvenida con una persona en el grupo. Marca el compañero y el tiempo en la hoja de “Sheets” T2 bienvenida.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
La Tarea para jueves, el primero de octubre de 2013: (Homework for Thursday...) Prepare for a mini-quiz on all the uses of TENER you see on these slides,
Objetivo y Agenda Hoy es lunes 9 de noviembre de 2015 Objetivo: I will be able to read a short story and talk about it using past tenses. Agenda: Porcentajes.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Go to cessarsc9.wixsite.com/clasedeespanol Click in this icon to see the presentation.
Español 3 24 de febrero de 2017.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
Transcripción de la presentación:

How to Use Submittable for Judging ClearMark Entries 2015 The Center for Plain Language

The Timeline for Judging ClearMark Entries Phase 1 - Preliminaries End of January Receive your Submittable invitation and sign up for your account. We can’t assign entries to you until you sign up. Phase 2 – Quick Read February 4-6 Receive the entries you are to judge. You will get a notification by . Give each a thumbs up or thumbs down vote. February 12 Thumbs up/Thumbs down votes DUE Phase 3 – Detailed Review February Detailed reviewing, scoring and critiquing proceed February 26 Category winners selected by panels DUE March 3Grand winner chosen by panel of lead judges Phase 4 – Wrap-up March 5Detailed reviews (comments + scores) due for contenders March 5Comments due for thumbs-down entries

Phase 1 - Viewing Entries –Allows you to read the entry file and the nomination summary of fictitious entries. These buttons toggle to show the entry file and the nomination summary. They default to the entry files.

How to download the files Notice the category information above the entry and the CPL activity to the right. Download the file to your computer, iPad, Kindle, etc.

Phase 2 – Thumbs-up/Thumbs-down Scoring Quickly vote thumbs up, ?, or thumbs down by clicking. You can change your vote later if you want.

Phase 3 – Detailed Review, Score and Comments

You will use this scale to judge each element (or criterion)

1. Comprensión de las necesidades del público ¿Está claro lo que el lector debe aprender o hacer al usar este texto? ¿Se corresponde la escritura, el tono y la presentación del texto con el lector? 2. Forma de escribir ¿Los autores siguen las reglas de escritura clara/sencilla? (por ejemplo, oraciones más bien cortas en voz activa, etc.) ¿Crean transiciones eficaces entre oraciones, párrafos y secciones? ¿Evitan las jergas? ¿Logran transmitir el contenido clave y separar con eficacia los detalles innecesarios? ¿Evitan la terminología regional o específica de un dialecto? 3. Estructura/Navegación ¿Las secciones del texto están claramente organizadas y etiquetadas? ¿Las etiquetas ayudarán a los usuarios a predecir lo que hay en cada sección? ¿El contenido se presenta en un orden que cuenta una historia o ayuda al lector a completar una tarea? (Para sitios web) ¿La navegación ofrece un camino guiado, visible a través de los contenidos? 4. Diseño de la presentación/información ¿El diseñador utiliza la tipografía, el color y los espacios en blanco para captar y guiar la atención del lector? ¿El formato y la presentación hacen del texto un elemento fácil de escanear? A simple vista, ¿puede indicar dónde se encuentra la información importante o acción? 5. Imágenes, gráficos y tablas ¿Las imágenes, gráficos o tablas están dirigidos y apoyan el contenido del texto? ¿Ayudarán a los lectores a comprender mejor los puntos importantes o los guiarán sobre cómo tomar medidas importantes? Por el contrario: ¿Están las imágenes y los gráficos incluidos solo para proporcionar algo más que palabras para mirar? ¿O sería más fácil entender el texto si los autores hubieran elegido más o diferentes gráficos? ¿La presentación de los gráficos y cuadros es precisa? ¿Los lectores podrán comprender cuál es la el objetivo del cuadro o gráfico? ¿El cuadro o gráfico sirve fácilmente como complemento o respaldo? Criterios de evaluación ClearMark

The criteria are listed on the scoring sheet. You enter a numerical score and write a helpful critique in the Comments box for each criterion. 6. Evaluación ¿Los métodos de evaluación eran adecuados, teniendo en cuenta quiénes/cuántas personas utilizarán el texto y la importancia de este para su bienestar? ¿Hace referencia a la encuesta, las pruebas de usabilidad, los grupos objetivo, las mejores prácticas?) ¿Se hizo la prueba con usuarios representativos? ¿Se usaron los métodos de evaluación correctos en el momento correcto? ¿Se usaron los resultados para dar forma y mejorar la versión final? 7. Manera o voz En general, ¿el texto se siente creíble y sincero? ¿El tono, la elección de las palabras y el estilo conversacional transmiten respeto por el público específico? ¿Los autores proporcionan información relevante de una manera equilibrada, sin sobrevalorar/subvalorar sus puntos? ¿Percibe que los autores realmente quieren que las personas que utilizan este sitio tengan éxito? 8. General ¿El texto reconoce a las diferentes subcomunidades hispanas mediante el uso de una estrategia de vocabulario globalizado en vez de un dialecto específico regional? ¿Los usuarios específicos (hispanos en Estados Unidos) serán capaces de encontrar, comprender y actuar con confianza usando lo que han aprendido en este texto? ¿El texto ayudará a la organización autora a lograr los objetivos comerciales (por ejemplo, aumento del autoservicio del cliente, misión mejorada, mejores decisiones del consumidor, llegada al mercado hispano)? ¿Utilizaría este texto como ejemplo de escritura clara/sencilla y diseño de información eficaces?

Detailed Review -- For each element, you enter your score and comments on the review sheet. Provide clear, constructive feedback, including examples that model possible improvements. Pull the bottom corner to make the comments box bigger.

Detailed Review -- You may save the draft for later review and editing. You don’t have to complete the review in one sitting. You can save it and come back later. But once you’ve clicked Finished, you can’t go back. At the bottom of the form, you can include comments that only the lead judges will see.

Phase 4 – Wrap-up February 26 – March 5, all judges complete their comments for each entry. All judges on a panel will comment on the finalists’ entries. One judge will be assigned to comment on each thumbs-down entry. March 5-10 – Lead judges will review all written comments to determine appropriateness and helpfulness for entrants. They will edit any that need some work. March 9 and 11 – Letters of congratulations to finalists and regret to other entrants are mailed.