Interpretació estadística dels indicadors de centre

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Activitat CALCULA: ESPORT MASCULÍ I ESPORT FEMENÍ Observatori Crític de l’Esport Autora: Susanna Soler i Prat INEFC Barcelona.
Advertisements

Interpretació estadística dels indicadors de centre
La qualitat, garantia de millora.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
L´energia.
SANT DANIEL.
Les amistats estan fetes de trossets....
Variables numèriques Taules de freqüències:
Escola Montserrat Sant Just Desvern
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Toca fusta FENT DECORATS
Variables qualitatives
Nom: … Curs: 6è-B Professora: Marta Llobet Assignatura: Matemàtiques
Estudi per a la identificació de
El Montgrí per camins de calç.
RECICLAR PER MILLORAR EL NOSTRE ENTORN
Presentació del curs acadèmic
PRESSUPOST MUNICIPAL AJUNTAMENT SANT HILARI SACALM REGIDORIA D’HISENDA
ESTADÍSTIQUES DELS CF DEL DEPARTAMENT DE SANITÀRIA, CURS 07/08
3a PART Els nens i nenes de P- 4
PREPARACIÓ PROVES D’ACCÉS A GRAU MITJÀ 2017
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
LA FAULA.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Obtenció d’un indicador per mesurar l’abandonament en els estudis
EGIPTE I EL NIL Maria Turu Arnau Carbonell Juan Cambra Curs
Taller de flotació 1.
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
Treballem l’estadística
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Cercle de comparació d’Esports Jornada de cloenda 15/12/2017
Resultats DIAGNOSI SOCIO CULTURAL DE L’ENTORN FAMILIAR DELS I DE LES
Matemàtiques 3er E.S.O..
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
MONITOR Silvia Pérez Bermudo.
QUARESMA UN TEMPS IMPORTANT, PER PREPARAR LA GRAN FESTA
La formació professional, una opció de futur i amb futur
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
Per la retina o el timpà de qualsevol persona que visqui a un entorn més o menys urbà passen diàriament una mitjana de 3000 impactes publicitaris de manera.
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
Responsables del projecte Ferran Tolosa. Edicions Cort
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
BONES PRACTIQUES A L’AMPA Activitats Extraescolars
Resum Informe d’Enquesta d’Opinió de l’Empleat
Realitzat per: Xavi González i López.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
El currículum a l’educació primària
Organització i creixement
En aquest tema veurem els apartats següents:
la cohesió social va per barris
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
ANOIA.
un camí cap a la convivència i el diàleg
PERSONAL DOCENT I INVESTIGADOR (PDI)
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Aquí hi va el títol del pòster: representatiu de les conclusions,i que generi interès, sient seriós i exacte Pérez, J., Rodríguez, P., Casal, J. Institut.
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
3.- LA GLOBALITZACIÓ És una acceleració de la interdependència de les economies nacionals, provocada pels canvis tecnològics i la reducció de les barreres.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Transcripción de la presentación:

Interpretació estadística dels indicadors de centre Secretaria de Polítiques Educatives Subdirecció General de la Inspecció d’Educació Interpretació estadística dels indicadors de centre PPT 2 05/11/2019

INDICADORS DE CENTRE ES REPRESENTEN INFORMEN MITJANA MEDIANA TAULES DESVIACIÓ MITJANA VALOR TAULES VALOR FRANGES DE VALORACIÓ MITJANA SITUACIÓ DEL CENTRE QUARTILS MEDIANA SITUACIÓ DEL CENTRE GRÀFICS 05/11/2019

Alguns aspectes de l’informe: MITJANA Fa un gràfic per a cada indicador on marca la mitjana i 3 franges: baixa, central i alta. També marca el valor del centre. 68% Mitjana-desviació Mitjana Mitjana+desviació Valor del centre 05/11/2019

Alguns exemples: MITJANA 100 % 47.373 36.366 2.- Índex de famílies que fan aportacions econòmiques per activitats extraescolars Valor Mitjana Desviació Centre: participació de les famílies 68% 84.42 % 88.677 8.497 1.- Índex d´alumnes de 1r que promocionen de curs Valor Mitjana Desviació ESO: promoció 68% 05/11/2019

Alguns aspectes de l’informe: MEDIANA Fa un gràfic per al percentatge global on marca la mediana i 4 franges determinades pels 3 quartils: baixa, central-baixa, central-alta i alta. També indica el valor del centre. 85.6 % Percentatges globals de l'indicador ESO: superació de les àrees a 1r Mediana Valor del centre 05/11/2019

Alguns exemples: QUARTILS 91.3 % Percentatges globals de l'indicador ESO: graduació 0.091 Índex global de l'indicador Recursos humans: ràtio professors/alumne 05/11/2019

Exemple 1 d’interpretació: Els dos índex de mobilitat del centre estan a la zona central, una mica per sota de les mitjanes. Aparentment, podríem considerar que té una mobilitat “acceptable”. Mirant la mediana observem que la situació del centre es confon pràcticament amb la mediana. Això vol dir que el 50% dels centres tenen una mobilitat inferior a aquest. Per tant, el qualificatiu “d’acceptable” que es deduïa de la comparació exclusiva amb les mitjanes es podria posar en consideració o estudi. 05/11/2019

Exemple 2 d’interpretació: La majoria dels valors són superiors als de les mitjanes corresponents, fet que ens faria pensar que són bons i que el centre es trobaria en una zona alta dintre de la mostra. Mirant la mediana, el valor del centre coincideix pràcticament amb aquesta. Per tant, hi ha un 50% de centres que obtenen millors resultats. Un 25% dels centres obtenen la més alta puntuació del 100% en els globals. 05/11/2019

Exemple 3 d’interpretació: En aquest cas, dos dels índex del centre estan per sobre de la mitjana i dos estan per sota, fet que justificaria que l’índex global s’apropi al valor de la mediana. Malgrat que el centre té un percentatge global del 79,6%, que semblaria prou acceptable, hi ha més d’un 50% de centres que obtenen millors resultats. En aquest cas les tres últimes franges són pràcticament semblants. 05/11/2019

05/11/2019

Resultats d’una promoció Ll. Catalana Ll. Castellana Ll. Estrangera Matemàt. Curs 07-08 1r 75 % 80 % 73 % Curs 08-09 2n 72.5 % 75.63 % 63.75 % 70 % Curs 09-10 3r 79.2 % 84 % 73.6 % Curs 10-11 4t 93.91 % 93.04 % 92.17 % 05/11/2019