AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
DESCOBREIX EL TRESOR DEL NADAL CELEBREM L’ANIVERSARI DE JESÚS.
Advertisements

Sabeu qui és Josep de Calassanç?
Activitat CALCULA: ESPORT MASCULÍ I ESPORT FEMENÍ Observatori Crític de l’Esport Autora: Susanna Soler i Prat INEFC Barcelona.
Deixar de fumar, tota una aventura!. Fumar és una complexa conducta en la què intervenen aspectes bioquímics, psicològics i socials.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
EL TREBALL DE CATALÀ.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
Salut mental i prevenció
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Una experiència a sisè de Primària
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
CLAUDE MONET.
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
LA MENTIDA DESCOBERTA.
CLAUDE MONET Obres clàssiques de pintura acompanyades
PETITS REPORTERS Títol.
Xaf, el corb marí.
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
Aquí tens alguns consells que Bill Gates recentment va fer durant una conferència en un IES sobre les 11 coses que els estudiants no aprenen a l’escola.
DIADA DE La pau i la no violència.
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
Quin dinosaure!.
Un test per pensar... Materials de
3. TOTS SOM DIFERENTS..
Companys i Companyes Avui queden 15 dies......
Hi havia una vegada un nen que es deia Tomàs que volia ser mag.
DIADA DE LA PAU A SJO.
JO, AMB LES OBRES,ET MOSTRARÉ LA MEVA FE
El Programa Educatiu CLIC, OBERT i COL·LABORATIU
Quan l’amor fa mal.
Xino xano fins que arribem a la placeta de la font.
AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING!
TECNOLOGIA.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
BIODIVERSITAT A L’HORT
QUAN FAS EQUIP, ETS FAN ÀSTIC!
CONCURS BÍBLIC Laia Garrit Mª del Mar Puigferrat.
Somni de Nadal. Somni de Nadal.
Per la PAU, en record de RACHEL CORRIE.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
És una lectura extraordinàriament interessant,
Els “trapicheos” d’uns quants socialistes al nostre poble Palau-solità i Plegamans $
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
ELS 5 SENTITS Com ho sap el nostre cos?.
La vulneració dels drets socials
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
NORMES DE CONVIVÈNCIA INSTITUT DE DELTEBRE Generalitat de Catalunya
(Fes clic per entrar en el quadre i poder escriure) NOM DELS PERSONATGE (Per canviar la lletra i la mida ho pots fer des de FORMATO-FUENTE) Escriviu els.
AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING!
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
#AQUÍPROUBULLYING! MÒDUL 4: COM DETECTAR I ATURAR L’ASSETJAMENT 4t ESO
AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING!
El Montgrí per camins de calç.
WebQuest “ L’esport, ha de ser violent? ”.
El que ha passat està molt bé
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
CONTE LA FADA EMPATIA VISITA UNA ESCOLA.
AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING!
AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING!
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING!
(del conte Momo, Michael Ende, 1973)
AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING!
Transcripción de la presentación:

AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING! Generalitat de Departament d'Ensenyament Institut de Deltebre AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING! MÒDUL 1: APROXIMACIÓ AL CONCEPTE D’ASSETJAMENT I CIBERASSETJAMENT

I TU, QUÈ EN SAPS, DE L’ASSETJAMENT? Generalitat de Departament d'Ensenyament Institut de Deltebre I TU, QUÈ EN SAPS, DE L’ASSETJAMENT? Fem una pluja d’idees amb el que ja sabem Núvol de paraules

QUÈ ÉS L’ASSETJAMENT ESCOLAR? Generalitat de Departament d'Ensenyament Institut de Deltebre QUÈ ÉS L’ASSETJAMENT ESCOLAR? L’assetjament escolar és una conducta de maltractament psicològic i/o físic, en el marc escolar, d’un alumne o grup d’alumnes envers una companya o company, de forma reiterada, intencionada i amb abús o desequilibri de poder Trets per considerar-ho assetjament: Intencionalitat Reiteració Durada en el temps Desequilibri de poder

Activitat 1: VERTADER O FALS? Pensem i Reflexionem tots junts Generalitat de Departament d'Ensenyament Institut de Deltebre Activitat 1: VERTADER O FALS? Pensem i Reflexionem tots junts L’assetjament és una broma, una forma de divertir-se on tothom s’ho passa bé? Hi ha noies i nois que es mereixen que les assetgin Si et peguen o t’insulten, el millor que pots fer és tornar-t’hi i fer el mateix L’assetjament és més comú entre els nois que entre les noies Els nois i noies que són assetjats s’ho passen malament, però tampoc n’hi ha per a tant. Si veus que algú és víctima d’assetjament, és millor no ficar-s’hi. L’únic que es pot fer amb els assetjadors és castigar- los L’assetjament tan sols afecta a la víctima

SABEM-NE MÉS Tipus d’assetjament Generalitat de Departament d'Ensenyament Institut de Deltebre SABEM-NE MÉS Tipus d’assetjament Categories DIRECTE CARA A CARA INDIRECTE TELÈFON MÒBIL, ORDINADOR, XARXES SOCIALS FÍSIC: Pegar VERBAL: malnoms, burles PSICOLÒGIC: humiliar, menystenir SOCIAL: excloure del grup, no deixar participar CIBERASSETJAMENT

Actors de l’assetjament: implicació positiva Generalitat de Departament d'Ensenyament Institut de Deltebre Actors de l’assetjament: implicació positiva El cercle del bullying, olweus 2001

Activitat 2: Identifiquem en un cas concret Generalitat de Departament d'Ensenyament Institut de Deltebre Activitat 2: Identifiquem en un cas concret Ara que coneixem els diferents tipus d’assetjaments i els rols que intervenen identifiquem els diferents actors i el tipus d’assetjament que es produeix

Activitat 2: Identifiquem en un cas concret Generalitat de Departament d'Ensenyament Institut de Deltebre Activitat 2: Identifiquem en un cas concret CAS 1: L’Ivan és un noi esportista i molt popular. El Jaume és un noi estudiós, introvertit i amb pocs amics. L’Ivan seu darrera el Jaume a l’aula. Contínuament, li clava cops a l’esquena i calbots. Altres companys riuen i li llencen paperets. El Jaume no s’atreveix a dir res al professor. Avui, a l’esbarjo, l’Ivan ha aprofitat que el professor de guàrdia no el veia i li ha donat una empenta que l’ha fet caure a terra. Els companys ho han vist tot, han rigut i li han girat l’esquena Agressor Víctima Espectadors Seguidors Tipus d’assetjament

Activitat 2: Identifiquem en un cas concret Generalitat de Departament d'Ensenyament Institut de Deltebre Activitat 2: Identifiquem en un cas concret CAS 2: Des de fa dies que l’Anna es troba incomoda a classe. És una noia una mica grossa i simpàtica. Tanmateix, els seus companys li diuen que està grassa i que s’ha d’aprimar. L’anomenen “balena”, “foca”, “obesa”... A la classe d’EF se’n riuen quan veuen que li costa fer algun exercici. L’Anna ha dit més d’una vegada als seus companys i companyes que n’està farta, però tots continuen emprenyant-la amb insults, malnoms i bromes que no fan cap gràcia. Agressor Víctima Espectadors Seguidors Tipus d’assetjament

Activitat 2: Identifiquem en un cas concret Generalitat de Departament d'Ensenyament Institut de Deltebre Activitat 2: Identifiquem en un cas concret CAS 3: En Carles de 1r d’ESO està a la cua del bar per comprar una bossa de patates. És un noi tímid i reservat. En Xavier, un noi repetidor de 4t. ESO, se li posa al costat, li passa un braç damunt les espatlles i li diu a cau d’orella “ei pringat, oi que em convidaràs a prendre alguna cosa?” Com veu que el Carles dubta, el Xavier es posa nerviós i insisteix: “ No em facis enfadar o explicaré a tothom que t’agraden els nois...” No és la primera vegada que li passa i no gosa dir que no... Agressor Víctima Espectadors Seguidors Tipus d’assetjament

Activitat 2: Identifiquem en un cas concret Generalitat de Departament d'Ensenyament Institut de Deltebre Activitat 2: Identifiquem en un cas concret CAS 4: La Maria ha passat una nota a classe de matemàtiques on es burla de l’Anna. Abans eren molt amigues, però des de fa un temps s’han distanciat i la Maria intenta fer la vida impossible. Ha aconseguit que altres companyes li retirin la paraula i, quan han de fer un treball en equip, li costa trobar algú que vulgui treballar amb ella. Fa dies que esmorza sola a l’esbarjo, mentre la resta de companys i companyes se’n riuen i fan comentaris en veu alta. Agressor Víctima Espectadors Seguidors Tipus d’assetjament

Activitat 2: Identifiquem en un cas concret Generalitat de Departament d'Ensenyament Institut de Deltebre Activitat 2: Identifiquem en un cas concret CAS 5: La Raquel, una noia de 12 anys, ha descobert que algú ha creat una falsa pàgina de facebook on han penjat fotos i comentaris ue la ridiculitzen. El pitjor és que molts companys i companyes de l’escola hi ha afegit comentaris ofensius i desagradables. A l’escola tothom se’n riu, fins i tot alumnes d’altres cursos que no coneix. Tan sols han passat 2 dies; però; a la Raquel, li sembla que hagi passat una eternitat... Agressor Víctima Espectadors Seguidors Tipus d’assetjament

CONÈIXER, SENSIBILITZAR, ACTUAR PER PREVENIR... Generalitat de Departament d'Ensenyament Institut de Deltebre CONÈIXER, SENSIBILITZAR, ACTUAR PER PREVENIR...