TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
4º ESO ITINERARIOS FORMATIVOS 1- OPCIÓN DE ENSEÑANZAS ACADÉMICAS BACHILLERATO 2- OPCIÓN DE ENSEÑANZAS APLICADAS FORMACIÓN PROFESIONAL ORDEN EDU/362/2015,
Advertisements

Colegio San José Hijas de María Auxiliadora.
Eso, CFGM i Batxillerats
Presentació nova organització 4t ESO 12/2/2016
Informació a les famílies sobre 2n de Batxillerat i les PAU
Irene Martínez (Irene Pelegrí)
Orientació en família Eines per a l’acompanyament en la tria d’itineraris educatius Març 2017.
Escola Montserrat Sant Just Desvern
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
ORIENTACIÓ ACADÈMICA INS JÚLIA MINGUELL.
Després de l’ESO què? Després de l’ESO...què? Ajuntament de Cardedeu.
Toca fusta FENT DECORATS
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
Eso, CFGM i CFGs i Batxillerats
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
Característiques i classificació.
Estudi per a la identificació de
OPCIÓNS FORMACIÓ PROFESSIONAL
BENVINGUTS/DES Institut Lluís Domènech i Montaner
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Presentació del curs acadèmic
PREINSCRIPCIÓ DE QUART.
Decret d’autonomia dels centres educatius
INFORMACIÓ PER A LES FAMÍLIES. 2n de BATX. Curs
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
I ARA, QUÈ PUC FER?.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
INS FRANCESC RIBALTA Oferta formativa Curs
Literatura catalana medieval. Prosa
QUÈ FEM DESPRÉS DE L’ESO?
T'acompanyam perquè treballis en IGUALTAT.
PREMATRÍCULA PROVES ACCÉS UNIVERSITAT
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Reunió de pares i mares d’alumnes de segon de Batxillerat
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
(per al curs 2017/2018, preinscripció de 2017)
Orientació acadèmica als alumnes de 4t d’ESO-El Batxillerat LOMCE
PROGRAMA D’ORIENTACIÓ
Decret d’autonomia dels centres educatius
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
PAU 2010.
Edició 2017 Reunió amb famílies.
Eso, CFGM i CFGs i Batxillerats
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
JORNADA D’ORIENTACIÓ AL BATXILLERAT
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
Presentació de 1r d’ESO Curs
Presentació BATXILLERAT
(Q-.LE) Facultat de Magisteri
Thinkató Instruccions
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Formació per als equips directius d’educació secundària
IES CAN PUIG CURS
Jornada de Portes Obertes Diumenge 24 de març, Canet de Mar
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
El currículum a l’educació primària
Reunió de famílies 6è EP L’Educació Secundària Obligatòria
BATXILLERAT Promoció
Convivència i Mediació Escolar
PERSONAL DOCENT I INVESTIGADOR (PDI)
Reunió de famílies 3r d’ESO El 4t d’ESO
MEDIACIÓ COMUNITÀRIA ICQP.
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO Matèries optatives: Cada alumne ha de cursar un mínim de 3 matèries optatives i un màxim de 5, amb el benentès que l’assignació horària d’aquesta franja està limitada a un màxim de 10 hores. Tenint en compte els requisits anteriors (nombre de matèries optatives i limitació de la franja horària assignada a matèries optatives), el centre educatiu pot utilitzar el marge horari d’una hora per ampliar la dedicació horària d'alguna matèria del currículum, amb la finalitat de millorar l’assoliment de les competències bàsiques i promoure l'èxit escolar dels alumnes També en el 4t curs l'alumnat ha de portar a terme un projecte de recerca en equip. Aquest projecte ha d'estar constituït per un conjunt d'activitats de descoberta i recerca realitzades per l'alumnat entorn d'un tema escollit i acotat, en part, per ell mateix, sota el guiatge del professorat. El projecte de recerca tindrà la consideració d'una matèria optativa. Com a tret diferenciador està la matèria d’educació eticocívica la de Serveis la Comunitat Orientació acadèmica i professional: Cal advertir que l’elecció d’uns estudis o professió és un procés llarg. No haurien d’esperar poder arribar a una decisió final d’una manera immediata. El que es pretén és que vagin organitzant les seves idees per fer una bona elecció; principalment, determinar quin entorn o quins entorns de treball són els que encaixen més bé amb la seva manera de ser, expressant els seus gustos, preferències i interessos respecte d’una sèrie de característiques personals que cal tenir en compte en la selecció dels futurs estudis o professions. Per tot això, donarem molta importància a l’orientació escolar i professional

Organització de quart curs Matèries comunes Llengua catalana i literatura 3 Llengua castellana i literatura 3 Llengua estrangera 3 Ciències socials: geografia i història 3 Matemàtiques 4 Educació física 2 Religió o cultura i valors ètics 1 Tutoria 1 Projecte de recerca (1) Servei comunitari* (1) Matèries optatives 10 TOTAL 30

Matèries optatives Hores Biologia i geologia 3 Física i química Llatí Economia Ciències aplicades a l’activitat professional Emprenedoria Tecnologia Tecnologies de la informació i la comunicació (informàtica) Hores: mínim 2 Segona llengua estrangera Educació visual i plàstica Filosofia Música Arts escèniques i dansa Cultura científica Cultura clàssica Física i química i ciències aplicades 4 Biologia i geologia i ciències aplicades Economia i emprenedoria Tecnologia i tecnologies de la informació i la comunicació 3