Presentació assignatura

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Advertisements

Núria Alonso Casado 4ºB IES Salvador Dalí
FORMACIÓ ÀREA TIC SEMI PRESENCIAL ( ANY 2011)
Escola Montserrat Sant Just Desvern
TFC Intranet Escolar Desenvolupament d’una aplicació Java2 EE
i el que no es pot avaluar
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
Decret d’autonomia dels centres educatius
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Autor: Samuel Lozano Alcodori
En aquest tema veurem els apartats següents:
Federació Catalana d’ONGD
I ARA, QUÈ PUC FER?.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Introducció: Models i principals fires internacionals
Presentació de Kickoff
TFC - Antoni Romanos Arasa
Disseny i implementació d’una base de dades relacional
SISTEMA GESTOR D’EMPRESA D’EXCAVACIONS
ES:E - Objectius Donar una visió inicial de l’Enginyeria del Software
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
Tècniques teatrals APLICADES A L’AULA – What ROLE do YOU play?
Assemblea informativa 8 de gener de 2010
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Avaluació de preparació Agile <nom de la solució>
2. Presentació de la Guia UB per l’elaboració de la memòria per la sol·licitud de verificació dels Títols de Grau.
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Decret d’autonomia dels centres educatius
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
La gestió per processos
Presentació de la Guia per a la identificació i
La gestió curricular de competències
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
Jonathan Ceballos Rodriguez ( ) Zenón Perisé Alía ( )
Com preparar una unitat per a l’avaluació
Projecte final de carrera Què és?
Informàtica Batxillerat HCS
TECNOLOGIA.
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
Catàleg de llocs de treball del CPNL
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
Aprenentatge de matemàtiques a partir de la creació de videojocs.
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Curs Presentació Assignatura
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
El currículum a l’educació primària
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Anàlisi d’un lloc web implementant actualització del contingut
Projecte: Videojocs.cat
Màster d’Aplicacions Multimèdia
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Convivència i Mediació Escolar
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
LA GESTIÓ AMBIENTAL Maria Mañanet i Enric Espinosa
Manteniment calendari d'exàmens
CIENCIES DE LA TERRA I EL MEDI AMBIENT 2n batxillerat
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
CICLES FORMATIUS.
Transcripción de la presentación:

Presentació assignatura SO 2016_2017_Q1

Índex Descripció Competències Tècniques Competències Transversals Objectius Metodologia docent Planificació Mètode de avaluació Bibliografia http://docencia.ac.upc.edu/FIB/grau/SO

Descripció L’objectiu d’aquesta assignatura és: Presentar els serveis i funcionalitats principals que ofereix el S.O. als usuaris Presentar com es gestionen internament aquests serveis Donar els criteris necessaris per detectar problemes en un sistema multiusuari

Competències Tècniques (de nivell 2) CT6 - Demostrar coneixement i comprensió del funcionament intern d'un computador i del funcionament de les comunicacions entre ordinadors. CT6.1 - Demostrar coneixement i tenir capacitat per a administrar i mantenir sistemes, serveis i aplicacions informàtiques. CT6.3 - Demostrar coneixement de les característiques, funcionalitats i estructura dels Sistemes Operatius que en permeti un ús adequat, administració i disseny, així com la implementació d'aplicacions basades en els seus serveis. CT7 - Avaluar i seleccionar plataformes de producció hardware i software per a l'execució d'aplicacions i de serveis informàtics. CT7.3 - Determinar els factors que incideixen negativament en la seguretat i la fiabilitat d'un sistema hardware/software, i minimitzar-ne els efectes.

Competències Transversals Actitud adequada davant la feina (nivell 1) Assistència, Puntualitat, Respecte, Motivació, Qualitat i Responsabilitat Que heu de fer? Als laboratoris Arribar puntuals (15 min. de marge) Preparar les sessions (treball previ) Entrega abans de la sessó (Racó) Fer les sessions (completes=2 hores) i ASSIMILAR-LES Entrega al final de la sessio (Racó) + Test Atenea a l’inici de la següent Oferir una certa qualitat de feina als labs. i amb un treball específic (voluntari) A classe de teoria Estar atent i comportar-se correctament Com s’avalua? Principalment per la feina feta als labs. També es té en compte el treball específic (és un component més)

Objectius (resum) FUNCIONS: CONÈIXER I UTILITZAR les funcions bàsiques que ofereix un SO tipus Linux Crear un nou “programa” Canviar el seu binari Demanar més o menys memòria Enviar/Rebre dades a/desde dispositius ... FUNCIONALITAT: CONÈIXER els elements de disseny intern BÀSICS en un SO

Metodologia Docent Classes de teoria ES MOLT CONVENIENT ASSITIR 2h/setmanals (50%) Conceptes + exemples Utilitzarem transparències + pissarra Classes de laboratori OBLIGATÓRIES Preparació prèvia  RACO Exercicis al laboratori  RACO Validació de la competències i objectius de les sessions  Atenea 10 sessions Assistència obligatòria (avaluació continuada) del 80% de les sessions 3 sessions de problemes: veure planificació

Organització Veure pàgina web. http://docencia.ac.upc.edu/FIB/grau/SO Documentació: planificació, teoria, laboratoris (enunciats, fitxers), exemples, exàmens amb solucions, col·lecció de problemes Racó FIB Informació més dinàmica: avisos, convocatòria exàmens, notes, etc Pràctiques via web Competència transversal Treball previ laboratori Sessions laboratori Exàmens

Mètode d’avaluació Mateix dia. Al període d'exàmens NOTA C. Tècniques=MAXIM(Nota Av.Continuada, Nota Av. NO Continuada) Nota Avaluació continuada: 50% TEORIA + 50% LABORATORI 50% TEORIA (Exàmens fora d’hores lectives) Control introducció+Processos+Memòria (40%) Control introducció+Processos+Memòria+E/S+ Sistemes de Fitxers (60%) 50% LABORATORI (Exàmens dintre hores lectives) CONTROL_LAB1: Gestió Processos+Memòria (45%) CONTROL_LAB2:Gestió E/S+ Threads (45%) 10%: Test d’Atenea Nota Avaluació NO-continuada: 50% TEORIA + 50% LABORATORI NOMÉS PER QUI NO APROVI L’AVALUACIÓ CONTINUADA 50% TEORIA: Examen únic 50% LABORATORI: Examen únic Mateix dia. Al període d'exàmens