+ Jerusalem, beneficiària principal dels favors divins, està obligada, de manera especial, a lloar Jahvè. + Ha enfortit els panys i baules que tanquen.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
CORAL DEL PARE CLARET.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
► Tot l'univers –des dels àngels fins als éssers inanimats– és convidat en aquest salm a entonar un cant de lloança al Senyor. ► El motiu de la lloança.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
26 de l’any Regina Escoltant “Converteix-te, Jerusalem” de Narcís Casanoves, sentim-nos Església “santa i pecadora”
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
18 de l’any cB Regina Preguem escoltant la lloança a les mans de Jesús (“Ad manus” de Buxtehude) que beneint Déu, fan que es multipliquin els Pans.
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
La felicitat dels justos –forjada amb els petits plaers de la vida familiar– és el tema central d’aquest bell poema. Al final del salm (v. 5) l’horitzó.
+ Aquest delicat poema és un elogi de la convivència fraternal, tant en la intimitat de la família com en la comunitat nacional i religiosa. + Les.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
El salm 47 és un cant en honor de Sió, “la ciutat el gran rei” (v El salm 47 és un cant en honor de Sió, “la ciutat el gran rei” (v. 3), en aquell.
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
Aquest poema –com els altres "Cants de Sió" (Sl 45; 47; 86)– expressa l'amor i l'admiració dels israelites per la seva ciutat santa. ► En elegir Jerusalem.
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
+ Jerusalén, beneficiaria principal de los favores divinos, está obligada, de modo especial, a alabar a Yahvé. + Ha fortalecido las cerraduras y aldabas.
+ Jerusalem, beneficiària principal dels favors divins, està obligada, de manera especial, a lloar Jahvè. + Ha enfortit els panys i baules que tanquen.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
TINC SET!.
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
Aquest himne de lloança a Déu comença en forma de diàleg entre el salmista i la seva pròpia ànima (vv. 1-6) i després continua en l'estil propi dels.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
Què existeix i què no existeix.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
La vida és un do de Déu i un servei als altres
Celebració FINAL DE CURS.
Vivim-la amb el sacerdot
Déu et parla. Descobreix la seva paraula.
La felicitat dels justos –forjada amb els petits plaers de la vida familiar– és el tema central d’aquest bell poema. Al final del salm (v. 5) l’horitzó.
Descobreix la seva paraula.
SENYOR, ENSENYA’ NS A PREGAR
ANTICS ALUMNES HHDC TAVERNES
XIII a Setmana de la solidaritat
PERDONEU-NOS, SENYOR ! Jesús ens descobreix el goig de retrobar l’amistat amb Déu el nostre Pare Amb nosaltres 2-8.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
+ Jerusalén, beneficiaria principal de los favores divinos, está obligada, de modo especial, a alabar a Yahvé. + Ha fortalecido las cerraduras y aldabas.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
Transcripción de la presentación:

+ Jerusalem, beneficiària principal dels favors divins, està obligada, de manera especial, a lloar Jahvè. + Ha enfortit els panys i baules que tanquen les seves portes, ha omplert les seves places de nens, ha fet que tot el país tingui pau perfecta i prosperitat. + Ha donat a conèixer de nou la seva paraula, la seva llei al seu poble, permetent així de complir els seus desitjos divins d’agradar-li.

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Aquest salm, en el text hebreu, és la segona part del salm 146 i continuació del mateix tema: himne de lloança a Déu, Senyor de tot, la bondat del qual es manifesta en tota mena de beneficis. Per als pobles rurals d'altres temps, la "ciutat", envoltada de muralles i protegida per sòlides portes, era el símbol de la seguretat. Per als pobles flagel·lats per la fam, el "pa" en abundància és símbol de la felicitat i de la vida. Però Israel no oblida mai que el major benefici és el meravellós do de la "Llei", de l’"aliança" de Déu amb el seu poble: cap altre poble no va ser tractat d'igual manera, cap altre poble no va conèixer els seus designis. 2. AMB JESÚS El salm 147 diu que Déu "envia ordres a la terra, i la seva paraula corre de pressa, no es detura". Es tracta d'una "paraula" gairebé personificada, que tendeix a ser diferent de qui la pronuncia. L'autor del salm no podia pensar en una tal perspectiva, però nosaltres no podem oblidar les paraules de sant Joan: "La paraula es va fer home i visqué entre nosaltres" (Jn 1,14). Sí, Jesús va ser la millor "expressió" de Déu. Els seus fets, els seus gestos, les seves paraules, ens parlen millor de Déu que tots els estudis que s'han fet sobre ell. Ell és "veritablement la Paraula" de Déu en el món. 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Per què no tornar a aquests temes per agrair a Déu tot allò de bo que hi ha en les nostres vides quotidianes? Gràcies, Senyor, per la casa que em protegeix... Gràcies, Senyor, pel menjar i l'aliment que no falta... Gràcies, Senyor, per la llibertat i la pau que tenim...

Glorifica el Senyor, Jerusalem, Sió, canta lloances al teu Déu, que assegura les teves portes i beneeix dintre teu els teus fills, manté la pau al teu territori i et sacia amb la flor del blat.

Tira neu com flocs de llana, escampa com cendra la gebrada; Envia ordres a la terra, i la seva paraula corre de pressa, no es detura. Tira neu com flocs de llana, escampa com cendra la gebrada;

llança el seu glaç com molles de pa, si les aigües es gelen de tanta fredor, dóna un a ordre, i les fon tot seguit, fa bufar el seus vents, i l’aigua s’escola.

Anuncia les seves paraules als fills de Jacob, als fills d’Israel, els seus decrets i decisions. No ha obrat així amb cap altre poble, no els ha fet conèixer les seves decisions.

«El Senyor envia ordres a la terra, i la seva paraula corre de pressa, no es detura. Tira neu com flocs de llana, escampa com cendra la gebrada, llança el seu glaç com molles de pa. Si les aigües es gelen de tanta fredor, dóna una ordre, i les fon tot seguit, fa bufar els seus vents, i l’aigua s’escola.» La dolça neu parla en silenci en el paisatge d'hivern. Gràcia blanca del cel per a cobrir la terra. El descans de l'hivern per a frenar la cursa de la vida. I la promesa d'aigua per als camps gelats quan la neu es fongui amb els primers escalfs de la primavera. Gràcies per la neu, Senyor. El vostre poder està amagat, Senyor, en els tendres flocs que es posen suaus sobre els arbres i la terra. No hi ha cap soroll, ni pressió, ni violència, i, això no obstant, tot cedeix davant la mà invisible del mestre pintor. Imatge de la vostra acció, Senyor, suau i poderosa quan s'encarrega del cor de l'home. El vostre poder és universal, Senyor. En tota la terra res no s'escapa de la vostra influència. Tot el paisatge és blanc. Arribeu a les altes muntanyes i a les valls amagades; cobriu les ciutats tancades i els camps oberts. Us presenteu davant el savi i davant l'ignorant; estimeu el sant i el pecador. La vostra gràcia ho cobreix tot. Senyor del gel i la neu, Senyor de la natura que és la vostra creació i la meva casa: m’alegro en veure-us actuar sobre la terra i rebo amb alegria els missatges atmosfèrics que m’arriben des del cel per confirmar la vostra ajuda i recordar-me el vostre amor.

Oh Déu totpoderós, amo de la natura i senyor de la història, que teniu poder per a posar pau en les nostres fronteres i poder per a enviar la neu, el gel, el fred i el gebre. Concediu la pau als vostres fills i sacieu-los amb la flor del blat, perquè se sentin segurs i esperançats i visquin, més intensament, consagrats a la vostra lloança. Per Crist, Senyor nostre. Amén.