Quasimodo: Prepárate para la prueba.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hoy es miércoles. La fecha es el 26 de febrero LA PREGUNTA: Read page 113 Explain the physical education system, the use of gymnasiums, and the prevalence.
Advertisements

HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Quasimodo:. Pronunciación: 0 La salud 0 Verbos 0 Adjetivos 0 Adverbios.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
 ¿Cómo estás?  ¿Cómo te llamas?  ¿De dónde eres?  ¿Qué pasa?  ¿Qué tal?
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Hagan Ahora: Miren el siguiente vídeo otra vez sobre saludar con besos. (Watch the following video again about greeting with kisses.) Tarea: Finish Pre-Test.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Week 30 Spanish II. Para Emepzar 11 de abril What is this question asking: ¿Dónde te gustaría visitar y por qué?
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Español 3 10 de mayo de 2017.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Examen 4A El mapa gráfico.
Español 3 24 de febrero de 2017.
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
EspaÑol i 14 de noviembre de 2016.
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
La luz es como el agua and CER paragraph
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Español 2 2 de mayo de 2017.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
¿Conoces a Marta? Do you know Marta? ¿Sabes hablar español?
Español 1 9 de diciembre de 2016.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Español 1 29 de marzo de 2017.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
El 28 de Agosto Objetivos:
Español 1 7 de febrero de 2017.
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
Las Palabras Interrogativas
¡Buenos Días, Buenas Tardes!
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
1.4 Numbers.
Hoy es miércoles el doce de septiembre
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Las profesiones.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Quasimodo: Traducir Our mother is hardworking.
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Hoy es lunes el veintidos de octubre
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Quasimodo: How could you express the following information in Spanish (you know 2 ways right now): The test will be on Friday. El examen va a ser el viernes.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
¿A qué hora empieza tu segunda clase?
Quasimodo: Review and then say your memory verse to your 6 o’clock partner WITHOUT looking.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Quasimodo: Write the following #’s in words
Transcripción de la presentación:

Quasimodo: Prepárate para la prueba

Prueba:

Vocabulario:

Spanish 2 Winter Exam Essay Prompt: You are going to be studying abroad in a Spanish speaking country next semester (you may decide which one). You have been given a chance to write a letter to your host family introducing yourself and letting them know a little bit about yourself. You also get a chance to ask them a few questions to get to know them. If you want, you may direct your letter to a specific person in your host family and you may work with the assumption that you know the city they live in and basic things like names etc. Be creative and have fun! [3/4 to 1 page written]

Spanish 2 Reading Comprehension Section: This will be a write-up using vocab and grammar that you’ve covered in Spanish. It could be one of the following: A conversation between two students discussing what they like to do and when. A letter from a student to their grandparents talking about their school schedule. A description of a doctor visit with the patient describing their symptoms etc. A short story using familiar vocabulary/grammar structures. You will need to read it and answer questions on it in ENGLISH. These questions will check your understanding of the story, allow you to explain why a certain sentence would be phrased in a certain way, and/or give you a chance to show how well you can figure out new vocabulary from the context of a story.

Ejemplo: Mi hermana se llama María. Ella fue al doctor ayer. Ella llegó a la clínica a las nueve, pero no fue a su examen médico hasta las nueve y media. La enfermera le preguntó muchas cosas. Tenía que saber un poco sobre los síntomas de mi hermana. Mi hermana contestó las preguntas. Tenía algunos síntomas. Le dijo a la enfermera, “En general tengo buena salud pero ahora no me siento muy bien. Estoy mareada mucho, tengo muchísimo sueño y no puedo controlar mis emociones. Mi esposo está muy preocupado.” La enfermera hizo una prueba de la sangre de mi hermana. Despues de algunos minutos entró el doctor. Tenía una sonrisa grande en la boca. ¿Sabes que le dijo a mi hermana?

Práctica de hablar:

Tarea: Vocab quiz tomorrow (will be matching)