Projecte mediambiental

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
S’anomena paper reciclat aquell que es fabrica amb un paper vell. Fins fa poc s’ha mantingut la confosa definició de paper ecològic –encara que no fos.
Advertisements

Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
CLASSE:ELS ÀNECS PARVULARI 5 ANYS CEIP BARÓ DE VIVER
Concurs Aula Amigable IES Josep Maria Quadrado Octubre del 2004.
L’ ALUMINI.
L’EMBOLCALL REHUTILITZABLE
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
Els instruments musicals
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
MANUAL NOMINAPLUS.
Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
El contenidor groc Alex Masuet, Anna Gallén, Marc Montia, Laura Cid.
Materials d’ús tècnic: papers i fustes
IES PUIG DE SA FONT “NECESSITATS CENTRE”
Tema 2. DIVISIBILITAT.
Prova pilot sensor de control volumètric a 4 municipis de la província de Barcelona Conchita Vicaria
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
RECICLAR PER MILLORAR EL NOSTRE ENTORN
Els residus del institut
EL NOSTRE AJUNTAMENT I L’ESTALVI D’AIGUA
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
PETITS REPORTERS Títol.
El paper i les seves conseqüències ambientals
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
SIGUEM SOSTENIBLES.
TEMA 6 LLENGÜES EN CONTACTE
EL RECICLATGE DELS RESIDUS DOMÈSTICS
EL RECICLATGE I LES SEUES CONSEQÜÈNCIES.
FEM LA BOLA PETITA!.
AMBIENTACIÓ DEL CENTRE
ANÀLISI DELS ESTATS FINANCERS DE L´EMPRESA
Mireia González Marta Beneyto Genís López Martí Fabregat
Per un món sostenible Un projecte d’.
SINECOLOGIA La sinecologia estudia les relacions tròfiques (alimentació) dins els ecosistemes. Els cicles de matèria i energia en els ecosistemes.
Programa Socialització de Llibres al CEIP LOLA ANGLADA
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
QUÈ FA EL NOSTRE COS AMB L’AIRE QUE AGAFA QUAN INSPIREM?
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
El contenidor orgànic Jaume Martín Judit Martínez Aram Puig
“Les classes més sostenibles”
CAMPANYA DE RECOLLIDA D'OLI USAT
2013.
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
Perfil dels enquestats
PER QUÈ NO PODEM CAMINAR DAMUNT L’AIGUA?
L’AIGUA A LA NATURA.
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
INTRODUCCIÓ En aquesta exposició, anem a parlar sobre el reciclatge, les seues causes i conseqüències i el tractament dels residus. A mesura que anem parlant,
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
LABANDÀRIA.
BIODIVERSITAT A L’HORT
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
Les taules de multiplicar
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
EMBOLCALLS SOSTENIBLES
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
L’AIGUA UN RECURS POC VALORAT?
CEIP Mas Clarà.
CAMPANYA DE CONSCIENCIACIÓ PER A LA RECOLLIDA DE RESIDUS D’APARELLS ELECTRÒNICS PROPOSTA PER ALS AMBAIXADORS DE LA CAMPANYA.
CARTA AL LLOGATER.
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
CAMPANYA PER A L’ESTALVI DE PAPER
RECICLEU AMB NOSALTRES
ESCOLES VERDES PAUTES D’ACTUACIÓ.
FASES DE PROJECTE TECNOLÒGIC
PLA DE RESIDUS DE L’IES EL SUI PROPOSTA DEL DEPARTAMENT DE TECNOLOGIA
R ECICLATGE Lucia Sánchez Aragón [26] Raquel Carrasco Medialdea [23]
Transcripción de la presentación:

Projecte mediambiental ESCOLA d’ Hostaleria i Turisme

Objectius del projecte mediambiental Proposta de reducció de l’impacte ambiental de l’escola en un termini de tres anys ( aquest és el darrer curs) Gestió del recursos ( matèries primeres) Separació dels residuus. Reciclatge del residuus ( paper,orgànic,plàstic, vidre,oli)

Perquè és important reciclar? El reciclatge és molt important si volem conservar el medi ambient per a futures generacions: Paper: El seu reciclatge permet un estalvi del 85% de l’aigua que utilitzaríem per fer paper “nou” i un 65% de l’energia. També evita la tala de zones forestals, que normalment es fan en altres països, per tant, apart del benefici ecològic, també tenim un benefici econòmic. La contaminació d’aigües i atmosfèrica són també inferiors.

Envasos: Alguns envasos, com les llaunes de ferro i alumini són 100% reciclables. Els de plàstic poden ser transformats en nous envasos, bosses de plàstic o altres productes com mobiliari urbà, accessoris per a vehicles... Les llaunes d’alumini poden reciclar-se i convertir-se en llantes d’alumini des cotxes.

L’orgànica: Del compostatge d’aquesta fracció se n’obté un adob útil per a la jardineria i l’agricultura .

Departament d’hoteleria I turisme, llengües estrangeres I FOL I aules 1-Què s’hi fa actualment? A les aules hi ha una paperera de paper, i una de rebuig. També hi ha una caixa on hi ha papers per a borrador, és a dir papers per reutilitzar. Alguns professors recullen els treballs en format digital.

Bons hàbits: 2 QUE Podem FER 1.-Paper Només fer les còpies necessàries. Fer les còpies a doble cara. Imprimir només els document necessaris. Fer una presentació prèvia del document abans de la seva impressió per evitar impressions equivocades. Utilització del paper per a reutilitzar per a documents que ho permetin. Entrega de treballs en format digital. Llençar únicament paper a les papereres de paper. Bons hàbits:

2-Departament de cuina Què s’hi fa actualment? RECICLATGE DE: PAPER VIDRE CARTRÓ OLI MATÈRIA ORGÀNICA

COM ÉS FA? RECICLATGE DE CARTRÓ, PLÀSTIC I VIDRE Als passadissos de la cuina de l’escola, hi han situats quatre jocs de contenidors que duen a terme el reciclatge de plàstic, vidre i paper que són utilitzats per els alumnes de l’escola per a reciclar. Els alumnes van omplin aquests contenidors i un cop plens els aboquen als que hi han a l’exterior de l’escola, que posteriorment són recollits per els camions de l’ajuntament de Girona. RECICLATGE DE MATÈRIA ORGÀNICA Juntament amb els contenidors de plàstic, vidre i paper, hi ha un quart que és el destinat a les restes orgàniques dels aliments de l’escola. Aquest un cop ple, s’abocarà a un contenidor de compostatge que està situat al pati exterior de l’escola, on seguirà un procés d’adobament que desprès serà utilitzat com adob per a les plantes de l’escola.

ARTICLE SOBRE EL NIVELL DE CONTAMINACIÓ DE L’OLI USAT RECICLATGE DE L’OLI S’omplen uns bidons dels quals disposa l’escola amb l’oli que sobra dels àpats que realitzen els alumnes de l’escola, i un cop plens, el departament de cuina s’encarrega de trucar a l’empresa la qual bé a recollir aquests bidons i els porta a l’empresa que en fa el reciclatge. Aquesta mesura es molt important ja que l’oli és un producte molt contaminant per al medi ambient en tots els àmbits. ARTICLE SOBRE EL NIVELL DE CONTAMINACIÓ DE L’OLI USAT Un sol litre d'oli usat llençat al desguàs pot contaminar un milió de litres d'aigua si arriba a els rius. Encara així, reciclar aquest producte és una assignatura molt pendent en la ciutat.  

3-Recepció i Consergeria Què s’hi fa actualment? Fotocopies per les dos cares. Imprimir format baix consum de tinta. Reciclatge dels cartutxos gastats de les impressores. Compra de cartutxos reciclats. Què més hi podem fer? Millora del funcionament i rendiment d’aquets processos.

QUINS MATERIALS PODEM TROBAR: 1.-Paper ( Folis, sobres, targes, blocs, quaderns, agendes...) Sempre comprar els materials fets de paper reciclat. Els articles de curta vida com blocs de notes, llibretetes... també les ofereixen amb paper reciclat. Les notes adhesives de color groc també les ofereixen amb paper reciclat. La utilització de paper reciclat per a targes, sobres, paper de cartes...seria una mostra del nostre compromís amb el medi ambient i dona exemple als receptors. Les “banderetes separadores” de colors per marcar pàgines de documents; també les podem comprar fetes de paper i de colors. Reutilitzar els papers impresos...per les dues cares. Escriure o imprimir per tant, a dues cares. Fer només les impressions o còpies estrictament necessàries. Fer reduccions del contingut que alhora comportarà la reducció de pàgines a imprimir... Revisar els documents amb el corrector abans d’imprimir-los. En cas que surti algun petit desperfecte en d’impressió, intentar corregir-lo a mà; no tornar a imprimir-ho; sobretot si és pel nostre propi ús. En lloc de fer servir paper per a presentar treballs, fer exercicis... fer servir el correu electrònic. Saber fer un bon ús i entendre el funcionament de les impressores.

CAMPANYA GIRONA TRIA TOTS SABEM QUE PODEM MILLORAR MOLT La Campanya Girona Tria de l’Ajuntament de Girona ha seleccionat el centre com a establiment on fem una tria responsable. Ens ha donat el distintiu i publicarà als mitjans dintre les accions que es fan en positiu per sensibilitzar als ciutadans i professionals. ÉS UN RECONEIXAMENT A L’ESFORÇ FET PERÒ ALHORA ENS HAURIA DE MOTIVAR A MILLORAR. TOTS SABEM QUE PODEM MILLORAR MOLT

Mantenim el pati net S’ha de respecta els espais comuns Hi ha cendrers específics per les cigarretes. Heu de Promoure una cultura de respecte al medi ambient. Heu de mentalizar-vos que llençar les cigarretes al terra crea una degradació medi ambiental. Heu de Informar-vos sobre el temps de degradació de una cigarretes i de altres residus