Desconsol Josep Llimona.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Santa JOANA D’ARC JOANA CRUAÑES. És la famosa donzella d’Orleans, salvadora del regne de França contra la invasió anglesa. Santa i verge, el cicle de.
Advertisements

Segueix-nos! La Caseta - Serveis Educatius. Servei Municipal d’Educació Itineraris: L’arquitectura de Rafael Masó a Girona.
ESCULTURA Segle XX. Obres Modernisme i simbolisme: Desconsol de Llimona Modernisme i simbolisme: Desconsol de Llimona Cubisme i expressionisme: El profeta.
La Biblioteca de Ciències Socials presenta:
JOAN MIRÓ VIDA I OBRES inicials.
Éduard Manet.
El Guernica Pablo Picasso.
Tableau II Piet Mondrian.
Els primers freds Catalogació: Autor: Miquel Blay ( )
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
L’Art Europeu del S. XIX De Goya al Modernisme I
EDUARD MUNCH
Arquitectura racionalista espanyola
PAU PICASSO.
Amor i Psique Antonio Canova.
George Braque.
BAUHAUS, una escola d’art
Joan Puig i Ferreter.
Verge i l’infant Sallent de Sanaüja, MNAC
JESÚS DE NATZARET.
L'ART GREC.
SANTA MARIA DEL MAR Santa Maria del Mar és una basílica que va ser construïda pels arquitectes Berenguer de Montagut i Ramon Despuig. La basílica és.
Un santuari d’art a Olost de Lluçanés (Barcelona)
EL PROFETA Pablo Gargallo Escultura segle XX.
ANÀLISI EL CAFÈ DE LA MARINA
L’ART A L’EDAT MODERNA.
Adaptat a la LSC per la Cristina Escolà
MONESTIR DE PEDRALBES El Monestir de Pedralbes és un dels edificis més valuosos del gòtic català, que conserva el claustre gòtic considerat el més gran.
CENTRE D’ EDUCACIÓ PER PERSONES ADULTES
QÜESTIÓ NÚM. 14 Explica l’obra teatral de Josep Maria Benet i Jornet i la seua relació amb el món audiovisual.
EL DESCONSOL. Josep Llimona
PRIMERS FREDS Miquel Blay.
ESCULTURA ROMANA.
Figura ajaguda. H. Moore 1938.
Proposta 1.
2.- CARACTERÍSTIQUES GENERALS
El catecisme Testimonis del Senyor
Impressionisme i postimpressionisme
ELS PRIMERS FREDS Miquel Blay
BERNAT METGE.
LLOTJA DE VALÈNCIA Molt bella e magnífica e sumptuosa.
ETAPA CLÀSSICA ES DESENVOLUPA DEL S.V a.C AL IV a.C
5 ARTISTES DEL MAIL ART.
MOSAICS DE L’ABSIS DE LA CATEDRAL DE MONREALE
ESCULTURA GREGA.
El Pensador Auguste Rodin
a) Introducció: Catalogació - Breu aproximació biogràfica de l’autor
Llorenç Villalonga.
Gèneres Musicals.
La narrativa de postguerra
SURREALISME PARANOIC-CRÍTIC
L’escultura barroca Es la denominació historiogràfica de les produccions escultòriques de l’època barroca.
ERRORS FREQÜENTS A L'EXAMEN DE HISTÒRIA - PAU
DONA II DE KOONING.
Maria i Mariona.
Proposta 2.
SORTIDA PER BARCELONA CAIXAFORUM.
EL BARRI DE SANT ANTONI.
La Ratlla Verda Dídac Prat Galí 3r ESO C.
BARRI SAGRADA FAMÍLIA.
Proposta 14.
Comèdia romana Plaute i Terenci.
UNITAT 8. APORTACIONS DE VICENT ANDRÉS ESTELLÉS AL GÈNERE POÈTIC
Raúl Álvarez Genes ( auronplay )
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS
Aquesta és la llegenda de la vella de sant hilari
Vincent Van Gogh.
Constantí: el primer emperador de la Roma Cristiana
Proposta 9.
Transcripción de la presentación:

Desconsol Josep Llimona

ÍNDEX Catalogació Anàlisi formal Interpretació Modernisme Josep Llimona Enllaços

Catalogació Obra. El desconsol Autor: Josep Llimona Cronologia: 1903-1907 Dimensions: 67x76x67 cm Materials: marbre Tècnica: talla Tipus: exempta i seient Estil: Modernisme Localització: MNAC

Composició Anàlisi formal Figura Elements plàstics

Anàlisi formal 1 Composició Composició asimètrica Predomini de línies: diagonals en ziga-zaga curvilínies Composició tancada 1

Anàlisi formal Figura Cos idealitzat i proporcionat. En destaca la suavitat del cos, la sinuositat de la cabellera. Alguns elements de la figura es fonen amb el suport. No es veu la cara però expressa abatiment. Posició inestable

Anàlisi formal Elements plàstics Contrast de la superfície llisa del cos femení i desbastat rugós de la base. Cabell difuminat. En destaca la delicadesa del tractament del marbre.

Relacions amb altres obres Interpretació Tema Iconografia Personatge Context històric. Relacions amb altres obres

Interpretació Tema Representa un nu femení amb actitud abatuda i aclaparada per la tristesa. Llimona en fa una primera versió amb la figura vestida pel Dolor i la Resignació del mausoleu de la família Vilanova del cementiri de Montjuïc.

Interpretació Context Llimona esculpeix el Desconsol a partir de la figura del Dolor del mausoleu de la família Vilanova realitzada el 1903. Exposa l’obra en l'Exposició Internacional d’Art de 1907 a Barcelona. Participa a l’ Exposició Universal de 1910 celebrada a Brussel·les. El 1917 en fa una altra versió de mida més gran que es va col·locar al parc de la Ciutadella i que actualment s'ha substituït per una còpia, l'original ha passat al MNAC.

Interpretació Iconografia Les obres de Llimona giren, principalment, entorn a tres temes: la religió, l'heroi i la dona nua o vestida. Les seves escultures femenines plasmen sentiments relacionats amb el dolor: meditació malenconia soledat dolor resignació desconsol El dolor és més present a la seva obra a partir de la mort de la seva dona en 1901.

Interpretació Panteó de la família Vilanova

Interpretació Relacions Rodin: Danaide, 1886 Clarasó: Eva, 1904.

Interpretació Personatge El tipus de dona, tant les vestides com les nues, representada per Llimona s’apropa a les donzelles del pintor Burne Jones. Es caracteritza per : línies suaus gestos delicats i elegants idealització del cos sentiment contingut sublimació de les figures Nu de dona, 1918.

Biografia Josep Llimona 1864-1934 Estil Obres

Josep Llimona Biografia 1864-1934 Biografia Neix en 1864 i estudia a la Llotja de Barcelona. En 1880 guanya la Pensió Fortuny amb l’obra El fill pròdig que li permet acabar la seva formació a Roma on va rebre les influències renaixentistes. En 1893 es funda el Cercle de Sant Lluc, Llimona se centrarà en la construcció de panteons amb àngels i figures rígides. Les figures dels panteons evolucionaran cap a donzelles adolescents i malenconioses i a partir de 1909 la seva obra es caracteritzarà per les imatges religioses. Entre 1913 i 1925 predominen els herois i les dones nues, que dominaran en la producció dels últims anys.

Centre Artístic de Sant Lluc Josep Llimona 1864-1934 Centre Artístic de Sant Lluc El Centre Artístic de Sant Lluc es fundà 1893. És una associació artística de caràcter religiós en oposició a la frivolitat i esnobisme del Grup dels Quatre Gats. El seu objectiu es transmetre valors cristians mitjançant la visió del Modernisme. Els germans Llimona són dos dels artistes més rellevants dels cercle juntament amb Gaudí. En un primer moment es prohibeix el modelat de dones nues, però poc a poc se suavitzen els seus postulats

Josep Llimona 1864-1934 Estil L’estil de Llimona es caracteritza per dos tipus de obres: La figura femenina, principalment nua: postures delicades figures fràgils i joves expressen sentiment de resignació, malenconia Figura baronívola: herois musculosos sants i treballadors Utilitza la figura humana per expressar valors, s’esdevé un element simbòlic.

Josep Llimona Obres La seva producció es pot classificar en: 1864-1934 Funeràries Simbòliques Religioses Monumentals

Josep Llimona Obres Funerària 1864-1934 Obres Representa àngels i les Virtuts consolant les dones afligides. Mostra els sentiments de tristesa i de malenconia provocats per la mort. Vol transmetre la resignació cristiana i la idea de redempció. Fusiona la bellesa formal amb els sentiments. Obres: Panteó Massaguer Panteó Mundet Funerària

Josep Llimona 1864-1934 Obres Funerària Panteó Mundet, Arenys de Mar

Josep Llimona Obres Funerària 1864-1934 Panteó Massaguer, Arenys de Mar.

Josep Llimona Obres Simbòlica 1864-1934 Obres Utilitza la figura femenina per plasmar sentiments. Influència de l’escultura de Rodin. Introdueix el nu femení que havia estat prohibit pel Cercle Artístic. Obres Desconsol, 1907. Joventut, 1913. Simbòlica

Josep Llimona 1864-1934 Obres Simbòlica Joventut, 1913.

Josep Llimona Obres Religiosa 1864-1934 Obres Religiosa La vinculació de Llimona amb el Cercle Artístic de St. Lluc i el profund sentiment cristià va potenciar aquest tipus d’escultura. Caracteritzada per: sobrietat formal sentiment cristià delicadesa del modelar i puresa del marbre Representa principalment: imatges de maresdedéu sants i herois musculosos: Sant Jordi Victoriós i Sant Jodi i el drac .

Josep Llimona Obres Obres Religiosa 1864-1934 Verge Maria Primera comunió

Josep Llimona Obres Obres Religiosa 1864-1934 Sant Jordi i el drac David, Donatello

Josep Llimona Obres Obres Monumental 1864-1934 Obres Obres Monumental La seva obra monumental pública està lligada a la ciutat de Barcelona. A la seva primera obra Ramon Berenguer el Gran de 1888 s’aprecia la influència de l’escultura eqüestre romana i renaixentista. Una de les seves principals obres és el Momunent al Dr. Robert, 1920, on exalta les virtuts del poble català. En 1924 esculpeix Sant Jordi per a la plaça del Polvorí a la muntanya Montjuïc.

E. Burne-Jones (1833-1898) Amor i Psique

Josep Llimona 1864-1934 Obres Obres Monumental Monument al Dr. Robert

Josep Llimona 1864-1934 Obres Obres Monumental Sant Jordi nu

Josep Llimona 1864-1934 Obres Obres Monumental Ramon Berenguer III

Enllaços http://www.gaudiallgaudi.com/CS002.htm http://www.santlluc.com/historia.html http://bcnweb13.bcn.es/NASApp/gmocataleg_monum/CercaAc.do?idioma=ES http://www.e-barcelona.org/index.php?name=News&file=article&sid=5259