¡Hoy continuamos hablando solamente en español!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
Advertisements

-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Essential ?: How do I say what multiple people are doing.
Present Tense of -ar Verbs. Regular Verb Regular Verb: follows a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Present Tense of -er & -ir Verbs. Regular Verb Regular Verb: follows a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Contesta en español con una oración completa.
Los verbos con cambio radical (e—ie)
Español 3Honores – Semana 7 del 9/19 – 9/23
Present Tense of –ar Verbs
TOPIC: REVIEW OF POSSESSIVES
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
The Subjunctive and the Infinitive
Hablar = to talk What is conjugation?
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Hoy es miércoles el 18 de enero
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
PROJECT DUE on MONDAY, MAY 22
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Hoy es martes el 17 de enero
Warm-up Fill in the blank with the correct form of the verb “ser” for each subject (p. 35): 1. Yo _______________ de Savannah. 2. Mis amigas ________.
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
¡Bienvenidos a la clase de Español 2!
Stem Change Verbs.
Saying what someone likes
PRESENT TENSE VERB ENDINGS IN SPANISH:
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
Regular -AR Verbs Pág. 100.
El futuro What? How? Examples Practice.
THE VERB IR ©2016 Sra. Cruz.
Vámonos Escribe las frases y conjuga (conjugate) los verbos:
The Future Tense.
Preparacion Hoy es lunes el 7 de diciembre. Today is Monday, December 7. DO NOW: The infinitive is the basic form of a verb. In Enlgish infinitives have.
Quasimodo: Occurrir = to happen.
The present tense of ir and jugar
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Preparacion Hoy es viernes el 11 de diciembre
Warm up.
Spanish 2 Week 5 Sra. Knutsen.
Gramática 2: Irregular “yo” verbs in the present tense
Regular AR VERBS.
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
How to Conjugate… SPANISH VERBS.
Día número 157—español 1 El 8 de mayo
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Para más información, mira Unidad 5 p183 en tu libro
Vamonos Write a full sentence for each class, including one thing that you would need for that class. Ex. Math → Para la clase de matemáticas yo necesito.
Español 1: Capítulo 4 Gramática 2: -ER and –IR conjugations in the present tense, “tag” questions.
Día número 151—español 1 El 30 de abril
Día número 141—español 1 El 11 de ABRIL Horario Regular
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Día número 165—español 1 El 18 de mayo
Stem-Changing Verbs (pág. 170, 172)
Día número 59 Español 1—Acelerado
Gustar, Interesar, Aburrir
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Hagan Ahora: What verbs mean “to play”? (There are two.)
Día número 99—español 1 El 31 de enero
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
-ER & -IR Verbs As we saw in the previous presentation, there are three conjugations of verbs in Spanish: –AR, –ER, and –IR. -ER and –IR verbs are often.
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Conjugating.
Objectives Talking about a typical school day and school environment.
Transcripción de la presentación:

¡Hoy continuamos hablando solamente en español! Día número 159—español 1 El 11 de MAYO Horario Regular FYI: ¡Hoy continuamos hablando solamente en español! El OBJETIVO es que empiecen a pensar en español, entonces (so then), si ustedes le recuerdan a sus compañeros que necesitan hablar en español cuando están hablando en inglés, pueden ganar un punto de participación y salvar a su compañero de perder 5 puntos de participación. Empieza a encontrar/comprar los materiales para tu proyecto: Papel, Decoraciones, Dibujos, etc.

POR FAVOR DONA UN DÓLAR PARA SALVAR UNA VIDA. UNICEF is partnering with One Dollar For Life (ODFL), a non-profit founded in 2006 and partners with others agencies around the world serving individuals in developing countries.  POR FAVOR DONA UN DÓLAR PARA SALVAR UNA VIDA. PLEASE DONATE ONE DOLLAR to SAVE A LIFE. TÚ PUEDES HACER UNA DIFERENCIA en la vida de otra persona. There is a service trip available to any student interested. Please reach out to Dr. Olea if you are interested in traveling this Summer to Nicaragua. 

If you were absent Tuesday, you need to come in to do Página 6 of the Project at lunch AND You also need to REVIEW the notes for the IMPERFECT TENSE and then go online to SraBernal.weebly.com to do the activity we did in class.

Students take out the Grammar Brochure and review how to conjugate in the IMPERFECT TENSE including the IRREGULAR verbs.

Escribir el texto de la pg 7. Vamos a ESTAMPAR el otro lado del WS mañana ENTREGAR la pg 7 y empezar la tarea: WS 4: Stem-changing verbs (blanco) REPASAR el futuro

RECUERDA que NO debes usar un traductor NI ayuda de otras personas RECUERDA que NO debes usar un traductor NI ayuda de otras personas. Puedes usar un diccionario en clase o WordReference.com. cuando estás en casa. I KNOW it is tempting to just type what you want to say into a translator and copy what it says; but if you do this, you will never learn to write your own sentences because you haven’t been practicing how to put the sentences together yourself. The longer you cheat like this, the harder it will be as the grammar gets more and more complicated! DO YOURSELF a FAVOR and allow yourself to learn through your errors and your accomplishments. You are being given the opportunity to learn MANY skills. Don’t leave empty-handed!!!

Finding out you don’t know something gives you the opportunity to grow in WISDOM, LOVE, and ACTION! --SraB

Página 7: ¿Cómo era su escuela? Hoy ustedes van a escribir el texto para la página 7 del proyecto. Necesitan su papel amarillo con todas las conjugaciones, un papel y una pluma con tinta (ink) oscura. ¡NO pueden usar su teléfono! Pero sí pueden usar un diccionario amarillo del librero. Si tienen preguntas, levanten la mano. ¡NO hablen ustedes con sus compañeros! This method helps me plan what to review for the Final EX. Página 7: ¿Cómo era su escuela? A minimum of 5 sentences using the imperfect tense to tell how school “used to be” Tell what Peanut’s school day was like when (s)he was a certain age How many classes (s)he had What classes (s)he had (at least 3 of them) What (s)he used to do in at least 3 of the classes you named The name of Peanut’s favorite class or teacher & why Page needs to be numbered and includes picture(s) & Typed Text  Cuando terminen la pg7, entréguenla y pueden empezar la tarea: WS 4 Stem-changing verbs (blanco)

REPASO del FUTURO: ¿Cómo se conjuga en el futuro? START with the infinitive and add the future endings. Do NOT drop the –AR/ –ER/ –IR like usual. – AR endings: – ER endings: – IR endings: -é -emos -ás -á -án -é -emos -ás -á -án -é -emos -ás -á -án EXAMPLES: (Hablar / Comer / Beber) Hablaré Hablaremos Hablarás Hablará Hablarán Comeré Comeremos Comerás Comerá Comerán Beberé Beberemos Beberás Beberá Beberán