brincar – to jump/hop (skip)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LA GRAM ÁTICA EN ACCIÓN 2 THE VERB GUSTAR, ¿POR QUÉ?, PORQUE, AND DE ¿Por qué? Porque es tu cumplea ños. A e llos les gustan las fiestas. Me gusta mucho.
Advertisements

El abrecerebros 17/3/15  Use el verbo SALIR para traducir: 1. The writer, painter, and director left the stage. 2. The young actress went out with the.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Me llamo ________ Clase 702 La fecha es el 7 de enero del 2014
El abrecerebros 27/1/14 Conjugate the following: 1.CREER – Yo, Los enfermeros 2.ESTORNUDAR – Ustedes, Nosotros 3.PRESCRIBIR – Ella, Vosotros 4.ABRIR –
Los verbos reflexivos Objective:
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
El abrecerebros 28/4/16 Traduzca al español: 1.Jeremy Ware broke his leg three years ago. 2.She didn’t wake (herself) up at I got (myself) up at.
EXPRESSING LIKES AND LOVES. To say something is pleasing to someone, use the verb gustar.
EL ABRECEREBROS 29/4/16 Ir a Necesitar Tener Que, Querer, Deber Verbos reflexivos con Ir a, Necesitar, Tener Que, Querer, y Deber : 1.I’m not going to.
A conocernosGramática 2 The verb gustar, ¿por qué?, and porque Preview The verb gustar Pronouns Le and les Using no ¿Por qué?
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
El abrecerebros martes, 5/9/17
El abrecerebros 26/9/2017 ENTREGUE TAREA #8 (60 PTS.) Papeles – 10
El abrecerebros 28/9/2017 Papeles – 12 Día/Fecha - 17 acá - over here
Hoy es martes el primer de octubre de 2013
Prueba #6 (30 pts.) es hoy, al fin de clase.
Me llamo ________ Clase 6NH La fecha es el 15 de febrero del 2012
Gustar V. Encantar.
TENER to have =_____________.
A usted le gusta You like (formal/ singular)
KEEP YOUR Handout: Plural artículos y sustantivos
GUSTAR- LIKES AND DISLIKES
Lección 4: los pasatiempos
Subject Pronouns and the verb‘Ser’.
Hoy es martes, el 10 de octubre de 2017
Quasimodo: First person in each row  Grab a markerboard for each person in your row. Second person in each row  Grab a marker for each person in your.
use me gusta to say you like something
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
First Grade Dual High Frequency Words
Después de la prueba (after the quiz…
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
El abrecerebros 20/2/2018 ¡Entregue Tarea #9 (20 pts.)!
El abrecerebros 25/9/15 Papeles – 13 Día/Fecha - 18
El objetivo We are learning to conjugate the verb “ir” for all subjects.
El abrecerebros 21/10/13 Translate the following al español:
Vámonos Escribe las frases y conjuga (conjugate) los verbos:
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Prueba #2 (40 pts.) – Make up during Bear Time or durante clase!
26 - Papeles 14 – Día/Fecha 17 - “¿Usted tiene dolor hoy?”
but - pero El abrecerebros 30/8/13 TRANSLATE y ANSWER
El abrecerebros 15/10/15 Papeles – 20 Día/Fecha - 25
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Need to take Quiz #3 luego: …
Makeups para Examen #5 hoy?:…
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Actividades, gustar, Indirect Objects + gustar
How to Conjugate… SPANISH VERBS.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
The Days of the Week (Los días de la semana).
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Put vocabulario de los pupitres (desks) en la basura (trash).
Unidad 1, Lección 1 Gramática
El abrecerebros 22/9/15 Papeles – 10 Día/Fecha - 15
The days of the week (Los días de la semana).
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Necesitan marcadores, borradores y pizarras blancas.
The Days of the Week (Los días de la semana).
Antes de empezar Me queda ___. = It fits me ___.
Apuntes: -AR Verbs Lección 2: En la clase.
Quasimodo: Last person in each row grab: Markerboards, erasers, & markers Get ready for your vocab quiz!
Quasimodo: First person in each row  Grab a markerboard for each person in your row. Second person in each row  Grab a marker for each person in your.
How to use “Gustar”.
¡También, Unit 3 Examen Corrections due hoy!
Quasimodo: Check your homework!
Subject Pronouns and the verb‘Ser’.
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Gustar 1A.
Transcripción de la presentación:

brincar – to jump/hop (skip) El abrecerebros 22/10/2015 Papeles – 25 Día/Fecha - 29 Given the verb, complete the following: I jump a lot, but you don’t jump. You (FORMAL) need to jump. He jumps. She doesn’t jump. The employee (mujer) jumps in the store. I have to hop on Mondays. *The kangaroo hops a little bit. **I would like to hop more than the customers. *I want to hop today. *I don’t need to hop tomorrow. brincar – to jump/hop (skip) 1. I jump a lot, but you don’t jump. 2. You (FORMAL) need to jump. 3. He jumps. 4. She doesn’t jump. 5. The employee (mujer) jumps in the store. 6. I have to hop on Mondays. 7. *The kangaroo hops a little bit. 8. **I would like to hop more than the customers. 9. *I want to hop today. 10. *I don’t need to hop tomorrow.

El objetivo del día I can say at least ten school supplies. I can say at least ten articles of clothing. I can say all of the main colors. I can conjugate any –ar verb to the present tense singular forms or leave it unconjugated in certain instances. I can say any number from 1-999,999. I can ask the price of a school supply, article of clothing, or any given object and also state the price of it. I can correctly calculate the price of an item in another currency given the up-to-date exchange rate. I can describe with whom to use Tú or Usted and correctly conjugate a verb for each form.

Los verbos Repaso de ayer ¿Conjugar o no? LEAVE VERB AS INFINITIVE: No Quiero _____ No Me gusta ____ No Me gustaría ____ No Necesito/as/a ____ No Tengo que ____ MUST CONJUGATE VERB: (Yo) no_______ (Tú) no _______ Él no_____ Ella no_____ Usted no ______

Repaso Angeles vs. Demonios

Before we practice poco de materiales escolares y luego la ropa Libros p. 87 ¿Tú o Usted? Take some quick notes en tus apuntes! Tu amigo Pablo _____ Tu profesor _____ Your little brother/sister _____ Your boss _____ Your uncle _____ Your dog _____ An old man at Wal-Mart _____ Your coworker of your age _____

Speaking/Listening B 1-6 C 1-5

Repaso de ayer… P.78 3 Historieta De compras 1-6 Conteste Traduzca al inglés (in tu brain, no en el papel) Quickly give answers from next slide

c. necesita a. mira b. habla a. un disquette (un pendrive) a. paga c. lleva

Mi canción ORIGINAL Versión de Señor B Lit – My Own Worst Enemy La letra La canción

La ropa Vocabulario PALABRAS 2 P. 80-81 ¡Repita! (Be translating las palabras en tu brain) Workbook Actividades (Veinte minutos) Vocabulario PALABRAS 2 P. 21 + P. 22

Empiece Tarea #17 (30 pts.) Si – if Sí – yes Letra: GNR – Tienda de ropa La canción Empiece Tarea #17 (30 pts.) Si – if Sí – yes

Frase de salida Diga una cosa (one thing) tú llevas hoy + el color