La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

El abrecerebros 20/2/2018 ¡Entregue Tarea #9 (20 pts.)!

Presentaciones similares


Presentación del tema: "El abrecerebros 20/2/2018 ¡Entregue Tarea #9 (20 pts.)!"— Transcripción de la presentación:

1 El abrecerebros 20/2/2018 ¡Entregue Tarea #9 (20 pts.)!
24 – Papeles 20 – Día/Fecha 5 – Pregunte “¿Qué tiempo hace hoy?” 17 – Pregunte “¿Qué es la temperatura hoy?” ¡Entregue Tarea #9 (20 pts.)! Translate the following, then replace the noun receiving the action with a Direct Object Pronoun (lo/la/los/las): I went down (bajar) the ski-lift. I went down it. Penelope didn’t practice the sailboard/windboard. Penelope didn’t practice it. They looked at some bathing suits. They looked at them. You didn’t ski the big mountains. You didn’t ski them. Write en dos maneras (two ways) - Indirect Y Direct Object Pronoun: invitar – to invite **You (FORMAL) invited the teachers. You (FORMAL) invited them. 1. I went down (bajar) the ski-lift. I went down it. 2. Penelope didn’t practice the sailboard/windboard. Penelope didn’t practice it. 3. They looked at some bathing suits. They looked at them. 4. You didn’t ski the big mountains. You didn’t ski them. 5. Write using dos maneras (two ways) - Indirect Y Direct Object Pronoun: **You (FORMAL) invited the teachers. You (FORMAL) invited them.

2 El objetivo del día I can describe various weather conditions, including durante el verano y el invierno. I can talk about activities in el verano y el invierno (i.e. sports, recreation, etc.). I can correctly use all –AR verbs preterit (past tense) conjugations and past-related words to talk about events that occurred in the past. I can correctly conjugate the irregular YO forms of –car, -gar, -zar verbs to the preterit tense. I can correctly conjugate SER/IR to the preterit tense to translate and interpret phrases. I can change any noun into “it/them” (specifically the pronouns lo, la, los, las) and use it correctly in a sentence. I can infer how languages evolved throughout Europe, including Spanish, English, German, and Portuguese; and I can give examples of cognates in these languages. I can predict how current languages in the U.S. will combine and mesh in the future to form new ways of communicating.

3 LO/LA/LOS/LAS El repaso de ayer Un video (El muchacho aburrido)
Una mejor canción

4 Para repasar Vaya a sus apuntes y escriba la fecha. Vamos a hacer dos preguntas: TRADUZCA: ¿Where did you buy the (el/la) …? (X.X.) (X.X.) 3. (X.X.) TRADUZCA: When did you buy the (los/las) …s? 1. (X.X.) 2. (X.X.) ~8-9 min. (approx. length of these ↓ canciones)

5 Verde – Traduzca las frases
Para repasar Negro – Diga las frases Verde – Traduzca las frases P. 286 1. 1 / 3 – Ella compró … … lo compró. 4 / 6 – Compró los … ... misma tienda. 7 / 9 - ¿Cómpro loción … …la compró. 10 / ¿Compró las toallas … … misma tienda. 13 / ¿Invitaste a Juan … … lo invité. 16 / ¿Invitaste a Elena … … la invité. 2. 19 / 21 – Ella compró … … lo compró. 22 / 23 – Invitó a … … lo invitó. 24 / 25 – No miré la … … la miré. 26 / No miré a … … la miré. 2 minutos

6 En sus apuntes 5 11 8 17 14 P. 288 26 Historieta Una fiesta 1-5

7 Repase todo el vocabulario de p. 274-275
8 minutos en sus grupo Have the persona weakest en español say the palabras/frases. Correct él/ella en pronunciar. Entonces, traduzca las palabras/frases. ~8 minutos

8 Una actividad …

9 ÚLTIMA ACTIVIDAD En sus apuntes, escribe ↓ : D M R | ||| || LINK

10 Demócrata #1 vs. Republicano #1
Una competición del vocabulario: Demócrata #1 vs. Republicano #1 Bonus en Prueba? Dulces?

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27 ¿El verbo …?

28

29 RECORDATORIO ¡INTERVIEWS Y WEATHER BROADCASTS DUE EL DÍA ANTES DEL EXAMEN! (≈2 días de clase)

30 Frase de salida (si hay tiempo)
¿Quién da notas a Tarea #9 (30 pts.) para tener 30/20? Random # Frase de salida (si hay tiempo) ¿Dónde compraste el/la …?


Descargar ppt "El abrecerebros 20/2/2018 ¡Entregue Tarea #9 (20 pts.)!"

Presentaciones similares


Anuncios Google