La metodologia es basa en el mètode científic

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LL=
Advertisements

Tarea biologia. Ciencia Rama del saber humano constituida por el conjunto de conocimientos objetivos y verificables sobre una materia determinada que.
1 Investigación y estudio de la materia viva 5 Biología 2º BACHILLERATO El método científico en biología Aspectos que definen el CONOCIMIENTO CIENTÍFICO.
Metodología de la Investigación I I JÓVENES INVESTIGADORES E INNOVADORES
RAMON LLULL.
5.- EL TERCER MÓN I ELS PROBLEMES HERETATS DEL COLONIALISME (I).
JENNIFER MARGELLY ROMERO MATEUS. LABORATORIO CLÍNICO ✘ Se llevan a cabo análisis clínicos que tienen como meta la prevención, el diagnóstico y el tratamiento.
Ciència, tècnica i societat
Equacions amb dues incògnites.
Societats Capitalistes:
1. El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1
TEORIA: FIXISME Les especies son immutables, no han patit cap canvi des de la seva creació.
Característiques i classificació.
ÚS DEL MÈTODE HISTÒRIC PER ARRIBAR A L’APRENENTATGE D’UN CONCEPTE.
UD. III. BIOLOGIA CEL·LULAR. Ll. III. 1. Aspectes generals
Que es un bacteri? Els bacteris són éssers unicel·lulars. Són tan petits que per poder-los observar cal un microscopi especial,anomenat microscopi electrònic.
APRENENTATGE MULTINIVELL
Llenguatge d’1 sola base, serviria per llegir 4 aminoàcids.
NIVELLS D’0RGANITZACIÓ
1.9. Nivells d’organització
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
L’informe de laboratori
FINANÇAMENT EUROPEU PER LA CREATIVITAT, LA INNOVACIÓ I LES NOVES TECNOLOGIES Promoció de la cooperació cultural mitjançant els EEA Grants ( )
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
Si la Terra és un planeta, la Terra gira al voltant del Sol
APLICACIÓ DIDÀCTICA: C-T-S
Experimentam amb la ciència
Unitat 14 L’idealisme alemany José Vidal González Barredo.
3.4 El problema del coneixement
LA CIÈNCIA A L’ESCOLA PRIMÀRIA
Organismes.
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
UD. III. BIOLOGIA CEL·LULAR. Ll. III. 1. Aspectes generals
UD. III. BIOLOGIA CEL·LULAR. 1. Aspectes generals
RENÉ DESCARTES (1596 – 1650) INTRODUCCIÓ CONTEXTUAL.
Una història de la tecnologia
CIÈNCIES NATURALS CURS
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
Biblioteca Patrimonial Digital de la Universitat de Barcelona
1. El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
3. La nova ciència i el problema del coneixement
Marta Fernàndez Paula Belenguer 1er BATX-C
Ciència, tècnica i societat
L’AIGUA A LA NATURA.
Concurs Bíblic de catalunya
1. Els sofistes 1.3. El problema de la naturalesa: el gir antropològic
1a JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA
3. El problema del coneixement: teoria de la reminiscència
1. El problema de la realitat: teoria hilemòrfica
LA NUTRICIÓ I LA SALUT.
Presentació de la matèria de Química Curs 1r de Batxillerat
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
“Engineering and society”- Congrés Sostenible de la UPC 1 de 11
1. Aristòtil 1.2 El problema de la naturalesa: teoria hilemòrfica
LLENGUATGE PENSAMENT I REALITAT
 Relación hombre-conocimiento-realidad
3.4 El problema del coneixement
Explica amb detall com ho has fet per decidir el tros que pintes.
INTRODUCCIÓ AL METABOLISME
LA NUTRICIÓ I LA SALUT.
La vulneració dels drets socials
Projecte: Videojocs.cat
Per què ens fan llegir? Perquè llegir és un plaer. Protagonitzem històries que ens transporten a viure aventures que ens meravellen i ens fan somiar! A.
QUÈ ÉS LA LOMCE? LOMCE, és una llei que ha estat elaborada per persones alienes al món de l’educació, sense el consens o aprovació dels experts en la matèria.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Ciencia, Tecnología e Ingeniería. Ética.
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
Transcripción de la presentación:

La metodologia es basa en el mètode científic UD. I. INTRODUCCIÓ. Ll. 1. Què és la biologia? 1.6. Concepte de ciència La ciència és coneixement obtingut i verificat, mitjançant observació i experimentació i organitzat segons un raonament lògic. La metodologia es basa en el mètode científic La ciència combina dos tipus de raonament Inductiu: descripció de la natura Deductiu: explicació de la natura

Exemple de raonament deductiu UD. I. INTRODUCCIÓ. Ll. 1. Què és la biologia? 1. 6. Concepte de ciència Exemple de raonament deductiu 1.Tots els organismes són formats per cèl·lules 2. L’alzina està formada per cèl·lules 3. Llavors l’alzina és un organisme

1.6. Concepte de ciència. Teories científiques UD. I. INTRODUCCIÓ. Ll. 1. Què és la biologia? 1.6. Concepte de ciència. Teories científiques

[Una bona obra de divulgació sobre ciència i mètode científic és: UD. I. INTRODUCCIÓ. Ll. 1. Què és la biologia? 1.6. Concepte de ciència [Una bona obra de divulgació sobre ciència i mètode científic és: Chalmers, AF. (1988). ¿Qué es esa cosa llamada ciencia?. Siglo XXI. Als documents de la lliçó s’adjunta un resum d’aquest llibre.

1.6. Concepte de ciència. Teories científiques UD. I. INTRODUCCIÓ. Ll. 1. Què és la biologia? 1.6. Concepte de ciència. Teories científiques

1.6. Concepte de ciència Lectura recomenada James Watson. UD. I. INTRODUCCIÓ. Ll. 1. Què és la biologia? 1.6. Concepte de ciència Lectura recomenada James Watson. La doble hélice Alianza Editorial

La ciència no és ilimitada UD. I. INTRODUCCIÓ. Ll. 1. Què és la biologia? 1.6. Límits de la ciència La ciència no és ilimitada El que avui tenim per cert, demà? La ciència és una construcció humana

UD. I. INTRODUCCIÓ. Ll. 1. Què és la biologia? 1.6. Mite, religió i ciència A la biologia just es consideren les explicacions que provenen de la ciència, és a dir que són comprovables. Les afirmacions que provenen de mites o religió, i que no es poden comprovar experimentalment, sinó que presenten explicacions sobrenaturals no són considerades.

1.6. CTS Ciència, Tecnologia societat UD. I. INTRODUCCIÓ. Ll. 1. Què és la biologia? 1.6. CTS Ciència, Tecnologia societat

1.6. Ciència, tecnologia i societat UD. I. INTRODUCCIÓ. Ll. 1. Què és la biologia? 1.6. Ciència, tecnologia i societat CTS Tres conceptes que han d’anar lligats Ciència, és l’avenç del coneixement Tecnologia, l’aplicació pràctica Societat, el marc d’aplicació C i T, transformen la societat. El canvi ha de contribuir al benestar social amb solidaritat: geogràfica i amb el futur