Treball de Recerca de Batxillerat

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La Biblioteca de Ciències Socials presenta:
Advertisements

"No pot escollir príncep qui vessa sang“ (La pell del Brau 1960)
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
L’ÈPOCA DE L’IMPERIALISME
GASPARD MONGE GIRARD DESARGUES.
La Guerra del Francès: resistint en nom de qui?
L’EDAT MITJANA: UN TRESOR DE MIL ANYS.
DEFINICIÓ I OBJECTIU DEL SERVEI COMUNITARI
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
 El fetge és l'òrgan que forma la sang.
LA GRAVETAT SOTA SOSPITA
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
TFC Intranet Escolar Desenvolupament d’una aplicació Java2 EE
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
Entrevistem a Joaquín Castel Mas
Joan Puig i Ferreter.
Scala era el nom que els romans donaven a una platja propera a Empúries.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
MONESTIR DE PEDRALBES El Monestir de Pedralbes és un dels edificis més valuosos del gòtic català, que conserva el claustre gòtic considerat el més gran.
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 5
COMENTARI DE TEXTOS HISTÒRICS
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
Disseny i implementació d’una base de dades relacional
L'ILLA DELS 5 FARS (FERRAN RAMÓN CORTÉS)
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Catalunya, nou estat d’Europa?
SORTIM A EXPLICAR MITES
NOVETATS ESPAI MARGALEF
Treballem l’estadística
L´assaig de postguerra
Amics de la ciutat de Granollers Granollers, 26 de gener 2011
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Ruben Balada Tripiana Informática
SOCIALS ENTREVISTES EL FRANQUISME
Gèneres Musicals.
4. El problema de la moral: eudemonisme
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
LA NARRATIVA DE LA POSTGUERRA
El castell de Clariana està ubicat a Argençola, Anoia
Treball efectuat per GUILLEM BIRBA i MARIA JORDANA
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
El Modernisme Industrial a Terrassa
Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona
Caixes de descobriment
Per la PAU, en record de RACHEL CORRIE.
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
EUROFRAGANCE CAPTUREM SENSACIONS.
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
Núria Bonet Paula Mercadal
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
Palataforma web per a músics amateurs i semi-professionals
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
El Modernisme Tradició I Modernitat a L’arquitectura Del Canvi De Segle Projecte Escolar Comènius 1
Coneixement del medi natural
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
PERSONAL DOCENT I INVESTIGADOR (PDI)
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
CIENCIES DE LA TERRA I EL MEDI AMBIENT 2n batxillerat
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

Treball de Recerca de Batxillerat Figueras i Aragay , alcalde represaliat de la Segona República a Olesa de Montserrat Generalitat de Catalunya Departament d’Ensenyament Autor: Guillem Figueras Bartés Tutora: Blanca Mampel IES EL CASTELL C/Barcelona s/n 08292 Esparreguera - ieselcastell@centres.xtec.cat INTRODUCCIÓ -Aquest treball de recerca pretén explicar la història del meu besavi patern, Fèlix Figueras i Aragay, que va viure entre els anys 1894 i 1939, i que va ser alcalde d’Olesa de Montserrat entre 1931 i 1936. Com tants milers de persones que van creure i lluitar per la II República espanyola, va patir la violència dels qui s’hi van oposar. La seva vida, i sobretot la seva mort, van estar totalment marcades per les circumstàncies històriques que li van tocar viure i patir. Aquest treball vol resseguir, explicar, deixar constància de la brutalitat de la repressió franquista i recuperar la memòria històrica i la vida d’una persona en el marc d’un context històric tràgic com va ser la Guerra Civil Espanyola i el franquisme. CONCLUSIONS -El règim franquista va fer tot el possible per esborrar el record de la República, per imposar-se per la guerra i la violència, contra la voluntat democràtica. El franquisme va arribar al poder mitjançant el terror i la venjança i es va mantenir amb la força de la por. El desenvolupament del treball ha estat laboriós i llarg per la dificultat de conjuntar les diferents informacions i comprovar dades que no eren coincidents i fins i tot contradictòries; en algun cas no podem acabar de concretar exactament els fets i hem explicat les diferents versions, ja que no s’ha pogut treure’n l’entrellat. He intentat aportar dades de com es va desenvolupar la repressió franquista a Olesa en els primers mesos de l’any 1939. METODOLOGIA -M’he basat en diferents fonts: primer, la informació oral del senyor Carles Roca i de Fèlix Figueras. Darrerament informació a l’Arxiu Històric Municipal d’Olesa i l’arxiu fotogràfic per poder tenir fotografies de l’època. I finalment he recopilat tots els documents, papers, fotografies i retalls de diari que la meva avia i el meu pare havien anat guardant. BIBILOGRAFIA DUEÑAS, Oriol. 2007. La violència d’uns i altres. La repressió de la guerra i la postguerra 1936-1945. El cas d’Olesa de Montserrat. PAM. Biblioteca Abat Oliba, num. 277. TERMES, Josep. 1987. De la Revolució de Setembre a la fi de la Guerra Civil, 1868-1939. Dins d’Història de Catalunya, Pierre Vilar, vol. VI. Edicions 62. Barcelona. OBJECTIUS Analitzar i donar testimoni d’uns fets històrics silenciats al llarg del temps mitjançant el recorregut del meu besavi, afusellat el 1939, Recopilar la màxima informació sobre la vida i l’activitat política del meu besavi durant la II República i la Guerra civil i analitzar el per què de la seva execució i l’abast de la repressió franquista. 3