Día número 42—español 1 RETURN the first autoprueba #1-18 for students to include in their notebook. Students PRACTICE VOC for the EXAM while I stamp the.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español 8 lunes el 5 de diciembre Real Quiz: section 3.1 Define 3.2 vocabulario (pg. 111, 94-97) Tarea/HW: -Study vocab 3.2 sheet (learn 10 words per day!)
Advertisements

Me llamo ________ Clase 702 La fecha es el 7 de enero del 2014
Repaso: ¿Qué te gusta hacer? Unit III. Fill in the boxes below with the correct pronouns. Remember that some pronouns will change depending on when they.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Definition
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
La Familia WRITING PRACTICE ESPAÑOL 1 REALIDADES 5A.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Preparación Hoy es jueves, el 18 de febrero de 2016 Today is Thursday, February 18, 2016 DUE NOW: Place homework on entrance table. On your notebook write.
Día número 34—español 1 Students READ a Weather Voc Word on the way in then start ACT 3 ACT 3: Practice ANSWERING questions in Spanish while HW is STAMPED.
Español 2 8 de septiembre de 2016.
Español 1 31 de marzo de 2017.
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Which season do you think is represented by each picture?
Hoy es martes el primer de octubre de 2013
Español 3 24 de febrero de 2017.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Gustar V. Encantar.
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
Español 1 29 de marzo de 2017.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Día número 39—español 1 WS PE p-9 El tiempo (verde)
Día número 44—español 1 CORRECT the second part of the CINCO WS
Voice Activity 1.04: Directions, Grammar, and Examples
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
Día número 49—español 1 Practice Voc Activities and Pastimes with partner READ bulletin Do WS on GUSTAR while I go to a meeting in period 3 START on the.
Don Quijote El día 3.
Español 1 7 de febrero de 2017.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
Día número 26 Español 1—Acelerado
Día número 24 Español 1—Acelerado
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
saquen una hoja de papel
Español 1 10 de febrero de 2017.
Día número 27 Español 1—Acelerado
Hacer Ahora (Do Now) Can you find and mark five errors in the paragraph? You might look for errors of punctuation, spelling, or grammar. Hola! Me llamo.
GREETINGS sALUDOS HELLO Hola GOOD MORNING Buenos días HOW ARE YOU TODAY? ¿Cómo estáis? HOW ARE YOU DOING? ¿Qué tal?
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Día número 54 Español 1—Acelerado
Día número 94—español 1 El 25 de enero Horario de Inicio Tardío
Write in Spanish (See pag 96)
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Día número 40—español 1 STAMP the HW WS PE p-9 El tiempo (verde)
Día número 76 Español 1—Acelerado
DUE NOW: Place homework on entrance table.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
What does it mean ¿Qué te gusta hacer? ________________________
Meta: 1) I can review for the test by practicing when to use ser and estar and writing sentences with the long form of possessive adjectives. 2) I can.
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
DUE NOW: Place homework on entrance table.
Día número 42—español 1 Practice weather voc: AS students enter, they translate a Weather Term from English to Spanish. Add la luna & las estrellas.
Saca una hoja de papel..
Chispa – el 15 de octubre Take a new Chispa sheet off the podum (this is week #7) Write WHERE (room/area) in Spanish you find the following: el carro la.
Page 228 Realidades 1 Tener, Poner, Hacer.
Día número 43—español 1 Practice weather voc: AS students enter, they translate a Weather Term from English to Spanish. Be sure Weather Voc sheet has.
Día número 41—español 1 Practice weather voc: AS students enter, they translate a Weather Term from English to Spanish. Practice Weather Vocab with WS.
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Día número 54—español 1 El 3 de noviembre día mínimo
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Día número 57—español 1 El 8 de noviembre Horario Regular
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
¿Puedes leer una otra idioma?
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Objectives Talk about activities you like and don’t like to do
Transcripción de la presentación:

Día número 42—español 1 RETURN the first autoprueba #1-18 for students to include in their notebook. Students PRACTICE VOC for the EXAM while I stamp the HW (autoprueba for voc #19-37) READ bulletin Turn in notebook Take the TEST on the weather After the test, pick up a yellow Voc sheet with ACTIVITIES & PASTIMES and a Spanish-English dictionary. Students look up the voc they don’t know and write the translation in English next to the word. Students put a check in the box to indicate in which season they would like to do that activity. FINISH for HW.  

SACA tu tarea y tu crónica 2. PRACTICA el VOCABULARIO para el EXAM del Tiempo / Clima mientras la SraB ESTAMPA la tarea (autoprueba for voc #19-37) y DEVUELVE (returns) el primer autoprueba #1-18 para poder (be able to) ponerlo (put it) en el cuaderno. ESTUDIA LOS ERRORES! ES MUY IMPORTANTE that you TAKE FULL ADVANTAGE of this activity by doing the autopruebas CAREFULLY so that you are practicing THE CORRECT SPELLING and MEANING!

LEER EL BOLETÍN

ENTREGA el cuaderno TOMA el EXAMEN

Nombre Fecha Per _______________________________________________ EXAMEN EL TIEMPO

DESPUÉS DEL EXAMEN, TOMA un WS con las actividades y pasatiempos y un DICCIONARIO TRADUCE las actividades al inglés y MARCAR en qué estación es popular hacer esa (that) actividad

LA TAREA: Termina (finish) WS Las Actividades y Los Pasatiempos Traduce al inglés Marca en qué estación es más popular.