La nota característica d’aquest salm és el “preludi” sapiencial que antecedeix l’acció de gràcies per la salut obtinguda (vv. 2-4). El salmista recorda.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
Advertisements

+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
NOSALTRES, AVUI, COM CLARET
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
Monges de Sant Benet de Montserrat
Aquest salm és la súplica d’un malalt (vv Aquest salm és la súplica d’un malalt (vv. 3-4) que pateix, a més d’una penosa malaltia (vv. 6-11), l’abandó.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
+ Aclaparat pel sofriment, un malalt demana al Senyor que el perdoni i li retorni la salut (vv. 2-3), tot exposant els mals que l’afligeixen (vv.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
18 de l’any cB Regina Preguem escoltant la lloança a les mans de Jesús (“Ad manus” de Buxtehude) que beneint Déu, fan que es multipliquin els Pans.
III. Jesús ve a salvar-nos
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
Antífones de la “Oh” Aquestes grans Antífones del càntic de Maria, de la pregària de vespres, anomenades de la “Oh”, tenen un dens contingut bíblic,
Un profund anhel de Déu –bellament expressat amb la imatge de la terra assedegada (v. 2)– és el sentiment que domina tot aquest salm. El seu autor.
La nota característica d’aquest salm és el “preludi” sapiencial que antecedeix l’acció de gràcies per la salut obtinguda (vv. 2-4). El salmista recorda.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
El perdó de Déu.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Aquest himne de lloança a Déu comença en forma de diàleg entre el salmista i la seva pròpia ànima (vv. 1-6) i després continua en l'estil propi dels.
Aquest salm “reial” originàriament formava part del ritual d’entronització dels reis de la casa de David. Amb gran força poètica i amb una progressió.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf ► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 92; 95;
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
+ Una exhortació a beneir el Senyor (vv + Una exhortació a beneir el Senyor (vv. 1-2) i un auguri de benedicció divina (v. 3) componen aquest breu.
+ És un salm d’acció de gràcies individual amb alguns elements de súplica individual (vv ). Amb ell, una persona dóna gràcies al Senyor.
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
Des dels inicis de la seva història (vv Des dels inicis de la seva història (vv. 1-2), Israel va haver de suportar nombrosos opressors. Però el Senyor.
Fins quan, Senyor...? ► L’autor es refereix a una experiència de la seva vida, sense un horitzó universal o escatològic. La intensitat, però, de la.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
Un home desterrat —probablement un levita— sospira per tornar a gaudir de la presència divina, vivint constantment al costat del santuari de Déu (v.
Exaltació de les virtuts, les obres i la bondat del vertader just Exaltació de les virtuts, les obres i la bondat del vertader just. A qui observa.
ELS SAGRAMENTS.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
+ L'amor del Senyor envers el seu poble i la victòria que li té assegurada (v. 4) són el motiu proposat a la comunitat cultual per a convidar-la a.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Concurs Bíblic Víctor Bernal Martínez Col·legi Sant Josep Obrer
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
Potser la seva vestimenta deia el que la seva ànima volia reflectir
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Somni de Nadal. Somni de Nadal.
Súplica col·lectiva, amb oracle de salvació En aquesta oració es reflecteix la situació espiritual dels qui ja han passat la prova de l'exili a Babilònia.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv ● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv. 4-6), una persona acusada i perseguida.
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Religió Catòlica 2 Educació Primària.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

La nota característica d’aquest salm és el “preludi” sapiencial que antecedeix l’acció de gràcies per la salut obtinguda (vv. 2-4). El salmista recorda la seva penosa malaltia i la súplica que dirigí al Senyor enmig del seu dolor. En descriure els seus sofriments, més que el dolor físic, accentua el dolor moral que causen la ingratitud, la maledicència i la hipocresia (vv. 5-11). El Senyor accedí a la seva súplica, i en això ell reconeix l’amor que li ha manifestat (vv. 12-13).

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Aquest salm comença amb una “Benaurança”: “Feliç el qui s’interessa pel pobre desvalgut...”. I acaba amb una acció de gràcies: “Beneït sigui el Senyor, Déu d’Israel, des de sempre i per sempre. Amén, amén.” I, no obstant, la situació és dramàtica. Escoltem la queixa d’un “malalt” en l’últim grau de “debilitat”. En aquest seu estat, el pitjor de tot és que se sent envoltat de malevolència: els malvats xiuxiuegen a mitja veu al seu costat, desitjant la seva mort, multiplicant les paraules màgiques, els sortilegis dotats de certa eficàcia segons les civilitzacions primitives i pre-científiques. L’oració final, de confiança i acció de gràcies, obté un valor universal: “Jo clamo: Senyor, compadiu-vos de mi. He pecat contra vós... 2. AMB JESÚS És emocionant descobrir en la boca de Jesús “citacions” explícites. Jesús va esmentar un verset d’aquest salm per explicar als seus amics la traïció de Judes: “S'havia de complir allò que diu l'Escriptura: El qui compartia el meu pa, m'ha traït el primer” (Jn 13,18). Efectivament, Judes, el seu “amic”, estava aquella tarda amb Jesús a taula, i rebé d’ell el pa. 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Ningú no pot ocupar el nostre lloc per a “actualitzar” aquesta pregària. Cadascú, partint de la seva pròpia situació de vida ha de personalitzar aquest salm. El “malalt”, òbviament, s’hi reconeixerà fàcilment. Però també el “pecador” que se senti presoner i encerclat pels seus mals hàbits. A la Quaresma, l’Església adopta aquest sentit, suggerint-nos com a antífona un dels versets: “Senyor, compadiu-vos de mi. He pecat contra vós, salveu-me la vida”.

Feliç el qui s’interessa pel pobre desvalgut; en temps difícils, el Senyor el salvarà, el guardarà i el farà viure feliç a la terra, no el deixarà a mercè dels enemics.

El Senyor el sostindrà en el dolor, fins a treure’l del llit on jeia malalt. Jo clamo: «Senyor, compadiu-vos de mi. He pecat contra vós, salveu-me la vida.»

Parlen de mi els meus enemics i em volen mal: «Quan es morirà! Que s’esborri el seu nom.» Si algun en ve per visitar-me, fingeix, ve a buscar males notícies per divulgar-les a fora.

Els qui m’odien murmuren entre ells, fan sobre meu presagis dolents: «El seu mal no té remei; ja és al llit, i no se n’alçarà.»

Fins l’amic millor en qui jo confiava, que menjava amb mi, compartint el meu pa, m’ha traït el primer. Però vós, Senyor, compadiu-vos de mi, restabliu-me, i jo faré justícia.

En això he conegut que m’estimàveu: que el meu enemic no pot cantar victòria. Però a mi, em conserveu sense culpa i em mantindreu per sempre davant vostre.

Beneït sigui el Senyor, Déu d’Israel, des de sempre i per sempre. Amén, amén.

“Feliç el qui s’interessa pel pobre desvalgut; en temps difícils, el Senyor el salvarà”. Gràcies, Senyor, pel do que heu fet a la vostra Església en els nostres dies: el do de la inquietud pels pobres, de la denúncia de l’opressió i la injustícia. Gràcies per haver-nos sacsejat i haver-nos tret de la conformitat culpable amb la desigualtat social. No heu deixat mai d’escoltar la súplica de l’orfe i de la vídua, i heu pres com a pròpia qualsevol injustícia que se’ls infligia. Avui, Senyor, són pobles sencers els que es troben orfes, i sectors sencers de la societat els que es troben desemparats com vídues sense recolzament ni ajuda. Els seus clams han arribat fins a vós, i, tot responent-hi, heu despertat una nova consciència en nosaltres, per fer-nos solidaris amb tots els que sofreixen i fer-nos treballar per posar fi als mals que els afligeixen. Volem que aquest afany es converteixi en la meta de tots els nostres esforços i en la missió de tota la nostra vida. “Beneït sigui el Senyor, Déu d’Israel, des de sempre i per sempre. Amén, Amén.”

Déu nostre, vós volguéreu que el vostre Fill Jesucrist experimentés l’abandó i la maledicció, perquè nosaltres entréssim a la benedicció; tingueu misericòrdia de nosaltres, saneu-nos perquè hem pecat contra vós, i ensenyeu-nos a beneir els qui ens maleeixen, ja que vós, Senyor, ens manteniu en la vostra presència, pels segles dels segles.