Laia Crespo i Jessica Guerrero

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Sara Ramírez Karola Salat
Advertisements

X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
TESEU Y EL MINOTAURE Pablo José Blasco Mendoza 4ºB.
BLANCANEU I ELS SET NANS 1.
Ecolina era una jove gallina que vivía en la muntanya amb la seua família. Menjaven fruites i verdures, cuquets i herbetes; jugaven lliures pel camp i.
VI. L’Esperit Sant i l’Església
Sara Ramírez Karola Salat
JESÚS DE NATZARET.
BICENTENARI 12 de febrer de 2009
BIOGRAFIA DE CRISTÒFOR COLOM
Hi havia una vegada un lloc màgic, ple de color i aromes on vivia un drac panxa contenta. Era molt simpàtic, rialler i un enamorat del seu país, El Jardí.
Escoles Freta Calella Llengua catalana i literatura 4t d’ESO
EL CONTE DEL DOFÍ.
Xaf, el corb marí.
VIATGES ESPACIALS.
La família de les tortugues
EL TAURÓ QUE ES VA ENAMORAR
EL POBLE DE LA FANTASIA.
PERSéFONE I LES ESTACIONS
L’AMISTAT AUTORES: Aitana i Anna.
El Reflex dels teus Actes
Egipte i el Nil El riu Nil a part de ser molt llarg i gran, era la font de l’antic Egipte. És l’únic riu que neix en el Sud d’Egipte i finalitza al.
Perseu i Andròmeda.
SORTIM A EXPLICAR MITES
Tothom pot aconseguir el que es proposa !!!
Descobrint un tresor amagat
Mite d’Orfeu Paula Ribes Ivars.
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
Quin dinosaure!.
EL GAT NEGRE “Història del gat negre” a El lenguaje oral en la escuela. Joan TOUGH, (1987). Madrid:Visor.
Llegendes sobre la Lluna
L'ABELLA, EL LLEÓ I LA GIRAFA
RECOLLIM ELS DIBUIXOS Tothom ens va ajudar molt, i tots els alumnes de 1r a 4t van fer el seu dibuix. Amb aquests dibuixos vam decidir enquadernar-los.
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
EL CAVALLET DE MAR I ELS SEUS FILLS
Concurs Bíblic Víctor Bernal Martínez Col·legi Sant Josep Obrer
El Nóbel.
Hi havia una vegada un nen que es deia Tomàs que volia ser mag.
BIG BANG I VIA LÀCTIA.
EN HODJA I LA PORTA Conte del Marroc.
La història de Sísif Mitologia Grega.
-FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA DIMECRES 9 -FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA SOMRIU, JA QUEDA POC PER CELEBRAR EL NAIXEMENT DE NEN JESÚS.
Els nyama i el camperol Conte de Mali.
Els corriols Piu i Piua.
LA TRIBÚ A les llunyanes i màgiques terres del Perú , habita la tribu dels Chamas . Igual que altres pobles primitius , els Chamas tenen antigues i meravelloses.
EL CASTELL ÉS DEL REI, NO DEL VAMPIR!!!!
COM NEIX UN PARADIGMA?.
EL DOFI AVENTURER.
Una historia a Castelldefels.
XIII a Setmana de la solidaritat
L’Aventura de l’Olinet
TESEU I EL MINOTAURE ELOI PAEZ
LA PANDILLA.
Carta de Lincoln al mestre del seu fill (i II)
Llegenda.
Per la PAU, en record de RACHEL CORRIE.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
RELAT CURT El drac de l’aigua
HANSEL I GRETEL Hansel i Gretel vivien amb el seu pare un pobre llenyataire i la cruel madrastra. Eren tan pobres que gairebé ja no tenien ni menjar per.
Religió Catòlica 2 Educació Primària.
La vulneració dels drets socials
L’AVIÓ QUE VA ANAR A LA TERRA
ANEM A L’HORT AQUEST CURS ELS NENS I NENES DE P-3 S’HAN INCORPORAT A LA TASCA DE CUIDAR L´HORT. PREPARAR LA TERRA, PLANTAR ,REGAR, RECOLLIR FULLES.
RESTA PORTANT-NE.
COM NEIX UN PARADIGMA?.
El que ha passat està molt bé
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Vincent Van Gogh.
LES PEDRES DE LA VIDA.
CONTE LA FADA EMPATIA VISITA UNA ESCOLA.
Transcripción de la presentación:

Laia Crespo i Jessica Guerrero ELS LOTÒFAGS Laia Crespo i Jessica Guerrero

EL MITE Unes infernals tempestes van estar sacsejant el vaixell d’Úlisses durant nou llargs dies, fins que al desè van descobrir, per fi, la costa dels lotòfags, els menjadors de fruits de lotus. Segons el mite, aquest fruit feia perdre la memòria. Els homes d'Ulisses van desembarcar, van extreure aigua fresca dels pous i van preparar el menjar. Però Ulisses estava intrigat, la curiositat no el deixava reposar, desitjava esbrinar quina classe d'homes habitaven aquella terra. Per aquest motiu va enviar alguns dels seus homes perquè exploressin el terreny, es van posar en camí i van arribar fins on habitaven els lotòfags. Aquests, molt hospitalaris, van rebre molt bé aquells estrangers i els van alimentar. Els van convidar a provar els fruits de lotus, dolços com la mel i temptadors. Tan aviat com els emissaris d'Úlisses van haver provat els fruits, van deixar de pensar en la seva missió i en el retorn al seu poble.

Només desitjaven romandre per sempre en companyia dels lotòfags, renunciant a la seva pàtria. L'oblit s'havia apoderat d'ells. Úlisses en comprovar que els seus homes no tornaven, va voler anar personalment a buscar els seus amics i els va trobar feliços i despreocupats entre els lotòfags. Però l'heroi va arrossegar per la força els seus companys i els va lligar al banc de remers de les naus perquè no poguessin fugir i tornar amb els lotòfags. Ulisses va ordenar després que tots embarquessin ràpidament per no veure’s també ell seduït pels temptadors afalacs dels menjadors de fruits de lotus, oblidant llavors el seu veritable objectiu, tornar a casa. Finalment van empènyer les naus a l'aigua i van remar amb força fins a arribar mar oberta, molt, molt lluny ja del temptador País de l'Oblit.

COMPARACIÓ DE PEL·LÍCULA AMB EL MITE Tenen una certa semblança. A la pel·lícula, els nois entren al “Casino Lotus” i els lotòfags del mite representen les noies que porten una safata a la mà que ofereixen galetes a la pel·lícula. Aquestes galetes representen el que en el mite és el fruit de lotus, tenen forma de flor en comptes de fruit perquè representen la planta anomenada flor de lotus. En la pel·licula, quan els nois mengen aquestes galetes, senten felicitat, perden la memòria i no volen marxar del lloc on són, tal i com els va passar als homes d’Ulisses al mite. (Flor de lotus) (Els nois a la pel·lícula menjant-se les galetes)