El salm 33 és un cant d’acció de gràcies El salm 33 és un cant d’acció de gràcies. Són molts els beneficis que el salmista ha rebut del Senyor i es.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
Aquest salm consta de tres parts. La primera és un breu himne al Creador (vv. 1-2). La segona, de to sapiencial, enumera les condicions morals que.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Diumenge XXl 26 d’agost 2018 del temps de durant l’any
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
Aquest magnífic cant d'acció de gràcies celebra una victòria d'Israel, en la qual es va manifestar una vegada més l'amor del Senyor envers el seu.
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
18 de l’any cB Regina Preguem escoltant la lloança a les mans de Jesús (“Ad manus” de Buxtehude) que beneint Déu, fan que es multipliquin els Pans.
12 d’agost 2018 Diumenge XlX del temps de durant l’any Cicle B
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar la pau!
La característica dominant d'aquest salm és l'absoluta confiança en el Senyor, malgrat l'hostilitat i la persecució. ► El salmista se sent del tot.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
+ Una exhortació a beneir el Senyor (vv + Una exhortació a beneir el Senyor (vv. 1-2) i un auguri de benedicció divina (v. 3) componen aquest breu.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
El salm 33 és un cant d’acció de gràcies El salm 33 és un cant d’acció de gràcies. Són molts els beneficis que el salmista ha rebut del Senyor i es.
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
TINC SET!.
+++ Aquest salm és l'oració d'un "pobre" (v +++ Aquest salm és l'oració d'un "pobre" (v. 1), que s'abandona a la misericòrdia i al poder de Déu enmig.
Un home desterrat —probablement un levita— sospira per tornar a gaudir de la presència divina, vivint constantment al costat del santuari de Déu (v.
Aquest himne de lloança a Déu comença en forma de diàleg entre el salmista i la seva pròpia ànima (vv. 1-6) i després continua en l'estil propi dels.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Enmig de la soledat i l’aflicció (v Enmig de la soledat i l’aflicció (v. 16), el salmista apel·la confiadament a la misericòrdia de Déu (v. 6). La.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Celebració FINAL DE CURS.
Per tal de cantar les perfeccions de Jahvè, que assenyalen les seves intervencions en la història, aquest himne copia i reprodueix un cert nombre.
Aquest Salm és com l’esclat d’una indignació llargament reprimida (vv El diàleg del salmista amb el Senyor té un to d’amarga protesta, motivada per.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces. L'orant està esperant que despunti l'alba.
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Somni de Nadal. Somni de Nadal.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

El salm 33 és un cant d’acció de gràcies El salm 33 és un cant d’acció de gràcies. Són molts els beneficis que el salmista ha rebut del Senyor i es veu en la necessitat d’agrair-los. Enmig de les proves de la vida, ha vist tantes vegades la mà bondadosa de Déu, la seva fidelitat, la seva sol·licitud, que ara vol expressar amb un cant formidable tota la seva gratitud al Déu provident d’Israel. El salmista té experiència d’aquesta protecció i sol·licitud de Déu, i per això agraeix la seva bondat i alhora comunica als altres la seva vivència, tot exhortant-los a la fidelitat i a la confiança, convidant-los fins i tot a tenir ells mateixos aquesta experiència de la providència i la proximitat de Déu. L’estructura del salm la podem fixar d’aquesta manera: a) Introducción: el salmista s’exhorta a si mateix i als altres a agrair i beneir el Senyor (vv. 2-4). b) Motivación: la bondat i la condescendència de Déu (vv. 5-8). c) Invitación Invitació a la confiança en Déu (vv. 9-21). d) Conclusión: Conclusió: resum de l’ensenyament de tot el salm.

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS De qui parla aquest salm? Quin estament és convidat a donar gràcies? Els “pobres”, els “anawim”. “Que ho sentin i s’alegrin els humils”. Sí, els “desgraciats”, els “humils”, els “cors que sofreixen”, són proclamats “feliços”, mentre que els rics són titllats de “desproveïts”! 2. AMB JESÚS “Benaurats els pobres, perquè el Regne del cel és per a ells”. Salms com aquest ens ajuden a comprendre millor fins a quin punt Jesús estava impregnat de l’oració del seu poble... Com Maria, de qui reconeixem aquí el “Magnificat”. L’acció de gràcies, la lloança, era el clima dominant de l’ànima de Jesús. Una de les seves pregàries té el mateix to que aquest salm: “Pare, us dono gràcies perquè heu revelat als pobres i als senzills això que heu amagat als savis i als entesos” (Lc 10,21). 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Promesa de felicitat. Qui vol ser feliç ha de “fugir del mal”, “practicar el bé”, adorar Déu”, “cercar Déu”. Ingenuïtat!, diran certs esperits forts. I si és veritat! Si els únics feliços són aquells de qui parla el salm? Fem-ne l’experiència.

Beneiré el Senyor en tot moment, tindré sempre als llavis la seva lloança. La meva ànima es gloria en el Senyor; se n’alegraran els humils quan ho sentin. Tots amb mi glorifiqueu el Senyor, exalcem plegats el seu nom. He demanat al Senyor que em guiés; ell m’ha escoltat, res no m’espanta.

Alceu vers ell la mirada. Us omplirà de llum, i no haureu d’abaixar els ulls, avergonyits. Quan els pobres invoquen el Senyor, els escolta i els salva del perill.

Acampa l’àngel del Senyor entorn dels seus fidels, per protegir-los. Tasteu i veureu que n’és de bo, el Senyor; feliç l’home que s’hi refugia.

Sants del Senyor, venereu-lo; venereu-lo, i no us mancarà res. Els rics s’empobriran, passaran fam, però als qui busquen el Senyor no els faltarà cap bé. Veniu, fills meus, escolteu-me; us ensenyaré com heu de venerar el Senyor. ¿Qui és l’home que estima la vida, que vol viure temps i fruir de benestar?

Guarda’t la llengua del mal, que no diguin res de fals els teus llavis. Decanta’t del mal i fes el bé, busca la pau, procura aconseguir-la. El Senyor es gira contra els malfactors per esborrar de la terra el seu record. Els ulls del Senyor vetllen pels justos, escolta quan criden auxili.

Així que criden, el Senyor els escolta i els treu de tots els perills. El Senyor és a prop dels cors que sofreixen, salva els homes que se senten desfets. Els justos sofreixen molts mals, però el Senyor sempre els allibera; vetlla per cada un dels seus ossos, no els podrà trencar ningú.

La malícia duu el malvat a la mort, els qui detesten el just expiaran la seva culpa. El Senyor rescata de la mort els seus servents, i no acusarà els qui es refugien en ell.

TASTEU I VEUREU Deixo que les paraules ressonin a les meves orelles: “Tasteu i veureu que n’és de bo el Senyor”. Tasteu i veureu. És la invitació més seriosa i íntima que he rebut al llarg de la meva vida: invitació a tastar i veure la bondat del Senyor. Una invitació personal i directa, concreta i urgent. Parla de contacte, de presència, d’experiència. No diu “llegiu i reflexioneu”, o “escolteu i enteneu”, o “mediteu i contempleu”, sinó “tasteu i veureu”. Obriu els ulls i allargueu la mà, desperteu els vostres sentits i aguditzeu els vostres sentiments, poseu en joc el poder més íntim de l’ànima en reacció espontània i profunditat total, el poder de sentir, de palpar, de “tastar” la bondat, la bellesa i la veritat. I que aquesta facultat s’exerceixi amb amor i alegria en gaudir radicalment de la definitiva bondat, bellesa i veritat que és el Déu mateix. “Tastar” és una paraula mística. I des d’ara tinc tot el dret d’usar-la. Sóc cridat a tastar i veure. Ja no hi ha timidesa que m’aturi, ni falsa humilitat que em faci dubtar. Em sento agraït i valent, i vull respondre a la invitació de Déu amb tota la meva ànima i alegria. Vull obrir-me al goig íntim de la presència de Déu en la meva ànima. Vull atresorar les entrevistes secretes de confiança i amor, més enllà de tota paraula i tota descripció. Vull gaudir sense mesura de la comunió de l’ésser entre la meva ànima i el seu Creador. Ell sap com fer real la seva presència i com bressolar amb la seva abraçada les ànimes que ell ha creat. A mi només em toca d’acceptar i lliurar-me amb admiració agraïda i goig silenciós, i disposar-me així a rebre la carícia de Déu a la meva ànima. “Beneiré el Senyor en tot moment, tindré sempre als llavis la seva lloança. Tots amb mi glorifiqueu el Senyor, exalcem p legats el seu nom”.

Déu protector nostre, que responeu als qui us consulten amb cor sincer: deslliureu-nos dels nostres afanys i complexes, salveu-nos de les nostres angoixes. Concediu-nos de córrer vers la pau i deslliureu-nos dels nostres mals, ja que redimiu els vostres servents i qui s’acull a vós no quedarà confós.