Eric Hurtado Javier de Jesús Milton René Armas Marc García

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La novel·la cavalleresca
Advertisements

Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Dofins.
NOVEL·LES DE CAVALLERIES vs NOVEL·LES CAVALLERESQUES
CORAL DEL PARE CLARET.
NOSALTRES, AVUI, COM CLARET
LA NARRATIVA MEDIEVAL.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
EL LLIBRE DE CAVALLERIES LA NOVEL·LA CAVALLERESCA
s. XV, novel·la, ficció en prosa
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
TIRANT LO BLANC I CURIAL E GÜELFA
ELS DEUS DE L’ANTIC EGIPTE
Scala era el nom que els romans donaven a una platja propera a Empúries.
Temps era temps, hi havia un pagès molt i molt alt i gros que semblava un gegant.
JESÚS DE NATZARET.
Novel·la Cavalleresca Catalana
És una novel·la cavalleresca
LA LLEGENDA DE SANT JORDI
EDAT MITJANA.
ELS GRANS DESCOBRIMENTS GEOGRÀFICS DE L’ÈPOCA MODERNA
TIRANT LO BLANC I CURIAL E GÜELFA
NARRATIVA EN VERS: ROMAN CORTÈS
SETMANA SANTA Catequesi infantil – Parròquia Catedral de Sant Llorenç 2016.
SOCIOLINGÜÍSTICA COMUNICACIÓ Pàg
BERNAT METGE.
Tipus segons l’extensió CONTE LLARG/NOVEL·LA CURTA
L'ART A L'EDAT MODERNA Alumnes de 6è Escola Miquel Baró Seròs.
L’EDAT MITJANA Pablo Arcas Arcas.
DRAMES RURALS DALTABAIX
CATALUNYA VA AUTOMATIC I AMB SO. (NO TOCAR EL RATOLI)
CATALUNYA VA AUTOMATIC I AMB SO. (NO TOCAR EL RATOLI)
FET PER L’ÈRIC I L’ANASTASIA
Tirant lo Blanc Tirant lo blanc és una novel·la
LES ESTRELLES Joan Osiris Zoey Carlota .
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
DRAMES RURALS EN MET DE LES CONQUES.
LES Etapes DE LA VIDA.
Ares el déu de la guerra.
LA NOVEL·LA CAVALLERESCA
I. EUROPA A L’EDAT MITJANA
valors humans i socials
LA VIDA DE LES PERSONES.
NORMATIVA CC SS.
COM NEIX UN PARADIGMA?.
RELAT CURT La princesa perduda
DALI ESPAI FEM CULTURA.
Júlia Mir Domènech i Claudia Esther Zuniga
ELS VIATGES DE TIRANT LO BLANC
La narrativa de la postguerra
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
6.La novel·la cavalleresca
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
BARRI SAGRADA FAMÍLIA.
CATALUNYA VA AUTOMATIC I AMB SO. (NO TOCAR EL RATOLI)
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
Carta de Lincoln al mestre del seu fill (I)
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
Llengua catalana i literatura
Per què ens fan llegir? Perquè llegir és un plaer. Protagonitzem històries que ens transporten a viure aventures que ens meravellen i ens fan somiar! A.
LA NOVEL.LA ROMÀNTICA Departament llengua i valencià Pilar Román 1 1
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
FESTA DEL PARE CLARET 2018.
Transcripción de la presentación:

Eric Hurtado Javier de Jesús Milton René Armas Marc García NOVEL·LES DE CAVALLERIES VERSUS NOVEL·LES CAVALLERESQUES Eric Hurtado Javier de Jesús Milton René Armas Marc García

Introducció Les novel·les de cavallers són històries basades en llegendes sorgides a la cort dels Plantagenet, reis anglesos de parla francesa.La novel·la cavalleresca apareix en un moment en què la vida real està plena de cavallers i, com que vol reproduir la realitat, es preocupa sobretot per ser versemblant, és a dir, per ser creïble a qualsevol persona que llegeixi (o escolti com llegeixen) un llibre d'aquest tipus.

DiFerències entre les novel·les de caballeries i novel·les cavalleresques Novel·les de cavalleria: son les que es van escriure’s al s. XII i es caracteritzen per la presència d’elements maravellosos i fenòmens màgics, un exemple d'aquest tipus és El cavaller del lleó, de Chrétien de Troyes. Novel·les cavalleresques: Són histories més modernes de entre els segles XIV, XV i XVI que podien reflectir el món real dels cavallers. És per això que els personatges són més humans i les situacions, que tenen lloc en ambients històrics i geogràfics més propers, més creïbles.

Tristany i Isolda Tristany i Isolda: és un cantar de gesta que té lloc a l'Edat Mitjana a Europa, als països celtes a l'època de les creuades, i narra les gestes d'un heroi que comet una greu traïció per culpa d'un amor forçat per un breuatge màgic. El rei Mark de Cornuall, el seu oncle, li mana endur-se Isolda de regrès d'Irlanda per a desposar-se amb el rei. No obstant això, ambdós s'enamoren en el camí i Tristany lídia una sèrie de batalles per a portar Isolda de tornada

El cavaller del lleó El cavaller del lleó: És una obra de Chrétien de Troyes que narra les aventures de Yvain, fill d'Urien, incorporant així el personatge a l'extensa galeria de protagonistes que formen la matèria de Bretanya. L'element meravellós configura algunes de les aventures principals (com l'aventura de la font) i s'entrellaça amb temes de l'antiguitat clàssica (com el lleó agraït)

Tirant lo blanc Tirant lo blanc: obra de Joanot Martorell que narra els amors i batalles del cavaller protagonista Tirant, que s'inicia participant en competicions cavalleresques a Anglaterra i continua les seves aventures a França i acaba arribant a salvar l'imperi bizantí, com a megaduc de l'imperi, enfrontant els turcs otomans i ser cèsar. Finalment, mor per una infecció respiratòria, just abans de casar-se amb la princesa Carmesina, hereva de l'imperi.

Característiques de la novel·la cavalleresca Els herois tenen virtuts i capacitats normals, exemptes d'elements inexplicables (per exemple, un cavaller mai no lluitarà tot sol contra cent i necessitarà temps per curar-se de les ferides produïdes en els combats) Els escenaris on passen els esdeveniments són reals també, són terres conegudes pels lectors i lectores (les històries no passen en països exòtics i allunyats geogràficament) El temps narratiu és proper a qui llegeix (les novel·les no estan ambientades segles enrere) Hi apareixen personatges reals, que tothom coneix o pot identificar Hi ha episodis històrics (batalles) que tothom pot recordar, com per exemple la caiguda de Constantinoble en mans dels turcs, que es va produir el 29 de maig de 1453. O el setge de l'illa de Rodes per les forces egípcies, que va tenir lloc del 10 d'agost al 13 de setembre de 1444.