LA TUTORIA DE PROFESSORAT NOVELL QUÈ ÉS. PER A QUÈ SERVEIX

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Un conte de Shel Silverstein Traducció, Xesco Boix
Advertisements

Practica….
Avui vull regalar-te ….
Ciència, tècnica i societat
Les entrevistes: Segona part
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Alimenta el teu cos.
Educació per la sostenibilitat. Agenda 21
El Pare Claret és un regal per a tots
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
UD: EXPRESSIÓ GRÀFICA: perspectives
Recordem què vol dir ser adolescent
Autor: Samuel Lozano Alcodori
CONSULTA OBERTA LA CONSULTA OBERTA COM A REPTE PERSONAL I PROFESSIONAL. AJUDAT A VALORAR ELS ADOLESCENTS D’UNA ALTRA MANERA, FINS ARA, AL MENYS PER MI.
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
Experimentam amb la ciència
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
Projecte d’Itineraris Formatius
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
En Pinotxo i els colors A partir d’ara has d’anar fent “clic” amb el botó esquerre del ratolí fins que arribis al final del conte.
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
La Gestió de l’Aula a Primària
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
PUZZLETS Com resoldríes el repte? Té solució única?
ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS INQUIETUDS NECESSITATS DEMANDES ROL DEL COL·LEGI ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS.
DE LA DURADA AL RITME.
Tothom pot aconseguir el que es proposa !!!
Classificarem la prova en 3 categories:
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
El vestit nou del rei A partir d’ara has d’anar fent “clic” amb el botó esquerre del ratolí fins que arribis al final del conte.
Companys i Companyes Avui queden 15 dies......
Què existeix i què no existeix.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Concurs Bíblic Víctor Bernal Martínez Col·legi Sant Josep Obrer
CAP DE CREUS.
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
El Pare Claret és un regal per a tots
ENS TROBEM DE NOU.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
“El perfil de mestre i professor”
millora de la qualitat de l’ensenyament.
TECNOLOGIA.
IV JORNADES DOCTORIALS
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
BAIX EMPORDÀ.
IES CAN PUIG CURS
CONCURS INVENTEM-REPTE REAL
HABILITATS COMUNICATIVES
SISTEMA DUNAR.
Palataforma web per a músics amateurs i semi-professionals
La satisfacció de ser docent Departament de Pedagogia de la UdG
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
PORTFOLI DE TREBALL COOPERATIU de la Maqueta de DNA
EL QUADRAT LES MARIETES.
Educació Farmacèutica en la Interpretació de Prospectes
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
L’elaboració de l’horari
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
ORGANITZACIÓ ACCIÓ TUTORIAL
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

LA TUTORIA DE PROFESSORAT NOVELL QUÈ ÉS. PER A QUÈ SERVEIX LA TUTORIA DE PROFESSORAT NOVELL QUÈ ÉS? PER A QUÈ SERVEIX? QUÈ HA DE FER EL TUTOR? COM HA DE FER-HO? Joan Teixidó Saballs GROC. Universitat de Girona ICE de la Universitat de Lleida 7 de febrer de 2010

1.- LES COSES CLARES... Per què sou aquí? Per què sóc aquí? Què us proposo fer? Com ho farem? Introducció 10’ La tutoria docent. Què és? 20’ Esdevenir professional docent 15’ Amb un cas real, ens entendrem millor 45’ Síntesi i perspectives de futur 15’ Regal de comiat 15’

2.- LA TUTORIA D’UN DOCENT. QUÈ ÉS AIXÒ? En què consisteix la tutoria? En què consisteix la feina docent? Reptes i problemes dels professors novells Dilemes disciplinars Dilemes metodològics Dilemes relacionals Dilemes organitzatius Dilemes professionals

3.- ESDEVENIR PROFESSIONAL DOCENT La professionalitat s’adquireix amb la pràctica Segur que encara recordes els inicis... Recordes algú que t’ajudés? Us diré els meus: MARIBEL I DOLORS Què en vaig aprendre? De què em va servir a mi? De què els va servir a elles?

4.- SI PARTIM D’UN CAS REAL ENS ENTENDREM MILLOR El treball a partir de casos “Avui no hi ha bufa-gol” Algunes qüestions arran del cas És així la realitat? Ensenyaments/aprenentatges que se’n desprenen Què hi pot fer el tutor en aquestes situacions? I el novell? La professionalització: un procés (lent i continuat) de “crear-se seguretats” (que mai no són definitives)

5. SÍNTESI I PERSPECTIVES DE FUTUR El creixement professional dels docents La reflexió sobre la pròpia actuació La formulació de reptes de millora El procés de construir-se seguretats. El paper dels tutors i del tutelats Reptes/projectes de futur Què ha de fer un tutor? Com ha de fer-ho? Com es desenvolupen les competències professionals pròpies d’un tutor. En quines condicions? Per on començar? Delimitar un projecte i un procés Els protagonistes de tot plegat.

6.- PER ACABAR... UN PETIT REGAL El mestre i l’artesà “Menjar de fer culleres” Quico el Cèlio, el Noi i el Mut de Ferreries

www.joanteixido.org joan.teixido@udg.es Moltes Gràcies!