COOPERANDO PARA APRENDER ESTRUTURA COMPLEXA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
PROGRAMA DE MINIMZACIÓN DE RESIDUOS
Advertisements

CICLO SUPERIOR DE ADMÓN. Y FINANZAS
A ORQUESTRA SINFÓNICA DE GALICIA
PROGRAMA DE PREVENCIÓN NO ÁMBITO FAMILIAR “MÁIS QUE UN TEITO”
Laboratorio de Proxectos e Iniciativas Xuvenís
Juan Ramón Alonso García
As claves dunha nova escola
Introducción Actividades Creación dunha páxina web Exposición “Reconquista ” Simposio Internacional sobre a Reconquista de Vigo Elaboración dunha.
PROGRAMA CAIXAPROINFANCIA PONTEVEDRA
O legado de Roma IES MONTE DAS MOAS 1º ES0 MAIO 2011.
Normas de aula Educación en valores
1. OS RISCOS ELÉCTRICOS 2. O ESTRÉS 3. O BURN-OUT 4. O MOBBING
integración das TIC na práctica educativa en Galicia
Ferramenta para a definición, execución e corrección de prácticas, integrable nun sistema web de teleformación Autor: Raquel Trillo Lado Director: Juan.
A PROGRAMACIÓN DA BIBLIOTECA ESCOLAR
O barroco compostelán.
Atención ao alumnado Nun centro de Primaria 12 unidades de Primaria
PROXECTO LOVA ELECTRICIDADE.
Traballo de bioloxía alumnas de 4º da ESO.
PROGRAMA MUNICIPAL DE INTERVENCIÓN FAMILIAR
Proxecto interdisciplinar
CURRÍCULO EDUCACIÓN INFANTIL
Grupo de traballo combas a-1
Proxecto interdisciplinar
Grao en Enxeñaría da Enerxía ou dos Recursos Mineiros e Enerxéticos
CURSO E.D.A Galicia, Outubro – Decembro 2008.
Educación Secundaria Obrigatoria Real decreto 1105/2014, do 26 de decembro, polo que se establece o currículo básico da Educación Secundaria Obrigatoria.
As actividades non presenciais
PEQUENOS GRANDES CINEASTAS
A intervención psicopedagóxica nunha escola de e para O ALUMNADO
O PROXECTO Elaboración e difusión dunha Diagnose e Plan de Acción das políticas de igualdade de xénero e loita contra a violencia de xénero na Provincia.
CONQUISTA E ROMANIZACIÓN DE GALLAECIA
Estereotipos e prexuízos lingüísticos: a súa repercusión nos usos.
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
O POR QUE DO CAMBIO.
Estamos en rede.
Grao en Enxeñaría da Enerxía ou dos Recursos Mineiros e Enerxéticos
LECTOESCRITURA María José Pousa
ELABORA UNHA PRESENTACIÓN DO TEMA:
O PORTFOLIO EUROPEO DAS LINGUAS (2009/10)
PROGRAMA SOCRATES Accións COMENIUS Educación Escolar ERASMUS Educación
CONQUISTA E ROMANIZACIÓN DE GALLAECIA
Juan Ramón Alonso García
ASESORAMENTO AO PROFESORADO DENDE A ORIENTACIÓN ESCOLAR
PROGRAMA SOCRATES Accións COMENIUS Educación Escolar ERASMUS Educación
Atréveste a crear un book tráiler?
Xornada de coordinación
Avaliación de diagnóstico
AVALIACIÓN DO BACHARELATO PARA O ACCESO Á UNIVERSIDADE (ABAU)
O DEPARTAMENTO DE ORIENTACIÓN
GRUPO DE TRABAJO: Aprendizaje Cooperativo en el Aula
PROXECTO PARA O ESTABLECEMENTO DA XORNADA MIXTA
A SEGUNDA GUERRA MUNDIAL
FACULTADE DE MEDICINA ACOE
TÍTULO: AUTORES COMENTARIOS
Lei Orgánica 2/2006 de 3 de maio, de Educación LOE
A NOSA HISTORIA DE ONDE VIMOS?
A intervención psicopedagóxica nunha escola de todos e para todos OS ALUMNOS Pontevedra, 27 de abril do 2009.
Proyectos dTítulo do traballo de innovación e/ou nvestigación
ENSINO PÚBLICO DE CALIDADE
Os elementos e o sistema periódico
PROCESOS PSICOLÓXICOS BÁSICOS PARA EDUCADORES/AS SOCIAIS
Proxecto Pesquería de POLBO 2016
CEIP ISIDORA RIESTRA I ENCONTROS DE E.INFANTIL E DE E. PRIMARIA.
A MODELIZACIÓN NO ENSINO SECUNDARIO
EDUCACIÓN SECUNDARIA OBRIGATORIA (E.S.O.)
Traballo do anteproxecto: Asamblea de Huesca decembro
XXIV ENCONTRO ESTATAL DE ESCOLAS ASOCIADAS Á UNESCO. MELILLA-2011
TRATAMENTO INTEGRADO DE LINGUAS
A AVALIACIÓN NA EDUCACIÓN PRIMARIA
Transcripción de la presentación:

COOPERANDO PARA APRENDER ESTRUTURA COMPLEXA GRUPO CLASE: 5º de E.P. Fixo traballo cooperativo na aula de 4º na área de plástica. Coñecen a estrutura de lapis ó medio. Non teñen hábito de traballar cooperativamente na aula.

CARACTERÍSTICAS DO GRUPO CLASE Dificultades de relación. Problemas entre dous nenos na aula. Conflito que chega a enfrentar ás familias. División na aula. Un alumno repetidor que se incorpora a aula é o que provoca esta situación. Absentismo pasivo por parte deste alumno. Falta de cohesión de grupo.

REALIZACIÓN DE DINÁMICAS DE COHESIÓN GRUPO NOMINAL: Elaboración de normas de aula e consecuencias do seu incumplimento. Firma de todos de comprometerse a cumplilas. A PELOTA: Coñecemento do alumnado, gustos, preferencias. MUNDO DE CORES: Para facer ver a infravaloración dalgún do alumnado. (Este tipo de actividades vanse levar a cabo durante todo o curso).

PDI: PREHISTORIA PRODUTO /TAREFA COÑECER A PREHISTORIA COMO ETAPA DA HUMANIDADE Elaborar unha exposición no centro. Facer un PPt.

PLANIFICACION DIDÁCTICA PDI OBXECTIVOS CONTIDOS CRITERIOS DE AVALIACIÓN COMPETENCIAS CHAVE ESTÁNDARES DE APRENDIZAXE A B D H 4.1. O tempo histórico. 4.2. As fontes históricas e a súa clasificación: fontes primarias e secundarias. Elaboración dun traballo comparativo entre tipos de fontes históricas. 4.3. Técnicas para localizar no tempo e no espazo feitos do pasado: os mapas históricos e as liñas do tempo. B1.1.Realizar traballos de investigación; recoller información para seleccionala, organizala, extraer conclusións e comunicalas B1.2. CAA CCL CD CMCCT CSC CCEC CSB1.1.1Busca información (empregando as TIC e outras fontes directas e indirectas), selecciona a información relevante, a organiza, analiza, obtén conclusións sinxelas e as comunica oralmente e/ou por escrito. CSB1.2.1 Participa en actividades individuais e de grupo, CSB1.1.2 CSB1.3.1. CSB1.4.1 CSB2.4.1. CSB2.8.1 . CSB3.8.1 CSB4.3.1 . CSB3 8.2. CSB3.9.1 CSB3.9.2.

INICIAMOS O ÁMBITO C CO PLAN DE EQUIPO(coincide coa tarefa)

UNHA ESTRUTURA COMPLEXA, O CREBACABEZAS. Elaboración dun PDI sobre a Prehistoria. Grupo de 5º de primaria. Cinco equipos base, 4 de catro e un de tres. O tema da Prehistoria subdivídese en apartados. Cada membro do equipo recibe un deses apartados que terá que preparar coa información que o mestre lle facilita. Na biblioteca seleccionamos previamente o material axeitado para que o alumnado seleccione información.

PLANTEXAMENTO DAS ACTIVIDADES MEDIANTE UNHA TÉCNICA COMPLEXA: O CREBACABEZAS. GRUPOS DE EXPERTOS PALEOLÍTICO: Localización história e xeográfica. Características. NEOLÍTICO: Localización xeográfica na P.I. e histórica. Características A PREHISTORIA IDADE DOS METAIS: IDADE DO BRONCE IDADE DO FERRO PETROGLIFOS DE TOURÓN 5 ESTACIÓNS. Cada membro encárgase dun círculo. Xúntanse os círculos iguais de tódolos equipos Cando rematan volven ó equipo. Son pezas do crebacabezas.

CREBACABEZAS II O alumnado encargado dos mesmos subtemas xúntanse para levar a cabo a búsqueda, selección e recopilación de información sobre ese apartado. Empregando a técnica simple da lectura compartida van recollendo información sobre o subapartado correspondente. Empregando a técnica de lapis ó medio escriben un informe sobre o investigado. Mediante unha adaptación do folio xiratorio facemos un mapa conceptual.

CREBACABEZAS

CREBACABEZAS III Cando cada un, xa rematou o traballo de cada subapartado, volven ó equipo. Cada membro trae unha “peza do crebacabezas. No equipo imos completar un traballo coa adaptación do folio xiratorio. Cada membro vai aportar o que fixo no equipo de expertos. Finalmente faremos un power point no drive. Cada equipo encárgase dunha parte.

VOLTA DE NOVO Ó EQUIPO BASE

ELABORACIÓN DO TEMA CON TÓDALAS PEZAS

ESQUEMA DE REFERENCIA PARA CREAR O TEMA

PLAN DE EQUIPO: Seguimento

PLAN DE EQUIPO: Avaliación

CONCLUSIÓNS É fundamental planificar a actividade que se vai desenvolver. Debemos cohesionar o grupo clase e tamén os equipos base(Diana) de forma constante durante todo o curso. É preciso traballar o ámbito c. Carpeta de aula, caderno de equipo, plan de equipo coas fases correspondentes de seguimento e avaliación. Aplicaranse os tres ámbitos á vez. Son necesarios. Sempre que sexa posible introduciremos ferramentas tic, para que resulte máis motivante. O produto socialmente relevante si é proxectable no medio no que se desenvolve o alumnado, a aprendizaxe resultará máis significativa.

INTEGRACIÓN DOS TRES ÁMBITOS ÁMBITO C ÁMBITO B ÁMBITO A

MOITAS GRAZAS