El salm comença amb la coneguda invitació a lloar el Senyor com li escau. + Un motiu específic d'aquesta lloança s'assenyala al començament del salm.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
CORAL DEL PARE CLARET.
NOSALTRES, AVUI, COM CLARET
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
Aquest salm consta de tres parts. La primera és un breu himne al Creador (vv. 1-2). La segona, de to sapiencial, enumera les condicions morals que.
Les dues parts que componen aquest salm corresponen a altres tants moments d'una solemne acció litúrgica. La primera (vv. 1-7) és un cant processional.
El salmo comienza con la consabida invitación a alabar al Señor, como a él le conviene. + Un motivo especifico de esta alabanza se señala al principio.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv. 3,7-9) manifestada.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
► Tot l'univers –des dels àngels fins als éssers inanimats– és convidat en aquest salm a entonar un cant de lloança al Senyor. ► El motiu de la lloança.
En aquest cant d'acció de gràcies, la comunitat expressa la seva fervent lloança i reconeixement al Senyor per tots els beneficis rebuts de les seves.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
+ Aquest delicat poema és un elogi de la convivència fraternal, tant en la intimitat de la família com en la comunitat nacional i religiosa. + Les.
La característica dominant d'aquest salm és l'absoluta confiança en el Senyor, malgrat l'hostilitat i la persecució. ► El salmista se sent del tot.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Música d’ Advent A. Pärt R E V I U R À ! SEGONA SETMANA D’ADVENT.
El salm 47 és un cant en honor de Sió, “la ciutat el gran rei” (v El salm 47 és un cant en honor de Sió, “la ciutat el gran rei” (v. 3), en aquell.
Aquest himne és una invitació a celebrar l’omnipotència de la Paraula de Déu, manifestada en la creació del món (vv. 1-9), i a reconèixer el designi.
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
Aquest poema –com els altres "Cants de Sió" (Sl 45; 47; 86)– expressa l'amor i l'admiració dels israelites per la seva ciutat santa. ► En elegir Jerusalem.
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf ► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 92; 95;
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
Amb expressions breus i vigoroses, aquest himne responsorial presenta un resum de la Història de la Salvació. + L'evocació de l'obra de Déu en la.
+ Jerusalem, beneficiària principal dels favors divins, està obligada, de manera especial, a lloar Jahvè. + Ha enfortit els panys i baules que tanquen.
▬ El salm 115 resumeix perfectament el sentiment d'Israel en el sopar pasqual, o Seder, en la primera nit de la festa. ▬ Horriblement oprimit ("he.
El salmo comienza con la consabida invitación a alabar al Señor, como a él le conviene. + Un motivo especifico de esta alabanza se señala al principio.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
TINC SET!.
Les dues parts que componen aquest salm corresponen a altres tants moments d'una solemne acció litúrgica. La primera (vv. 1-7) és un cant processional.
Aquest himne de lloança a Déu comença en forma de diàleg entre el salmista i la seva pròpia ànima (vv. 1-6) i després continua en l'estil propi dels.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
+ L'amor del Senyor envers el seu poble i la victòria que li té assegurada (v. 4) són el motiu proposat a la comunitat cultual per a convidar-la a.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Columnes de la Basílica de Betlem
Vivim-la amb el sacerdot
La felicitat dels justos –forjada amb els petits plaers de la vida familiar– és el tema central d’aquest bell poema. Al final del salm (v. 5) l’horitzó.
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
+ Jerusalem, beneficiària principal dels favors divins, està obligada, de manera especial, a lloar Jahvè. + Ha enfortit els panys i baules que tanquen.
El salmo comienza con la consabida invitación a alabar al Señor, como a él le conviene. + Un motivo especifico de esta alabanza se señala al principio.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
AMB DÉU TOT ÉS POSSIBLE Paula García Ruiz
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

El salm comença amb la coneguda invitació a lloar el Senyor com li escau. + Un motiu específic d'aquesta lloança s'assenyala al començament del salm i es desenvoluparà en la segona part: el Senyor reconstrueix Jerusalem.

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Tota la pietat popular jueva s'expressa en aquest himne que enumera alguns dels atributs divins, que mouen a donar "gràcies", a "lloar". Notem l'aparent barreja desordenada de temes "històrics" (intervencions de Déu en favor del seu poble: retorn dels deportats, reconstrucció de les muralles de Jerusalem, protecció dels pobres, ruïna dels impius) i temes "còsmics" (intervenció de Déu en la natura: estrelles, núvols, vegetació, animals, home). 2. AMB JESÚS Crida l'atenció la semblança entre aquest llenguatge senzill, gairebé ingenu, sobre Déu... i la manera de parlar de Jesús sobre el Pare, "que fa sortir el sol i caure la pluja" (Mt 5,45)... "que alimenta els ocells" (Mt 6,26). Recordem que Jesús es va nodrir amb aquests poemes. D'aquí que utilitzi gairebé les mateixes paraules. 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Hi ha en nosaltres, els homes moderns occidentals, quelcom que es resisteix a aquest tipus de llenguatge: el trobem massa ingenu i optimista. Al costat de les meravelles de la natura, som sensibles als seus fracassos. Caldrà potser que les crisis de la nostra civilització ens apropin a la naturalesa i ens tornin la capacitat de meravellar-nos. Com que vivim en un quadre artificial, no "gaudim" de la frescor de la pluja que fa reverdir els camps, ni de la carícia del sol que fa germinar les plantes, ni de l'abundància de llavors que creixen a profusió per als ocells.

Lloeu el Senyor, dóna bo de cantar! Lloeu el nostre Déu, que és agradós de lloar-lo!

El Senyor reconstrueix Jerusalem i aplega els dispersats d’Israel; conforta els cors desfets i embena les ferides.

Té comptat el nombre dels estels, els crida cadascun pel seu nom. És gran el Senyor, i és molt poderós, és infinita la seva saviesa. El Senyor sosté els desvalguts i abat els injustos fins a terra.

Canteu accions de gràcies al Senyor, acompanyeu amb les cítares els cants. El nostre Déu cobreix el cel de nuvolades, assegura les pluges a la terra,

fa néixer l’herba a les muntanyes, les plantes, al servei de l’home. Ell dóna l’aliment al bestiar, a les cries dels corbs que l’hi reclamen.

No és en la força dels cavalls que es complau el Senyor, ni en els peus lleugers del guerrer. El Senyor es complau en els qui creuen en ell, en els qui confien en el seu amor.

CORS I ESTRELLES «El Senyor conforta els cors desfets i embena les ferides. Té comptat el nombre dels estels, els crida cadascun pel seu nom.» Si sabeu manejar les estrelles, no sabreu conduir també el meu cor? Encarregueu- vos-en, Senyor, si us plau. Té una òrbita força esbojarrada, no és fàcil de saber avui el que farà demà, pot escapar-se en qualsevol moment per la tangent, com pot estacionar- se i negar-se a avançar amb tossuda malaptesa. Guieu-lo suaument fins a l'òrbita justa, Senyor, vigileu el seu curs i cuideu el seu camí amb providència suau i eficàcia ferma. Que sigui estrella per a alegrar el cel nocturn sobre el món dels homes. Jo descanso, Senyor, en la vostra saviesa i el vostre poder. El firmament és la meva llar, i em passejo alegrement per tota la vostra creació sota la vostra mirada afectuosa. Crideu-me pel meu nom, Senyor, com crideu les estrelles del cel i els vostres fills a la terra. Crideu-me pel meu nom com el pastor crida les seves ovelles. M'alegra saber que coneixeu el meu nom. Useu-lo amb tota llibertat, Senyor, per a cridar-me a l'ordre quan m'allunyi, i a la intimitat quan m’apropi amb afecte filial. I feu-lo servir un dia, Senyor, per a cridar-me al costat vostre per sempre. «És gran el Senyor, i és molt poderós, és infinita la seva saviesa.»

Senyor Déu, la vostra saviesa no té mesura, el vostre poder sotmet cada una de les estrelles, cridant-les pel seu nom. Vós, que reconstruíreu Jerusalem i reuníreu els deportats d'Israel, guariu ara també els nostres cors destrossats i feu que confiem sempre en la vostra misericòrdia. Per Crist, Senyor nostre. Amén.