+++ Aquest salm és l'oració d'un "pobre" (v +++ Aquest salm és l'oració d'un "pobre" (v. 1), que s'abandona a la misericòrdia i al poder de Déu enmig.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
CORAL DEL PARE CLARET.
NOSALTRES, AVUI, COM CLARET
Aquest salm consta de tres parts. La primera és un breu himne al Creador (vv. 1-2). La segona, de to sapiencial, enumera les condicions morals que.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
Aquest magnífic cant d'acció de gràcies celebra una victòria d'Israel, en la qual es va manifestar una vegada més l'amor del Senyor envers el seu.
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
En aquest cant d'acció de gràcies, la comunitat expressa la seva fervent lloança i reconeixement al Senyor per tots els beneficis rebuts de les seves.
+ Aclaparat pel sofriment, un malalt demana al Senyor que el perdoni i li retorni la salut (vv. 2-3), tot exposant els mals que l’afligeixen (vv.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
Un home perseguit violentament (v Un home perseguit violentament (v. 3) es posa sota la protecció de Déu, per tal que el deslliuri dels seus perseguidors.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
Escolteu-me, Senyor, demano justícia + La situació que portava a recitar aquest salm és idèntica a la que es descriu en el Salm 7: un innocent -acusat.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
La característica dominant d'aquest salm és l'absoluta confiança en el Senyor, malgrat l'hostilitat i la persecució. ► El salmista se sent del tot.
Un profund anhel de Déu –bellament expressat amb la imatge de la terra assedegada (v. 2)– és el sentiment que domina tot aquest salm. El seu autor.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
► Davant la imminència del combat, la comunitat reunida en el Temple (v. 3) implora la protecció divina i la victòria del rei (vv. 2-6). Com era habitual.
TINC SET!.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
Un home desterrat —probablement un levita— sospira per tornar a gaudir de la presència divina, vivint constantment al costat del santuari de Déu (v.
En aquest Salm s’apleguen dos poemes d’estil i contingut diversos. + El primer (vv. 2-11) és un cant d’acció de gràcies per l’alliberament d’un perill.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Enmig de la soledat i l’aflicció (v Enmig de la soledat i l’aflicció (v. 16), el salmista apel·la confiadament a la misericòrdia de Déu (v. 6). La.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
Per tal de cantar les perfeccions de Jahvè, que assenyalen les seves intervencions en la història, aquest himne copia i reprodueix un cert nombre.
Aquest Salm és com l’esclat d’una indignació llargament reprimida (vv El diàleg del salmista amb el Senyor té un to d’amarga protesta, motivada per.
És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces. L'orant està esperant que despunti l'alba.
SENYOR, ENSENYA’ NS A PREGAR
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Cant espiritual Joan Maragall.
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Transcripción de la presentación:

+++ Aquest salm és l'oració d'un "pobre" (v +++ Aquest salm és l'oració d'un "pobre" (v. 1), que s'abandona a la misericòrdia i al poder de Déu enmig d'un greu perill (vv. 7-14). +++ Per a fonamentar la seva petició, el salmista no descriu dramàticament la intensitat dels seus sofriments —com sol succeir en les súpliques del saltiri (Sl 21; 40; 68; 87)—, sinó que apel·la amb insistència esperançada a la bondat infinita de Déu (vv. 5, 13, 15-17).

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Aquest salm és una súplica, mitjançant paraules molt senzilles. Però és també un himne, que canta a l'absolut de "només-Déu", i el seu l'amor fidel. Qui és aquest home que suplica i lloa? Es presenta ell mateix mitjançant dues característiques. És abans que res un "fidel", un "servidor de Déu", algú que se sent de Déu, totalment "orientat vers" Déu, mitjançant la fe i la confiança. És igualment un "anawim", un "pobre", un "desgraciat", que prega des de la seva situació: angoixa, opressió per part dels orgullosos i els poderosos. 2. AMB JESÚS El salm culmina amb una última "súplica": "Senyor, feu-me aquest gest, penyora de favor... " Imaginem-nos Jesús recitant aquest salm. Sí, Jesús és la veritable “penyora” del favor de Déu. Ell és qui ens treu de l'abisme de la mort"... Ell és qui ens "allibera dels nostres enemics". 3. AMB EL NOSTRE TEMPS "Escolteu, responeu, mireu, sentiu". Oració familiar, que utilitza les paraules més senzilles del diàleg humà. En l'oració, som davant "algú". Algú que ens mira! Algú que ens escolta! Algú que ens estima! És el balboteig de l'oració. Les nostres oracions són sovint buides i formalistes perquè ens acontentem de repetir mecànicament paraules i més paraules... Quan el que necessitem és prendre consciència d'una "presència".

Escolteu, Senyor, escolteu i responeu-me, que sóc un pobre desvalgut. Guardeu la meva vida, que sóc un fidel vostre. Salveu el vostre servent que en vós confia.

Sou el meu Déu, compadiu-me, Senyor, que tot el dia clamo a vós. Doneu aquest goig al vostre servent; a vós elevo la meva ànima.

Vós, Senyor, sou indulgent i bo, ric en l’amor per a tothom qui us invoca. Senyor, escolteu la meva pregària, escolteu la meva súplica.

Us invoco en hores de perill, i sé que m’escolteu. Entre els déus no hi ha ningú com vós, no hi ha gestes comparables a les vostres.

Tots els pobles que heu creat vindran a fer-vos homenatge i glorificaran el vostre nom. Diran: «Sou gran, Senyor, són prodigioses les vostres obres, vós sou l’únic Déu.»

Ensenyeu-me la vostra ruta, Senyor, que m’encamini en la vostra veritat; que el meu cor, tot sencer, veneri el vostre nom.

Us lloaré amb tota l’ànima, Déu meu, glorificaré per sempre el vostre nom: «Quin amor tan gran em teniu: m’heu salvat de la terra dels morts.»

s’han alçat contra mi uns arrogants, Déu meu, s’han alçat contra mi uns arrogants, uns insolents que no fan cas de vós volen la meva mort.

Vós, Senyor, Déu compassiu i benigne, lent per al càstig, fidel en l’amor, mireu-me, apiadeu-vos de mi.

Doneu el triomf al vostre servent, la victòria al vostre fill d’esclava. Feu-me aquest gest, penyora de favor, i els qui m’odien veuran, avergonyits, que tinc en vós, Senyor, consol i ajuda.

«Ensenyeu-me la vostra ruta, Senyor, que m’encamini en la vostra veritat.» Avui us demano que em guieu, Senyor. Em trobo de vegades tan confús, tan perplex, quan he de decidir-me i deixar de banda una opció per prendre'n una altra, que he comprès finalment que és la meva falta de contacte amb vós el que em fa perdre claredat i perdre'm quan he de prendre decisions en la vida. Demano la gràcia de sentir-me prop vostre per veure amb la vostra llum i enfortir-me amb la vostra energia quan arriba el moment de prendre les decisions que marquen el meu pas pel món. De vegades són factors externs els que em confonen. Què dirà la gent, què pensaran, què resultarà... i després tot aquest conjunt d'ambient, atmosfera, prejudicis, modes, crítiques i costums. I més endins, és la confusió interna que noto, les pors, les afeccions, la falta de llibertat, el núvol d'egoisme. És allà on necessito especialment la vostra presència i el vostre auxili, Senyor. Allibereu-me de tots els complexos que m'impedeixen de veure-hi clar i d’escollir el que convé. Guieu-me en les decisions importants de la meva vida i en les opcions passatgeres que componen el dia i que, pas a pas, van marcant la direcció vers la qual es mou la meva vida. Guieu cada un dels meus passos, perquè camini amb rectitud i arribi on voleu portar-me. «Ensenyeu-me la vostra ruta, Senyor, que m’encamini en la vostra veritat.»

i feu que ens mantinguem durant tot el dia en el temor del vostre nom; Escolteu-nos, Senyor, que som uns pobres i desemparats; ensenyeu-nos la vostra ruta i feu que ens mantinguem durant tot el dia en el temor del vostre nom; que, encara que ens vegem submergits en l'abisme profund, sapiguem confiar en la vostra gran pietat envers nosaltres i beneir el vostre nom pels segles dels segles. Amén.