Àrea Intel·ligència artificial Pedro Gonzalvez Martinez

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Sistema de gestió APPCC
Advertisements

Projecte Fi de Carrera Disseny i desenvolupament d’un esquema criptogràfic per gestionar de forma segura els historials mèdics dels pacients a través d’una.
Escola Montserrat Sant Just Desvern
i el que no es pot avaluar
Toca fusta FENT DECORATS
Disseny de la interfície d’un smartwatch i l’aplicació mòbil
ELS INDICADORS ECONÒMICS: OCUPACIÓ I PREUS
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
II SIMPOSI “COMERÇ I CIUTAT”
Catàleg de béns homologats i de compra centralitzada
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
Autor: Samuel Lozano Alcodori
Control de Retirada de Vehicles
GESTIÓ PER PROCESSOS.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
TFC - Antoni Romanos Arasa
Disseny i implementació d’una base de dades relacional
Juan Antonio Elena Castiñeira Grau d’Enginyeria Informàtica  
SISTEMA GESTOR D’EMPRESA D’EXCAVACIONS
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
Assemblea informativa 8 de gener de 2010
Desenvolupament d’aplicacions mòbils (HTML5 o Windows Phone)
Estudi de components ASP per al tractament ‘off line’ d’imatges
DGCEC - ICEC SERVEI DE DESENVOLUPAMENT EMPRESARIAL (SDE)
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
EL PLA INDIVIDUALITZAT
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
TREBALL DE FINAL DE CARRERA
Immobiliària 2.0, adequació als estàndards actuals
Víctor Ruiz Marquès Enginyeria en Informàtica   Juan Martínez Bolaños
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
La gestió per processos
SUPERVISIÓ EXPERTA DE LA QUALITAT DEL SERVEI ELÈCTRIC
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
Projecte eTaller Disseny i implementació d’una aplicació de gestió web JEE per a petits tallers de reparació d’automòbils © Jaume López Diaz – Treball.
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
Jonathan Ceballos Rodriguez ( ) Zenón Perisé Alía ( )
Com preparar una unitat per a l’avaluació
millora de la qualitat de l’ensenyament.
TECNOLOGIA.
TEMA 2 XARXES LOCALS David Bermúdez 4tC Vanesa Elvira 4tB
Coneixements i idees previs
Daniel Miró Pettican TFG Primer semestre/
Agent Tutor Eloi Puertas Prats 13/04/2019 Agent Tutor.
REAXYS.
Xavi Fabregat 4tA Karim Atsailali 4tA
Continuació: el temps II
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Desenvolupament de l’aplicació mòbil MyUppy
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Albert Barceló Masdéu Grau d’Enginyeria Informàtica
Anàlisi d’un lloc web implementant actualització del contingut
Projecte: Videojocs.cat
Màster d’Aplicacions Multimèdia
Estils i Plantilles Ms Word.
Presentació assignatura
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.3 La recerca d’un criteri de veritat La crítica al dubte metòdic cartesià i el seu.
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
III Jornada de transport sanitari
Transcripción de la presentación:

Àrea Intel·ligència artificial Pedro Gonzalvez Martinez Treball de fi de grau Servei de transport de paquets amb vehicles intel·ligents, optimitzat mitjançant un sistema multi agent 10 de Gener del 2018 Àrea Intel·ligència artificial Pedro Gonzalvez Martinez pgonzalvezm@uoc.edu Consultor: David Isern Alarcón

continguts Justificació inicial. Disseny del projecte. Implementació. Demostració pràctica. Conclusions.

Justificació inicial L’actual sistema de transport de paquets, depèn en gran mesura dels humans. Aquest factor crea algunes ineficiències: Reglament de salut laboral, picaresca, jornada de treball, logística, entre d’altres. Aquest treball proposa: Optimitzar-lo mitjançant un sistema informàtic, que permeti un nivell d’automatització alt.

Disseny del projecte requeriments TECNOLÒGICS ÉS NECESSARI ESCOLLIR UNA TECNOLOGIA ADEQUADA. ELS AGENTS SÓN UNA BONA OPCIÓ. TECNOLOGIA ENCAPSULAMENT COMUNICACIÓ PER MISSATGES MÈTODES QUE REALITZEN ACCIONS AUTÒNOM REACTIU PROACTIU ACTIU OOP AGENTS CAL UN ENTORN, ON DIFERENTS AGENTS PUGUIN CONVIURE DE FORMA CORRECTE Agent X Agent N ORGANITZACIÓ SMA COMUNICACIÓ COORDINACIÓ Agent Y Agent Z

Disseny del projecte Objectius generals Estudi d’agents intel·ligents per a resoldre problemes complexes. Desenvolupar i avaluar un escenari amb agents, que optimitzi el transport de paquets en una ciutat, mitjançant vehicles intel·ligents. Dissenyar i implementar un seguit de test de proves, que garanteixin el correcte funcionament global. Extraure valoracions i conclusions.

Disseny del projecte Requeriments generals El sistema ha de ser capaç de: Coordinar agents que assoleixen el rol de: clients, vehicles, gestors del servei de transport i gestors de la pròpia ciutat. Traslladar un paquet d’una posició a una altra. Atendre peticions d’un o més clients. Si no es pot atendre un servei, inserir els clients en llista d’espera. Preveure la prioritat dels serveis en espera. Escollir el vehicle que ofereixi un millor cost de servei. Resoldre incidents ( talls de carrer i averia vehicle ). Enviar informació visual al client. Enregistrar l’activitat de tot el sistema.

Disseny del projecte Requeriments específics, ontologia Els Agents es comunicaran mitjançant missatges. L’ontologia proporciona una estructura i un llenguatge únic. Mitjançant Accions s’encapsulen els missatges en forma de Conceptes. ONTOLOGIA Aquest projecte incorpora una Ontologia amb: Tipus Nombre Conceptes 6 Accions 4

Disseny del projecte Requeriments específics, Models d’execució Sistema d’execució lineal Sistema d’execució predictiu Les peticions en espera s’executen en un model FIFO. Les peticions en espera s’executen en un model de predicció. cua cua High Low Middle 3 2 1 Sistema Central Sistema Central OUT IN OUT IN Predicció

Disseny del projecte Requeriments específics, prediccions En el cas del model predictiu, les prediccions s’obtenen mitjançant algoritmes classificadors. L’arxiu “ Control.arff “ és una base de coneixement L’arxiu “ test.arff “ és el servei que es vol classificar. S’utilitza l’algoritme “ RandomTree “ encara que també hi ha l’opció de utilitzar: RandomForest i J48. L’objectiu final, crear un arbre de decisió que llençarà la predicció. 1_initial_position_car < 85 >=85 2: High (1/01) 3: Middle (5/01)

IMPLEMENTACIÓ Requeriments S’integra perfectament amb JADE i permet una estructura de codi modern. PROGRAMACIÓ Permet la coordinació de múltiples agents FIPA i el seu entorn Permet la comunicació entre agents mitjançant FIPA-ACL Proporciona les biblioteques per la creació d’agents. Proporciona un entorn gràfic. LLIBRERIES Permet cridar diferents algoritmes, en el nostre cas classificadors: RandomTree, RandomForest i J48.

IMPLEMENTACIÓ ARQUITECTURA del sistema Respostes SMA AgentClient Accions Qüestions AgentControl AgentCentral AgentTraffic AgentCar

IMPLEMENTACIÓ control d’activitat El sistema mostra tota la seva activitat mitjançant dos sistemes bàsics: L’arxiu persistent “ Log.txt “: Mostrant les dades en el terminal: Els resultats finals, es representen de forma visual. Informació del client. Informació del vehicle. Recorreguts. Cost Preu

Demostració test de proves I El sistema interpreta correctament les dades dels diferents missatges. El sistema pot treballar amb més d’un client. El sistema escull el vehicle amb menys cost pel client. 32 99 33

Demostració test de proves II El sistema pot treballar en mode lineal. El sistema pot treballar en mode predictiu. Soc el primer client que va entrar i soc el primer en sortir. El sistema escollirà qui de nosaltres va primer. El sistema pot recrear incidents, com carrers tallats i averies.

objectius resum i avaluació S’ha seguit la planificació de forma correcte. S’han implementat totes les funcionalitats previstes en el pla de treball. S’ha obtingut una implementació final, amb les tecnologies previstes. S’ha comprovat el bon funcionament del sistema, desplegant el test de proves. S’han obtingut conclusions generals i específiques.

conclusions resultats finals El model obtingut és un reflex de situacions reals. Tots els agents del sistema, simulen correctament les tasques d’un dispositiu real. El sistema és capaç de predir el seu comportament. S’ha obtingut un model, on els factors negatius que es van plantejar amb el servei de transport actual, no existeixen. Existeix la possibilitat d’escalar i millorar el projecte, en quasi tots els àmbits. Existeix tecnologia suficient per implementar un servei de transports de paquets amb vehicles intel·ligents, optimitzat amb Agents.

Treball de futur millores Incloure la possibilitat de realitzar dos serveis en una mateixa petició. Incloure seguretat en la informació. Dividir la ciutat en sectors on hi hagi un grup de vehicles assignats. Connectar ciutat-ciutat Ciutat A Ciutat B Repartir de forma terrestres, aeri o marítim.

Gràcies per la vostra atenció Pedro Gonzalvez Martinez pgonzalvezm@uoc.edu