INTRODUCCIÓ EN CONTRA A FAVOR 01 LA PUNTA LA ZAL (Zona de Actividades Logísticas) declarada d’especial protecció agrícola en el PGOU 1988 és l’horta més valuosa de la comarca últimes barraques de l’Horta. fama per la qualitat excepcional dels seus productes Avantatges per a les empreses: Ubicació preferent Completa xarxa de conexions per carretera i ferrocarril. Extensa superficie Àmplia oferta de serveis empresariales i socials Font: www.valenciaport.com Projecte per construir una ZAL a València. Ubicació: LA PUNTA EN CONTRA A FAVOR Motius ecològics, culturals i patrimonials. Amenaçada la forma de vida tradicional de l’horta de València. València necessita una ZAL per mantenir-se com un dels principals ports del segle XXI 01
DE LA PUNTA A LA ZAL 02 Ara Futur Abans PGOU 1966: conserva part de La Punta i en destina part a sòl industrial Data de finalització prevista: 2005 Més de 100 empreses han demanat instalar-se a la ZAL Actualment les obres estan paralitzades Només hi caben 70 El port té intenció de continuar creixent PGOU 1988: l’horta de la punta especial protecció agricola. 1994 es constituix 1997 naix 1999 es recalifiquen 716.000 m² d’horta 2000 comencen les expropiacions Els veïns encara no estan reallotjats La ZAL es convertirà en barrera entre el port i la ciutat 2002 Comencen les obres i els enderrocaments Patrimoni cultural protegit? 2003 Finalitzen els desallotjaments. www.perlhorta.org 02
ANÀLISI 03 DISTRIBUCIÓ CIRCULACIÓ Morfología capritxosa Desaprofita el seu potencial intermodal Accés ferroviari irracional CIRCULACIÓ ÀREA RESIDENCIAL ÀREA D’USOS MÚLTIPLES ÀREA LOGÍSTICA Sòl Residencial S=33.672 m2 E=20.203 m2 Zona Verda i espai lluire S=97.600 m2 Xarxa Viària S=120.870 m2 Serveis Múltiples S=31.493 m2 E=69.425 m2 Reserva Patrimonial i usos culturals S=29.462 m2 Àrea Logística S=309.865 m2 E=315.479 m2 HORTA EDIFICACIÓ EDIFICACIÓ PROTEGIDA VIARI INTERIOR ÀREA DE RESERVA FERROCARRIL AUTOPISTA AL SALER ZONA VERDA I ESPAI LLIURE ÀREA DE RESERVA PATRIMONIAL Conselleria Obres Públiques i professor Ángel Cayuela 03
COMPARACIÓ 04 Conclusions ZAL de València ZAL de Barcelona Projecte polèmic ZAL de València ZAL de Barcelona Incompatibilitat en la relació port-ciutat Demanda supera l’oferta Reserva patrimonial ridícula Incompliment del PGOU-88 Males comunicacions amb l’entorn Superficie: 2.266.120 m² Superficie: 622.962 m² Inversió prevista: 290 millons € Inversió: (informació no disponible) Precedent per a actuacions semblants Accés directe a moll de càrrega Accés indirecte a moll de càrrega Afavorix la proliferació de dipòsits de contenidors Projecte d’unió per ferrocarril d’alta velocitat amb Madrid Projecte d’unió amb ferrocarril d’alta velocitat amb Madrid Lloguer de parcel·les (sòl públic) La forma no respon a criteris funcionals ni de cap tipus Venda de parcel·les (sòl privat) Accés per metro i autobús al recinte Sense comunicació amb mitjans de transports públics Accés ferroviari mal planificat On està la idea tantes vegades proclamada d’obrir la ciutat al mar??? www.zal.es www.valenciaport.com 04