INTRODUCCIÓ EN CONTRA A FAVOR 01 LA PUNTA LA ZAL

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El desplegament de la Xarxa de Fibra Òptica de Catalunya
Advertisements

EL PROJECTE SANT ANDREU – LA SAGRERA: ESTACIÓ I CIUTAT
EL SECTOR SERVICIOS TRANSPORTE Y COMERCIO.
COHABITATGE ‘COHOUSING’*
RECURSOS EDUCATIUS SÓN ELS MITJANS QUE UTILITZEM A L’ESCOLA PER A TREBALLAR L’AULA. ESPAI: On? TEMPS:Quan? MATERIALS: Amb què ? RECURSOS HUMANS: Qui ?
Google Llibres i la Biblioteca de Catalunya
Projecte Fi de Carrera Disseny i desenvolupament d’un esquema criptogràfic per gestionar de forma segura els historials mèdics dels pacients a través d’una.
ESTRUCTURA D’UNA CIUTAT ROMANA
LA PETJADA ECOLOGICA DE SANT BOI DE LLOBREGAT
PLA D’ESPAIS VERDS DE TARRAGONA
Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes
Ajuntament de Sant Quirze del Vallès
Scala era el nom que els romans donaven a una platja propera a Empúries.
POBLES I CIUTATS Ciències Socials.
ELS TEATRES D’ESPARREGUERA ABANS I ARA
CONSULTA POPULAR OLESANA
El paper dels barris en les xarxes socials a Catalunya. Una aproximació. José Luis Molina (UAB) Projecte finançat pel MICINN (CSO /SOCI), Estudio.
Generacions de llocs web
L’activitat econòmica i el patrimoni empresarial
Europa aposta pel ferrocarril
Antecedents (el context) Centre IATIC
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Projecte de reforma de la plaça d’Espanya
Control de Retirada de Vehicles
MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS
Consultar programes i inscripció a
XARXA D’HORTS SOCIALS programa
Transformació de la carretera de Sentmenat en un Passeig
Jornada de portes obertes
Castell de Castelldefels
Jornada Cloenda Esports
DINÀMICA I FUNCIONAMENT DE LA CIUTAT
#simposilecturaVLC Com entenem el Pla Valencià de Foment del Llibre i la Lectura (PVFLL): actors, tipus i formats de lectura, objectius i accions Gemma.
LES COMARQUES DEL LITORAL
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
COM FER FRONT A LA MANCA D’HABITATGE SOCIAL
Naixement de Salvem Catarroja
SANT JOSEP ORIOL, ESCOLA PARTICIPATIVA I SOSTENIBLE
La creació del Consorci de Biblioteques de Barcelona Per Marta Clari
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
AGENDA CATALANA DEL CORREDOR MEDITERRANI
VALLÉS ORIENTAL.
MODEL DE CREIXEMENT DE LA CIUTAT ABANS DEL XIX
Llengua i identitat a Catalunya 2008
Polítiques de foment del llibre i la lectura
RETIRADA PLA DIRECTOR
Ubicació de l’equipament multi ús.
Reptes i oportunitats per al Litoral Català
Reptes i oportunitats per al Litoral Català
MODEL D’ORGANITZACIÓ DEL TERRITORI AL LLEVANT MEDITERRANI VALENCIÀ
PRESENTACIÓ DEL PROJECTE GESMOPOLI
GeoTools-Android Eines geogràfiques per Android José Gómez Fernández
SORTIDA PER BARCELONA CAIXAFORUM.
HORTS URBANS ECOLÒGICS
Ajuntament de Faura PRESSUPOST 2008 Novembre 2007.
EL BARRI DE SANT ANTONI.
Geografia.
BARRI SAGRADA FAMÍLIA.
DOSSIER DE PREMSA Resultats OPE 2010, projectes actuals i reptes de futur Manlleu, 6 de juliol de 2011 Per a més informació: Gabinet de Comunicació T.:
Informe Observatori Barcelona 2016
El patrimoni empresarial.
Les Oportunitats de nous tràfics ferroviaris al Corridor Mediterrani
2018.
ACCÉS A L’HABITATGE A BARCELONA
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
DE L’ORGANIGRAMA AL DIBUIX Dinàmica i funcionament de la ciutat
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Xarxa de lluita contra el maltractament i la violència de gènere
UN ENTORN PRIVILEGIAT AL PEU DEL MONTNEGRE…
BARCELONA EMMURALLADA
Transcripción de la presentación:

INTRODUCCIÓ EN CONTRA A FAVOR 01 LA PUNTA LA ZAL (Zona de Actividades Logísticas) declarada d’especial protecció agrícola en el PGOU 1988 és l’horta més valuosa de la comarca últimes barraques de l’Horta. fama per la qualitat excepcional dels seus productes Avantatges per a les empreses: Ubicació preferent Completa xarxa de conexions per carretera i ferrocarril. Extensa superficie Àmplia oferta de serveis empresariales i socials Font: www.valenciaport.com Projecte per construir una ZAL a València. Ubicació: LA PUNTA EN CONTRA A FAVOR Motius ecològics, culturals i patrimonials. Amenaçada la forma de vida tradicional de l’horta de València. València necessita una ZAL per mantenir-se com un dels principals ports del segle XXI 01

DE LA PUNTA A LA ZAL 02 Ara Futur Abans PGOU 1966: conserva part de La Punta i en destina part a sòl industrial Data de finalització prevista: 2005 Més de 100 empreses han demanat instalar-se a la ZAL Actualment les obres estan paralitzades Només hi caben 70 El port té intenció de continuar creixent PGOU 1988: l’horta de la punta especial protecció agricola. 1994 es constituix 1997 naix 1999 es recalifiquen 716.000 m² d’horta 2000 comencen les expropiacions Els veïns encara no estan reallotjats La ZAL es convertirà en barrera entre el port i la ciutat 2002 Comencen les obres i els enderrocaments Patrimoni cultural protegit? 2003 Finalitzen els desallotjaments. www.perlhorta.org 02

ANÀLISI 03 DISTRIBUCIÓ CIRCULACIÓ Morfología capritxosa Desaprofita el seu potencial intermodal Accés ferroviari irracional CIRCULACIÓ ÀREA RESIDENCIAL ÀREA D’USOS MÚLTIPLES ÀREA LOGÍSTICA Sòl Residencial S=33.672 m2 E=20.203 m2 Zona Verda i espai lluire S=97.600 m2 Xarxa Viària S=120.870 m2 Serveis Múltiples S=31.493 m2 E=69.425 m2 Reserva Patrimonial i usos culturals S=29.462 m2 Àrea Logística S=309.865 m2 E=315.479 m2 HORTA EDIFICACIÓ EDIFICACIÓ PROTEGIDA VIARI INTERIOR ÀREA DE RESERVA FERROCARRIL AUTOPISTA AL SALER ZONA VERDA I ESPAI LLIURE ÀREA DE RESERVA PATRIMONIAL Conselleria Obres Públiques i professor Ángel Cayuela 03

COMPARACIÓ 04 Conclusions ZAL de València ZAL de Barcelona Projecte polèmic ZAL de València ZAL de Barcelona Incompatibilitat en la relació port-ciutat Demanda supera l’oferta Reserva patrimonial ridícula Incompliment del PGOU-88 Males comunicacions amb l’entorn Superficie: 2.266.120 m² Superficie: 622.962 m² Inversió prevista: 290 millons € Inversió: (informació no disponible) Precedent per a actuacions semblants Accés directe a moll de càrrega Accés indirecte a moll de càrrega Afavorix la proliferació de dipòsits de contenidors Projecte d’unió per ferrocarril d’alta velocitat amb Madrid Projecte d’unió amb ferrocarril d’alta velocitat amb Madrid Lloguer de parcel·les (sòl públic) La forma no respon a criteris funcionals ni de cap tipus Venda de parcel·les (sòl privat) Accés per metro i autobús al recinte Sense comunicació amb mitjans de transports públics Accés ferroviari mal planificat On està la idea tantes vegades proclamada d’obrir la ciutat al mar??? www.zal.es www.valenciaport.com 04