¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
Advertisements

LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  produce new essential vocabulary in writing & speech  conjugate –er & -ir verbs, such as comer,
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about foods and beverages we eat/drink for breakfast and lunch and express how often conjugate.
Los verbos diferentes: ‘gustar’ y ‘encantar’ La primera cosa importante: These verbs use object pronouns instead of subject pronouns. me, you, him, her,
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  use essential vocab to talk about foods and beverages we eat/drink and express how often 
Conjugation of verbs like GUSTAR APUNTES. Verbs like Gustar do NOT conjugate like other verbs yo ellos, ellas, Uds. él, ella Ud. tú vosotros nosotros.
“GUSTAR” AND “ENCANTAR”
Hoy es lunes el 23 de enero, 2017 Today is Monday, January 23, 2017
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Repaso de Gustar y verbos como gustar
El Verbo Gustar Avancemos 1 – 3.1.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
Hoy es miercoles el 6 de enero
Quality assured by the ALL Connect project (2015)
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Los artículos son importantes…
When forming sentences, you don’t have to use the subject pronouns yo, tú, nosotros, and vosotros. You do have to use the pronouns Ud., él, ella, Uds.,
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Gustar V. Encantar.
Conjugate the verbs to the present tense.
Saquen sus apuntes de la sala volteada.
Capítulo 3A Español 1 Obj: SWBA:
Expressing likes and dislikes
October 21st assignment Read through and practice with this PowerPoint. Ask and discuss it with each other if you have a question. Answer the following.
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Verbs like GUSTAR.
Hoy es miércoles el 18 de enero
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
use me gusta to say you like something
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es martes el 17 de enero
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
Capítulo 3A Tarjetas de vocabulario.
Los artículos son importantes…
Expressing likes and dislikes
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Vocabulary 3-A.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Expressing likes and dislikes
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Vocabulario: la comida
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es _____, ____de noviembre
Hoy es miércoles el 23 de enero Today is Monday, January 23
GUSTAR –to like, to be pleasing to
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
The Verb gustar By Jami Sipe.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Apuntes: Gustar Lección 4: La comida.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Apuntes: -ER Verbs Lección 4: La comida.
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
jueves, el 8 de diciembre LT: I will identify food vocabulary.
How to use “Gustar”.
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Transcripción de la presentación:

¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA 1) Pongan la tarea en tu pupitre. (Put HW on your desk to be checked by Sra. M.) 2) Hagan la actividad en la tarjeta de salida. 3) Practiquen la pregunta: ¿Te gusta(n) ____? con un compañero. LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use essential vocab to talk about foods and beverages we eat/drink and express how often conjugate all regular verbs (-ar, -er, and –ir using comer, beber & compartir as key examples) talk about our likes/dislikes using gustar & encantar We’ll know we’re successful when we can… recognize, pronounce, and use each new food/drink term correctly in a variety of contexts use the correct forms of ‘comer’ & ‘beber’ in context use the correct forms of verbs, including compartir, regardless of their infinitive endings in a variety of context ask and answer target questions

¿Están correctos? a) el __________________ de fresa (strawberry yogurt) b) la sopa de ____________________ (vegetable soup) c) el jugo _________ naranja (orange juice) d) ______________________________________ (apple juice) e) A mí ___________ gustan las papas fritas. f) A ________ te gusta el café con leche y azúcar. g) ________ mi amigo y a mí nos gusta comer el almuerzo juntas. h) Me _________________ los huevos para el desayuno. i) Yo ______________ la limonada en el verano cuando hace calor.

“¿Con qué frecuencia comes/bebes _______?” Tier 1 Tier 2 Tier 3 Take turns quizzing each other with the vocabulary cards. Include an appropriate article for each item. Play once using the definite articles and once using the indefinite articles. Use your book (pg. 124/125 or 144) if you need extra support. Ex. “la/una leche” “las/unas galletas” For each food or beverage, express how often you eat or drink the item. “(Yo) como las galletas en vez de cuando.” “(Yo) bebo la leche todos los días.” Place all of the cards out on the desk in front of you. Ask & answer the target questions: “¿Qué bebes para (el desayuno/el almuerzo/la cena)?” “¿Qué comes para (el desayuno/el almuerzo/la cena)?” “¿Con qué frecuencia comes/bebes _______?” “¿Bebes tú ____?” “¿Comes tú ____?”

La Videohistoria: “El desayuno” Abran los libros a p. 126 and 127 Trabajen con sus compañeros en un grupo de cuatro. Hagan las cosas importantes: Read through the story aloud. Translate as you go along and discuss possible meanings of unfamiliar vocabulary. Decode the new vocabulary identified in blue. Work to understand the basic gist of the plot. Reread the story aloud, each person in the group taking one part and acting out the scene. Be ready to discuss!

El vocabulario nuevo: ‘Comprendo’ ________________________ ‘No comprendo’ ______________________ ‘por supuesto’ ________________________ ‘¡Qué asco!’ __________________________ ‘Me encantan’ ________________________ ‘Comparto’ __________________________ ‘¿Compartes?’_______________________ ‘Más o menos’ ________________________ ‘¿Cuál?’ _____________________

Los Apuntes #2

Los verbos diferentes: ‘gustar’ y ‘encantar’ La primera cosa importante: These verbs use object pronouns instead of subject pronouns. me, you, him, her, us, them I, you, she, he, we, they

Who likes/loves: Optional Required gusta(n) encanta(n)

La segunda cosa importante: The two most commonly used forms of ‘gustar’ and ‘encantar’ are. gusta gustan encanta encantan They are determined by the quantity of what is pleasing to someone. . Singular Plural Me gusta la leche. Me gustan los refrescos. Me encanta la pizza. Me encantan las hamburguesas

La tercera cosa importante: To express you don’t like or love something, simply add the word ‘no’ before the correct form of ‘gustar’ or ‘encantar’. Singular Plural No me gusta la leche. No me gustan los refrescos. No me encanta la pizza. No me encantan las hamburguesas.

¿Te gusta __? ¿Te gustan __? Sí, me encanta la pizza. Sí, me gusta mucho la pizza. Sí, me gusta la pizza. Me gusta más o menos. No, no me gusta la pizza. No, no me gusta nada la pizza. Sí, me encantan las papas fritas. Sí, me gustan mucho las papas fritas. Sí, me gustan las papas fritas. Me gustan más o menos No, no me gustan las papas fritas. No, no me gustan nada las papas fritas.

¿Te gusta __?

¿Le gusta __ a tu madre?

¿Te gusta__?

¿Les gusta __ a tus amigos?

¿Te gustan __?

¿Le gustan __ a tu padre?

¿Te gustan __?

¿Les gustan __ a tus hermanos?