Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l. Organización do traballo Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
Presentación A xestión eficaz do tempo son as medidas e actuacións que se realizan para conseguir os obxectivos marcados no menor tempo posible, optimizando este recurso na realización de tarefas.
Presentación Metas da xestión eficaz de tempos: Conseguir tempo para o desfrute persoal; Ser máis eficaz na realización de tarefas, (traballar máis intelixentemente e produtivamente); Combater o estrés.
O valor da vida profesional Presentación Tarefa importante e urxente Tarefa non importante e urxente O valor da vida profesional Tarefa importante pero non urxente Tarefa non importante nin urxente
Presentación Calidade de vida e no traballo: Ter claro o noso propósito xeral, no uso do noso tempo. Relación cos principios de vida e coa escala de valores de cada un. Esa meta non que estar definida, senón que pode ir evolucionando.
Presentación Os propósitos vivenciais O traballo Un/ha mesmo/a A familia
Presentación O estrés: Aparecen deficiencias no funcionamento racional: erros, dificultade de concentración, distracción, falla de memoria. Estrés positivo?
Traballar por obxectivos Os obxectivos son o punto de partida dunha xestión eficaz do tempo. A identificación de obxectivos sinala o máis importante, asigna prioridades.
Traballar por obxectivos Tipos de obxectivos: fundamentais, instrumentais, complementarios.
Traballar por obxectivos Outros puntos a ter en conta: O dilema entre o urxente e o importante; Descompoñer os obxectivos en tarefas Lista de tarefas Establecer prioridades Ordear secuencialmente as tarefas Calcular o tempo necesario para esas tarefas
Planificar O calendario: compromiso por escrito de realizar as tarefas nun tempo determinado. Un calendario permite visualizar os recursos temporais dos que se dispón e un plan para asignalos ás distintas actividades.
Planificar Recomendacións (i): Planificar só unha parte do día; Planificar 1º o traballo de alta prioridade; Evitar as reunións consecutivas; Pasar as tarefas non completadasa períodos próximos libres; Planificar cara atrás.
Planificar Recomendacións (ii): Ter sempre o calendario á vista; Dispoñer dunha lista de tarefas complementaria; Escribir as tarefas ao final do día anterior ou ao comezo do día.
Ter tempo
Ter tempo Causas dunha xestión ineficaz do tempo: Carencia de prioridades, falta de disciplina, exceso de tarefas asignadas, ... Consecuencias dunha xestión ineficaz do tempo: Estrés, esforzo innecesario, ...
Ter tempo O aprazamento. Razóns para o mesmo: tarefa desagradable ou pouco interesante; medo ao fracaso; non sabe por ónde empezar;
Ter tempo Evitar a sobrecarga: Ser consciente de cáles son os obxectivos propios e as responsabilidades clave; Resistir o impulso de intervir e asumir responsabilidades; Non presupoñer que se debe facer todo; Aprender a dicir non.
Delegar Encargar unha tarefa ou proxecto determinado a outra persoa. Non só se transfire o traballo, senón que tamén se transfire a responsabilidade de realizar ese traballo.
Delegar Beneficios de delegar: redúcese a carga de traballo propia e de estrés; coñécense mellor as aptitudes persoais e profesionais das outras persoas; mellora o nivel de confianza entre as partes; oportunidade para a a mellora do nivel de organización.
Delegar Preparación eficaz para delegar: Tarefas a delegar Análise das tarefas Elección da persoa na que delegar.
Ter vida persoal A maioría das persoas actúan a reacción no uso do seu tempo persoal, posto que no se tratan os obxectivos persoais do mesmo modo que os profesionais.
Ter vida persoal Pasos para programar a vida persoal: Poñer en claro os obxectivos persoais Asignar prioridades aos obxectivos Identificar qué se debe facer.
Ter vida persoal Regras básicas respecto a ... ... número de posesións, ... compromisos sociais, ... relacións tóxicas.
Ter vida persoal Equilibrio vida persoal e profesional: Uso das tecnoloxías; Protocolos de presentacións e reunións áxiles e flexibles; Teletraballo, horarios, ....