Calcular: a) el vector velocitat i el mòdul en funció de “t”;

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
S4 League S4: Stylish, eSper, Shooting, Sports.. Dades tècniques Desenvolupada:Pentavision Distribuïdora:Neowiz Games Data de llançament:2008 Gènere:Joc.
Advertisements

RESUM.
CINEMÁTICA Repaso.
1 El movimiento ESQUEMA INICIO ESQUEMA INTERNET PARA EMPEZAR INTERNET
1 El movimiento ESQUEMA INICIO ESQUEMA INTERNET PARA EMPEZAR INTERNET
1 El movimiento ESQUEMA INICIO ESQUEMA INTERNET PARA EMPEZAR INTERNET
INICIO ESQUEMA 1 El movimiento PARA EMPEZAR ESQUEMA ANTERIOR SALIR.
INICIO ESQUEMA 1 El movimiento PARA EMPEZAR ESQUEMA ANTERIOR SALIR.
UNITAT 7 FENÒMENS ONDULATORIS.
Tema 3. L’Univers i el Sistema Solar. Pàg 36
PROPORCIONALITAT 1 Funciona amb “clics”.
II. La llum Lleis bàsiques L’òptica geomètrica: imatges i aberracions
TRANSMISSIÓ I TRANSFORMACIÓ DE MOVIMENT
Unitat 5: Expressions algebraiques
Seminari de Física i Química
EL MOVIMIENTO Concepto de movimiento. Carácter relativo del movimiento
ORIENTACIÓ I COORDENADES GEOGRÀFIQUES
Tema 10: Dinàmica.
No te la juguis: posa’t el cinturó !
LA GRAVETAT SOTA SOSPITA
Equacions amb dues incògnites.
Cinemàtica II: ESTUDI DELS MOVIMENTS.
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2008 FASE PROVINCIAL PROVA INDIVIDUAL
Composició de l’aire (% en volum)
El moviment ESQUEMA INICI ESQUEMA INTERNET PER COMENÇAR INTERNET
Tema 2. DIVISIBILITAT.
Fronts de reacció-dispersió per poblacions Neolítiques
El moviment i les forces ESQUEMA INICI ESQUEMA RECURSOS INTERNET
LES MESURES.
Col·legi BEAT RAMON LLULL
6è de Primària Escola El Cim
Construeix la gràfica de valors
DINÀMICA.
Objectiu: facilitar-nos la feina quotidiana.
Creació d’un mapa personalitzat
ELS NOMBRES ENTERS.
Les corbes còniques.
Cinemàtica II: ESTUDI DELS MOVIMENTS.
Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules
Potències de nombres racionals
Tema 8: Magnituds en cinemàtica
Tutorial TIMERIME.
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2011 FASE PROVINCIAL PROVA INDIVIDUAL
PUZZLETS Com resoldríes el repte? Té solució única?
TRIGONOMETRIA Conceptes bàsics: Triangle (tres costats i tres angles)
Problema dels camins.
Matemàtiques 3er E.S.O..
CINEMÀTICA.
L’esfera celeste.
Unitats, múltiples i divisors
RADIOGRAFIA DEL SO Pau Samarra Ardiaca IES Guindàvols 2n Batxillerat
LES MESURES.
PROPIETATS DE LA LLUM La llum es propaga en línea recta.
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
NOCIONS ELEMENTALS DE FÍSICA I GEOMETRIA APLICABLES A L'ASTRONOMIA
Medició del radi terrestre
Repàs control matemàtiques
(posició d’equilibri)
CONNEXIONS SENSE CABLES I DISPOSITIUS MÒBILS
COM NEIX UN PARADIGMA?.
PRIMERA LLEI DE NEWTON Si no actuen forces exteriors, la velocitat d’un cos no varia ni en mòdul ni en direcció.
Les fraccions Sisè B curs
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
VECTOR DE POSICIÓ I VECTOR DESPLAÇAMENT
L’HANBOL.
COM NEIX UN PARADIGMA?.
LES MÀQUINES.
Els nombres racionals es poden representar sobre la recta numèrica.
Transcripción de la presentación:

Calcular: a) el vector velocitat i el mòdul en funció de “t”; L'equació de posició d’un mòbil és: r(t) = (2 t2 + 2) i + [(8/3) t3 – 1] j + (t + 2) k (en metros i segons). Calcular: a) el vector velocitat i el mòdul en funció de “t”; b) el vector acceleració i el mòdul en funció de “t”; c) l'acceleració tangencial i la normal en funció de “t”; d) el radi de curvatura para t = 2s. r(t) = (2 t2 + 2) i + [(8/3) t3 – 1] j + (t + 2) k a) dr d {(2 t2 + 2) i + [(8/3) t3 – 1)] j + (t + 2) k} m v = ––– = –––––––––––––––––––––––––––––––––––––– = (4 t i + 8 t2 j + k) m/s dt dt b) dv (4 t i + 8 t2 j + k) m/s a = ––– = ––––––––––––­­––––––– = (4 i + 16 t j) m/s2 dt dt c) d|v| (8 t2 + 1) at = ––– = –––––––––– = 16 t m/s2 dt dt |a|2 = at2 + an2  d) v2 v2 (8 ·22 + 1)2 an = –––  R(t= 2s) = ––– = ––––––––= 272,25 m R an 4

Un automòbil es troba inicialment a l’origen de coordenades i es mou cap a la dreta i en línia recta amb una velocitat constant de 72 km/h; en el mateix moment, un motorista es troba a 500 m de l’automòbil i es mou cap a l’esquerra amb una velocitat constant de 54 km/h. Representeu gràficament els dos moviments en un mateix gràfic posició-temps i determineu gràficament en quin moment es troben i en quina posició ho fan. Determineu a partir de les equacions del moviment en quin moment es troben i en quina posició ho fan; compareu els resultats amb l’apartat a). a) M.R.U. Equacions del moviment b)

Un avió Boeing 727 necessita una velocitat de pista de 360 km/h per enlairar-se; si partint del repòs triga 25 s a enlairar-se: Quina acceleració constant li proporcionen els motors? Quina longitud de pista ha de recórrer? Representeu els gràfics v-t i x-t. a) M.R.U.A. Equacions del moviment b) c)

Dibuixeu els gràfics v-t, x-t i a-t del moviment total. Un bloc es deixa lliscar amb moviment rectilini uniformement accelerat per un pla inclinat de 6 m de longitud, i tarda 2 s a fer aquest recorregut. Després, continua desplaçant-se en línia recta i amb velocitat constant per un pla horitzontal que també té 6 m de longitud, puja per un altre pla inclinat amb moviment uniformement accelerat i, finalment, es para després d’haver fet un recorregut per aquest últim pla de 3,6 m. Dibuixeu els gràfics v-t, x-t i a-t del moviment total. Comproveu en el gràfic v-t que l’espai total recorregut pel bloc és de 15,6 m. Equacions del moviment Tram1. M.R.U.A. Tram2. M.R.U. Tram3. M.R.U.A. 1 2 3 4 5 6

Calculem l’àrea del gràfic v-t. Àrea total: 1 2 3 4 5 6

Dos mòbils es mouen seguint una trajectòria rectilínia entre els punts A i B situats a 500 m l’un de l’altre. El primer surt d’A amb una velocitat de 10 m/s, va cap a B amb una acceleració constant i arriba a B amb una velocitat de 50 m/s. El segon surt de B 3 s més tard amb velocitat constant de 20 m/s cap a A. Calculeu: a) Quina acceleració té el mòbil A? b) En quin punt es trobaran? c) En quin punt està el mòbil que surt d’A en el moment que té la mateixa velocitat que el mòbil B?

Llancem un cos des del terra amb una velocitat inicial de 70 m/s. a) Fins a quina altura màxima arriba? b) Quant de temps tarda a fer aquest recorregut? c) Quant de temps passarà fins que torni una altra vegada al terra? d) Amb quina velocitat arribarà al terra? e) Dibuixeu els gràfics velocitat-temps i posició-temps i interpreteu-ne el resultat.