És una novel·la cavalleresca

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LA NOVEL·LA DE LA POSTGUERRA
Advertisements

Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
TECNOLÓGIC-CIENTÍFIC
La llegenda m’ajuda a llegir el mapa.... a interpretar el que diu
i les seves característiques
Club de lectura IES Gabriel Ferrater
RECURSOS EDUCATIUS SÓN ELS MITJANS QUE UTILITZEM A L’ESCOLA PER A TREBALLAR L’AULA. ESPAI: On? TEMPS:Quan? MATERIALS: Amb què ? RECURSOS HUMANS: Qui ?
DESCRIU LES CARACTERÍSTIQUES BÀSIQUES DE L’ESCRIPTURA TEATRAL ACTUAL
NOVEL·LES DE CAVALLERIES vs NOVEL·LES CAVALLERESQUES
PERSONA, FAMILIA Y RELACIONES HUMANAS COMPETENCIAS Y CAPACIDADES.
GÉNERO NARRATIVO.
ASSOCIACIÓ DEMANOENMANO
EL LLIBRE DE CAVALLERIES LA NOVEL·LA CAVALLERESCA
TIRANT LO BLANC I CURIAL E GÜELFA
C/ San Rafael, Gandia Tfno Departament llengua i valencià Pilar Román
Joan Puig i Ferreter.
Tableau II Piet Mondrian
Novel·la Cavalleresca Catalana
JOC EXPERIMENTAL Parteix de TEORIES DE GOLDSCHMIED
ANÀLISI EL CAFÈ DE LA MARINA
Aparell circulatori.
Tableau II Piet Mondrian
VIATGES ESPACIALS.
LA NOVEL.LA HISTÒRICA Departament llengua i valencià Pilar Román 1 1
COMENTARI DE GRÀFICS.
TIRANT LO BLANC I CURIAL E GÜELFA
NARRATIVA EN VERS: ROMAN CORTÈS
ELS PRIMERS FREDS Miquel Blay
BERTA I ELS TRES DESITJOS
DE LA DURADA AL RITME.
Tipus segons l’extensió CONTE LLARG/NOVEL·LA CURTA
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.2 L’origen i la constitució del coneixement: hume L’origen i la constitució del coneixement.
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Paula Aguilar Ian Garcia Ayoub Garra Paula Cabrera Vano Barbakadze
Possa’t els auriculars i pressiona la tecla enter per llegir
Eric Hurtado Javier de Jesús Milton René Armas Marc García
TEMA 5 : FUNCIÓ DE NUTRICIÓ
2. L’empirisme de Hume 2.1. L’origen i la constitució del coneixement
L’estrella de mar Ara us explicaré la història d’una estrella de mar.
SALUT MENTAL.
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
DRAMES RURALS EN MET DE LES CONQUES.
LA NOVEL·LA CAVALLERESCA
EL CÒMIC.
Enkyklema: era una espècia de plataforma que, amb un moviment circular, feia visible al public allò que passava en un lloc interior (sobre tot els.
La narrativa de postguerra
SALUT MENTAL.
L’Aparell Circulatori
TEMA 4 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
Subxarxes, VLSM y CIDR. Subxarxes. Introducció Quan una xarxa es torna molt gran, és a dir, adreça molts hosts es preferible dividir-la en subxarxes més.
ANTICS ALUMNES HHDC TAVERNES
DALI ESPAI FEM CULTURA.
Proves de competències bàsiques als 14 anys
QUARTA SETMANA DE QUARESMA
La narrativa de la postguerra
6.La novel·la cavalleresca
Tipus de plans.
CLUBS SOCIALS TAULA RODONA: SALUT MENTAL I ACCIÓ SOCIAL
Concreció de la resposta educativa en el PI
Segons la profunditat psicològica:
SISTEMA DUNAR.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
El cos humà: Els aparells i els seus òrgans
Funcions de la música en el cine
LA CASA QUE VULL Sana Ganó Pèrez.
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.2 L’origen i la constitució del coneixement: hume L’origen i la constitució del coneixement.
2. El problema de la naturalesa i del coneixement als inicis de la reflexió filosòfica 2.1. El concepte de physis Pàgina 21 Primer problema: Què és la.
LA NOVEL.LA ROMÀNTICA Departament llengua i valencià Pilar Román 1 1
El realisme americà Edward Hopper N.Y
Transcripción de la presentación:

Característiques i importància del Tirant lo Blanch en la narrativa moderna

És una novel·la cavalleresca amb totes les característiques estudiades anteriorment La importància de l’obra en la narrativa moderna és precisament l’ambient de realitat que Martorell recrea. Tirant resulta vencedor per la seua força, valentia i astúcia, i no per tindre característiques sobrehumanes

COM ACONSEGUEIX EL REALISME? 1· Crea personatges redons, és a dir, amb complexitat psicològica. Es fan creïbles. NO són plans, arquetipus (bo, dolent...) Ex: Timidesa de Tirant davant l’amor, o la tendresa 2· Els fets s’expliquen de manera simple, immediata i racional.

4· Els espais són reals. Hi ha un doble espai: 3· Tracta temes quotidians: l’amor, la gelosia, el patiment, el menjar, la roba, les festes. 4· Els espais són reals. Hi ha un doble espai: El camp de batalla (espai exterior) La vida cortesana i amorosa (interior)

FUNCIONS DE L’ESPAI L’espai en aquetes novel·les tenen una funció narrativa; és a dir, serveix per marcar l’estructura i el desenvolupament de la narració. Tirant lo Blanch està dividida en 5 parts

TEMÀTICA Els temes fonamentals són l’amor i la guerra. L’amor apareix tractat seguint els paràmetres de l’Amor Cortés: - Es fan parlaments - Galantejar - Festejar - Es posterga la consumació L’amor és com una batalla més que cal lliurar i les dues maneres de conquerir requereixen: temps estratègia, lluita i valentia.