El to d'aquest poema reflecteix eloqüentment la situació espiritual dels israelites al final de l'exili. ▬ L'edicte de Cir (538 aC), que va autoritzar.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

Al vostre gust amb el  Amb so  CONTE PER A UNA NIT D’ESTELS.
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
V. Jesús entrega la seva vida per nosaltres
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
Aquest salm és una súplica que tota la nació adreça al "Pastor d'Israel" (v. 2), en un moment de greu calamitat. El lirisme que caracteritza tot el.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
Aquest magnífic cant d'acció de gràcies celebra una victòria d'Israel, en la qual es va manifestar una vegada més l'amor del Senyor envers el seu.
Privat del temple i exiliat en terres paganes, un levita expressa els seus actuals turments, a causa de les burles vexatòries dels pagans que l’envolten.
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
+ Aclaparat pel sofriment, un malalt demana al Senyor que el perdoni i li retorni la salut (vv. 2-3), tot exposant els mals que l’afligeixen (vv.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
18 de l’any cB Regina Preguem escoltant la lloança a les mans de Jesús (“Ad manus” de Buxtehude) que beneint Déu, fan que es multipliquin els Pans.
JESÚS DE NATZARET.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
+ Aquest delicat poema és un elogi de la convivència fraternal, tant en la intimitat de la família com en la comunitat nacional i religiosa. + Les.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Música d’ Advent A. Pärt R E V I U R À ! SEGONA SETMANA D’ADVENT.
El salm 47 és un cant en honor de Sió, “la ciutat el gran rei” (v El salm 47 és un cant en honor de Sió, “la ciutat el gran rei” (v. 3), en aquell.
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
Aquest poema –com els altres "Cants de Sió" (Sl 45; 47; 86)– expressa l'amor i l'admiració dels israelites per la seva ciutat santa. ► En elegir Jerusalem.
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
El tono de este poema refleja elocuentemente la situación espiritual de los israelitas al término del exilio. ▬ El edicto de Ciro (538 a. C.), que.
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
¿Sabeu d’on ve la MISSA que celebrem els cristians cada diumenge?
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
+ Una exhortació a beneir el Senyor (vv + Una exhortació a beneir el Senyor (vv. 1-2) i un auguri de benedicció divina (v. 3) componen aquest breu.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
La família de les tortugues
▬ El salm 115 resumeix perfectament el sentiment d'Israel en el sopar pasqual, o Seder, en la primera nit de la festa. ▬ Horriblement oprimit ("he.
Setmana Santa 2007 Enaltiu el Senyor : que n'és de bo!
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
TINC SET!.
Un home desterrat —probablement un levita— sospira per tornar a gaudir de la presència divina, vivint constantment al costat del santuari de Déu (v.
Quin dinosaure!.
La Bíblia, font de valors humans i socials
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Llegendes sobre la Lluna
Música: “Què li darem al noi de la Mare” (popular catalana)
Vivim-la amb el sacerdot
Vista del cim de les Benaurances
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
XIII a Setmana de la solidaritat
Escales de pujar al Temple (Jerusalem)
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Somni de Nadal. Somni de Nadal.
Súplica col·lectiva, amb oracle de salvació En aquesta oració es reflecteix la situació espiritual dels qui ja han passat la prova de l'exili a Babilònia.
Cant espiritual Joan Maragall.
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
La “Música callada” de F. Mompou convida a l’adoració
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

El to d'aquest poema reflecteix eloqüentment la situació espiritual dels israelites al final de l'exili. ▬ L'edicte de Cir (538 aC), que va autoritzar la tornada dels captius a la pàtria, havia provocat un inesperat canvi polític i era motiu de l'alegria més intensa. ▬ Però alhora la restauració nacional es realitzava enmig de moltes dificultats, i els vaticinis profètics (Is 40-55) no acabaven de complir-se plenament. ▬ Per això Israel demana al Senyor que "canviï la vida" de Sió (v. 4), perquè la fatigosa sembra es transformi en una joiosa collita (vv. 5-6).

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Aquest salm és un "salm gradual" o "cant d’ascensió". Forma part, doncs, d'aquesta col·lecció de cants de peregrinació que els jueus cantaven tot pujant cap a Jerusalem. Les expressions (la marxa, la travessia, "sortien... tornaran... ") fan pensar en una immensa processó que avança cap al temple, amb els braços carregats de "gavelles" per a la festa durant la qual s'ofrenaven a Déu les collites. 2. AMB JESÚS Recitem aquest salm posant-lo en boca de Jesús el matí de Pasqua: just quan acaba de ressuscitar, i que pot realment demanar al seu Pare acabar la seva obra, "traient" de la mort tots aquells que encara estan captius. No es tracta d'un pietós pensament factici, perquè Jesús mateix va agafar aquesta imatge de la "llavor" com a símbol de la mort-resurrecció (Jn 12,24). 3. AMB EL NOSTRE TEMPS La nostra esperança cristiana no és la gandula esperança que les coses s'arreglaran algun dia; és la certesa que Déu "està en acció" per salvar el que estava perdut: és el Senyor que "torna a portar" els captius! És la certesa que l'amo de les messes està fent madurar la collita (Mc 4,26-29).

Quan el Senyor renovà la vida de Sió ho crèiem un somni; la nostra boca s’omplí d’alegria, de crits i de rialles.

Els altres pobles es deien: «És magnífic el que el Senyor fa a favor d’ells.» És magnífic el que el Senyor fa a favor nostre, amb quin goig ho celebrem!

Renoveu la nostra vida, Senyor, com l’aigua renova l’estepa del Nègueb. Els qui sembraven amb llàgrimes als ulls criden de goig a la sega.

Sortien a sembrar tot plorant, emportant-se la llavor; i tornaran cantant d’alegria, duent a coll les seves garbes.

TORRENTS AL DESERT «Quan el Senyor renovà la vida de Sió ho crèiem un somni; la nostra boca s’omplí d’alegria, de crits i de rialles.» La vida és com una marea que puja i baixa, i jo he vist moltes marees altes i marees baixes en ritme incessant al llarg de molts anys i canvis i experiències. Sé que l'esterilitat del desert pot canviar-se de la nit al matí en fertilitat quan «l’aigua renova l’estepa del Nègueb». Torrents secs del sud, que una sobtada pluja primaveral omplia d'aigua, cobrint de verd les seves riberes en somriure espontani de camps agraïts. Aquest és el poder de la mà de Déu quan toca una terra seca... o una vida humana. Toqueu la meva vida, Senyor, deslligueu els corrents de la gràcia, feu que pugi la marea i floreixi de nou la meva vida. I, mentrestant, doneu-me fe i paciència per a esperar la vostra vinguda, amb la certesa que arribarà el dia i els alegres torrents tornaran a omplir-se d'aigua a l’estepa del Nègueb.

Senyor, canvieu la sort de la vostra Església, que, pelegrina a la terra, va sembrant amb llàgrimes; feu que el gran dia de la sega universal puguem tornar cantant, portant les gavelles, fruit del nostre esforç, i, amb la nostra llengua plena de crits i rialles, aclamem que vós heu estat gran amb nosaltres. Us ho demanem, Pare, per Crist, Senyor nostre. Amén.