La característica dominant d'aquest salm és l'absoluta confiança en el Senyor, malgrat l'hostilitat i la persecució. ► El salmista se sent del tot.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
Aquest salm consta de tres parts. La primera és un breu himne al Creador (vv. 1-2). La segona, de to sapiencial, enumera les condicions morals que.
VI. L’Esperit Sant i l’Església
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Aquest salm és la súplica d’un malalt (vv Aquest salm és la súplica d’un malalt (vv. 3-4) que pateix, a més d’una penosa malaltia (vv. 6-11), l’abandó.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
► Tot l'univers –des dels àngels fins als éssers inanimats– és convidat en aquest salm a entonar un cant de lloança al Senyor. ► El motiu de la lloança.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
Privat del temple i exiliat en terres paganes, un levita expressa els seus actuals turments, a causa de les burles vexatòries dels pagans que l’envolten.
26 de l’any Regina Escoltant “Converteix-te, Jerusalem” de Narcís Casanoves, sentim-nos Església “santa i pecadora”
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
+ La primera part d’aquest salm descriu amb un to marcadament pessimista els pecats que podreixen la societat. El més important de tots és la negació.
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
Enmig d'una obstinada persecució (vv Enmig d'una obstinada persecució (vv. 4, 7) i sense esperances de trobar un ajut en els homes (v. 5), el salmista.
TINC SET!.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
Un home desterrat —probablement un levita— sospira per tornar a gaudir de la presència divina, vivint constantment al costat del santuari de Déu (v.
Llegendes sobre la Lluna
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Celebració FINAL DE CURS.
IV Part Música Catalana d’avantguarda “Epigrames” de Benet Casablanques (composició 2003) Monges de Sant Benet de Montserrat.
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
Per tal de cantar les perfeccions de Jahvè, que assenyalen les seves intervencions en la història, aquest himne copia i reprodueix un cert nombre.
-FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA DIMECRES 9 -FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA SOMRIU, JA QUEDA POC PER CELEBRAR EL NAIXEMENT DE NEN JESÚS.
Aquest Salm és com l’esclat d’una indignació llargament reprimida (vv El diàleg del salmista amb el Senyor té un to d’amarga protesta, motivada per.
És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces. L'orant està esperant que despunti l'alba.
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
AMB DÉU TOT ÉS POSSIBLE Paula García Ruiz
Zona de Dotaín, entre Galilea i Samaria
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

La característica dominant d'aquest salm és l'absoluta confiança en el Senyor, malgrat l'hostilitat i la persecució. ► El salmista se sent del tot segur sota la protecció de Déu (vv. 2-3, 6-8). Per això interpel·la decididament els seus adversaris (vv. 4-5), es reconforta a si mateix (vv. 6-7) i exhorta tots els fidels que comparteixin els seus mateixos sentiments (v. 9). ► La reflexió sapiencial dels vv. 10-11 i l'oracle diví dels vv. 12-13 li serveixen per a confirmar el seu ensenyament.

El salm 61, un cant de confiança, que comença amb una mena d'antífona, repetida al mig del text. És com una jaculatòria forta i serena, una invocació que, al mateix temps, és un programa de vida: «Només en Déu reposa la meva ànima, perquè d'ell em ve la salvació. Només ell és la roca que em salva, és el castell on em sento segur» (vv. 2-3.6-7). Tanmateix, més endavant, el salm posa en contraposició dues formes de confiança. Són dues opcions fonamentals, una de bona i una altra de perversa, que comporten dues conductes morals diferents. En primer lloc, hi ha la confiança en Déu, exaltada en la invocació inicial, on apareix un símbol d'estabilitat i seguretat, la «roca», és a dir, una fortalesa i un baluard de protecció. Però també hi ha la confiança de caràcter idòlatra, davant la qual l'orant fixa amb insistència la seva atenció crítica. És una confiança que porta a buscar la seguretat i l'estabilitat en la violència, en el robatori i en la riquesa. Llavors es fa una crida summament clara: «No us refieu dels diners mal adquirits, no us il·lusioneu amb béns robats; si augmentàveu les riqueses, no hi poseu el cor» (v. 11). Realment és un camí ardu, que comporta fins i tot proves per al just i opcions valentes, però sempre caracteritzades per la confiança en Déu (v. 2). Des d'aquest punt de vista, els Pares de l'Església van veure en l'orant del salm 61 una premonició de Crist i van posar als seus llavis la invocació inicial de total confiança i adhesió a Déu.

Només en Déu reposa la meva ànima, d’ell em ve la salvació. Només ell és la roca que em salva, és el castell on em trobo segur.

Fins quan us llançareu contra un home vosaltres, tots junts, per enderrocar-lo, com una muralla a punt de caure, com una tàpia que s’esfondra.

Sols pensen com podran enganyar, com podran tirar-me a terra; mentre beneeixen amb la boca, maleeixen dintre seu.

Reposa només en Déu, ànima meva, d’ell em ve tota esperança. Només ell és la roca que em salva, és el castell on em trobo segur.

En Déu tinc la salvació i la glòria, és la meva roca inexpugnable; trobo en Déu el meu refugi.

Vosaltres, poble reunit, confieu en ell, esplaieu davant d’ell el vostre cor: Déu és el nostre refugi.

La gent senzilla són com el fum, i els nobles són només aparença; tots plegats a les balances no pesen més que el vent.

No us refieu dels diners mal adquirits, no us il·lusioneu amb béns robats; si augmentàveu les riqueses, no hi poseu el cor.

Déu ha parlat, i he entès dues coses: Que de Déu és el poder i l’amor és del Senyor; i que vós pagueu cadascú segons les seves obres.

«El verdader amor, Senyor, és vostre». ● No hi ha paraula més usada aquí baix a la terra que la paraula «amor». L'amor és l'aspiració més alta, el desig més noble, el plaer més profund de l'home sobre la terra. I, tanmateix, no hi ha paraula de la qual abusem més que la paraula «amor» ● Quan m’apropo a la religió, a la pregària i a la meva relació amb vós, Senyor, confesso que faig servir la paraula «amor» amb temor. La vostra gràcia i benevolència m'animen a dir «us estimo», però alhora m’adono que, quan dic això, dic molt poca cosa, perquè el meu amor és molt petit, superficial, inconstant, poc de fiar. ● Per això em consola ara pensar que almenys hi ha un lloc, una persona en qui puc trobar el veritable amor, i aquest sou vós. «Vostre és, Senyor, el veritable amor.» De fet, aquest és el vostre mateix ésser, la vostra essència, la vostra definició: «Déu és amor.» ● L'amor veritable és vostre, Senyor, i amb fe i humilitat ara el faig meu per estimar tothom en nom vostre.

Que només en vós, Senyor, descansi la nostra ànima, perquè vós sol sou la nostra roca i la nostra salvació; que el nostre cor no s’aferri als aristòcrates, éssers de pols que no són més que un buf, ni posi la seva il·lusió en la riquesa, la ronya de la qual serà testimoni en contra de nosaltres; sigueu vós sol la nostra esperança, vós que sou l'únic que té el poder i la gràcia per a pagar cadascú segons les seves obres. Per Crist, Senyor nostre. Amén