+ Aquest delicat poema és un elogi de la convivència fraternal, tant en la intimitat de la família com en la comunitat nacional i religiosa. + Les.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
+ Este delicado poema es un elogio de la convivencia fraternal, tanto en la intimidad de la familia como en la comunidad nacional y religiosa. + Las.
Advertisements

Els colors de l’ Advent.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
V. Jesús entrega la seva vida per nosaltres
Aquest salm consta de tres parts. La primera és un breu himne al Creador (vv. 1-2). La segona, de to sapiencial, enumera les condicions morals que.
VI. L’Esperit Sant i l’Església
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv. 3,7-9) manifestada.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
En aquest cant d'acció de gràcies, la comunitat expressa la seva fervent lloança i reconeixement al Senyor per tots els beneficis rebuts de les seves.
18 de l’any cB Regina Preguem escoltant la lloança a les mans de Jesús (“Ad manus” de Buxtehude) que beneint Déu, fan que es multipliquin els Pans.
III. Jesús ve a salvar-nos
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
La felicitat dels justos –forjada amb els petits plaers de la vida familiar– és el tema central d’aquest bell poema. Al final del salm (v. 5) l’horitzó.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
24 de l’any cB Regina Seguim al Jesús que “es lliura” en el camí vers la Creu (T. Ll. de Victòria)
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
EL PARE TOUS, UN HOME QUE DONÀ FRUIT.
+ Jerusalem, beneficiària principal dels favors divins, està obligada, de manera especial, a lloar Jahvè. + Ha enfortit els panys i baules que tanquen.
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
Setmana Santa 2007 Enaltiu el Senyor : que n'és de bo!
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
La vida és un do de Déu i un servei als altres
Celebració FINAL DE CURS.
Vivim-la amb el sacerdot
+ Este delicado poema es un elogio de la convivencia fraternal, tanto en la intimidad de la familia como en la comunidad nacional y religiosa. + Las.
Concurs Bíblic de catalunya
La felicitat dels justos –forjada amb els petits plaers de la vida familiar– és el tema central d’aquest bell poema. Al final del salm (v. 5) l’horitzó.
valors humans i socials
Per tal de cantar les perfeccions de Jahvè, que assenyalen les seves intervencions en la història, aquest himne copia i reprodueix un cert nombre.
SENYOR, ENSENYA’ NS A PREGAR
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
+ Este delicado poema es un elogio de la convivencia fraternal, tanto en la intimidad de la familia como en la comunidad nacional y religiosa. + Las.
PERDONEU-NOS, SENYOR ! Jesús ens descobreix el goig de retrobar l’amistat amb Déu el nostre Pare Amb nosaltres 2-8.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
+ Jerusalem, beneficiària principal dels favors divins, està obligada, de manera especial, a lloar Jahvè. + Ha enfortit els panys i baules que tanquen.
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
La “Música callada” de F. Mompou convida a l’adoració
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
“La mare de Jesús” de T. Ll. de Victòria, evoca l’acollida
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
FESTA DEL PARE CLARET 2018.
Transcripción de la presentación:

+ Aquest delicat poema és un elogi de la convivència fraternal, tant en la intimitat de la família com en la comunitat nacional i religiosa. + Les grans festes anuals –quan tota la comunitat d’Israel es congregava al mont Sió– eren l’ocasió més propícia per a intensificar els vincles fraternals entre els membres del Poble de Déu. + D’aquí la inserció d’aquest salm en el grup dels “Cants de pelegrinatge”.

El salteri ens ofereix aquest himne litúrgic que canta la germanor del poble escollit. Germanor que brolla com a do de Déu pel fet de professar la mateixa fe, el fonament de la qual es basa en un esdeveniment salvífic: són testimonis de les meravelles que Déu ha fet a favor seu. L’autor estén la unció que Déu ha prodigat sobre els sacerdots d’Israel, el prototip del qual és Aaron, a tot el poble fidel. Ressalta així que Israel, tot ell, és l’ungit del Senyor. Aquesta unció comporta la proximitat, protecció i intimitat amb Déu: «Que n’és de bo i agradable viure tots junts els germans! És com un perfum que ungeix el cap i s’escampa per la barba, s’escampa per la barba d’Aaron fins al coll dels seus vestits.» És precisament la vivència de la seva proximitat amb Déu la que forja la germanor dels qui pugen al temple per retre el seu culte d’adoració. L’himne, com tots els salms, sobrepassa el que podríem anomenar l’experiència salvífica del poble elegit, obrint les portes que ens endinsen en els temps messiànics, en què la fraternitat que neix del coneixement i adhesió al Salvador abasta els homes de tots els pobles. Així ho anuncià Jesucrist. Ell és el pastor promès per Jahvè al seu poble, repetidament anunciat pels profetes.

Que n’és, de bo i agradable, viure tots junts els germans.

És com un perfum que ungeix el cap i s’escampa per la barba, s’escampa per la barba d’Aharon fins al coll dels seus vestits.

És aquest aplec el que el Senyor beneeix, li dóna la vida per sempre. És com la rosada que ve de l’Hermon, que s’escampa a les muntanyes de Sió. És aquest aplec el que el Senyor beneeix, li dóna la vida per sempre.

PER LA FAMÍLIA La felicitat d’una llar és que tots els germans i germanes s’estimin entre ells. Viuen junts molts anys a casa dels seus pares, i allí aprenen a jugar junts, a barallar-se, a conèixer-se els uns als altres millor del que ningú més arribarà a conèixer-los, a defensar-se els uns als altres amb una lleialtat no igualada per cap altre lligam sobre la terra: la lleialtat de membres units d’una família. La sang parla en l’home, i els germans i germanes saben que una mateixa sang recorre les seves venes. «Que n’és de bo i agradable viure tots junts els germans!» I la tristesa que dóna l’experiència i el realisme que porta la història ens fan afegir: «Quina cosa més estranya!» Que n’és d’estrany que succeeixi així de fet! Els llaços més forts de la natura poden desfer-se, i el testimoni de la sang pot emmudir. Un germà persegueix el seu germà, i les pàgines de la història s’omplen de sang fratricida. La pau a la llar no és una premissa que es pugui donar per suposada, sinó una noble victòria que cal aconseguir amb els esforços de tothom. Benediccions molt especials del Senyor esperen a la feliç família que aconsegueixi la pau. La fragància de l’ungüent i la frescor de la rosada signifiquen la suavitat i la noblesa de la vida en família. La unió fa la força, i la unió porta la felicitat a la família els membres de la qual viuen junts en harmonia.

Pare nostre, Crist el vostre Fill no té inconvenient a dir-nos germans Pare nostre, Crist el vostre Fill no té inconvenient a dir-nos germans. Us demanem que no desaparegui mai d’entre nosaltres l’amor mutu, penyora de la vostra presència i les vostres benediccions. Per Crist, Senyor nostre.