Els trastorns depressius a l’adolescència

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els trastorns d’ansietat a l’adolescència
Advertisements

Deixar de fumar, tota una aventura!. Fumar és una complexa conducta en la què intervenen aspectes bioquímics, psicològics i socials.
SESSIÓ VI. PREVENCIÓ DE RECAIGUDES I SEGUIMENT.
CASOS CLÍNICS.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
Salut mental i prevenció
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
PETITS REPORTERS Títol.
Resta prohibit.
PROGRAMA PER L ‘ADOLESCENT DUME 12/24
Trastorns de l’alimentació
SESSIÓ CLÍNICA.
III Jornada de transport sanitari
▬ El salm 115 resumeix perfectament el sentiment d'Israel en el sopar pasqual, o Seder, en la primera nit de la festa. ▬ Horriblement oprimit ("he.
El Trastorn Bipolar: canvis cerebrals associats amb l'estat d'ànim i el deteriorament cognitiu Silvia Alonso Lana Llicenciada en Psicologia per la Universitat.
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
Benvinguts a: FARMACÉUTICO.
DRAMES RURALS DALTABAIX
Obesitat en edat pediàtrica
Llegendes sobre la Lluna
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
SALUT MENTAL.
Malaltia i mort: Canvis familiars
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Carta d’un infant als seus pares.
LA MALALTIA DE LA SON: NOM: Eva Morueco García CURS: 1rB
Diagnòstic de la depressió i l’ansietat mitjançant les TIC
La vida és un do de Déu i un servei als altres
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Vivim-la amb el sacerdot
EN EL VENTRE DE LA TEVA MARE
Estratègies terapèutiques per a les diverses fases del
CONCURS.
Aquest Salm és com l’esclat d’una indignació llargament reprimida (vv El diàleg del salmista amb el Senyor té un to d’amarga protesta, motivada per.
SALUT MENTAL.
Característiques  L'Educació Secundària Obligatòria o ESO dura quatre anys i està dividida en dos cicles: el primer (1r i 2n d'ESO), per a l'alumnat de.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
15 de novembre Dia sense alcohol
XIII a Setmana de la solidaritat
SALUT MENTAL.
Les diferents realitats del món
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
LES ITS: Mecanismes de transmissió i prevenció
Per la PAU, en record de RACHEL CORRIE.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
És una lectura extraordinàriament interessant,
Power Point de la meva vida!!!
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
Carta de compromís Manifest 3r ESO B 1.
La vulneració dels drets socials
Pureza de Maria Escola de pares - infantil
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
Adopció 3% dels nens d’E.E.U.U són adoptats.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
Treballant per assolir l’autonomia dels nostres fills
ELEMENTAL, ÉS CLAR! FITXES DE SUPORT
Sentiments cliqueu.
AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING!
Transició de diapositives manual
Sobre l’esforç Anònim 2014 .
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

Els trastorns depressius a l’adolescència EL FARMACÈUTIC DAVANT DELS PROBLEMES DE SALUT DELS ADOLESCENTS Els trastorns depressius a l’adolescència

TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA EL FARMACÈUTIC DAVANT DELS PROBLEMES DE SALUT DELS ADOLESCENTS TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA CAS CLÍNIC (S.M.B) ADOLESCENT, DONA, DE 15 ANYS ESTUDIANT DE 4rt D’ESO CONSULTA DESPRÉS DE SER DONADA D’ALTA EN SERVEI D’URGÈNCIES ATESA EN SERV DE URG HOSPITALARI PER INGESTA DE 30mg DE BROMAZEPAN (10 COMPRIMITS DE LEXATÍN 3mg) DEIXA NOTA SUÏCIDA

TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA EL FARMACÈUTIC DAVANT DELS PROBLEMES DE SALUT DELS ADOLESCENTS TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA CAS CLÍNIC (S.M.B) ANTECEDENTS PERSONALS: SEPARACIÓ TEMPORAL PARES ALS 5 ANYS D’EDAT CANVI DE LLOC DE RESIDÈNCIA ALS 13 ANYS DIFICULTATS ADAPTATIVES A UN NOU INSTITUT ANTECEDENTS FAMILIARS: INTENT D’AUTÒLISI DE L’AVI PATERN ALS 34 ANYS ENOLISME PATERN. ABSÈNCIA DE FIGURA PATERNA DEPRESSIÓ MATERNA

TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA EL FARMACÈUTIC DAVANT DELS PROBLEMES DE SALUT DELS ADOLESCENTS TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA CAS CLÍNIC (S.M.B) << La meva vida no té sentit, per tant per què vaig a seguir vivint. Vull morir-me i per fi ho faré. Ho sento molt, no vull que patiu però heu de pensar que estaré millor morta que viva. Si ho voleu agraïr a alguna persona agraïr-ho a la Ingrid, a la Maria i a l’Aparicio. Ells han espatllat la meva vida. No patiu per mi, estaré millor morta; ja que tots sabeu que la meva vida és un desastre. Ara per fi descansaré, intenteu comprendre’m. No us vull fer mal, però ja no puc seguir vivint així. Si voleu els podeu fer sentir culpables perquè la meva mort és culpa d’ells. Mama t’estimo molt, si us plau no ploris per mi, pensa que ells han fet de la meva vida un desastre i que ja no té sentit viure. . . . / . . .

TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA EL FARMACÈUTIC DAVANT DELS PROBLEMES DE SALUT DELS ADOLESCENTS TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA CAS CLÍNIC (S.M.B) . . . / . . . Necessito oblidar-me de tot, i quina millor manera que matar-me. Bueno fins un altra vida, oblideu-me, no té sentit recordar-me. Us estimo. Ah Marta! Pots quedar-te amb la meva roba. Gemma espero que gràcies a això tornis amb el Bernat, sou l’un per l’altra. Que sigueu molt feliços. Dieu-ho a tots que han fet de la meva vida un infern. S. M. B >>

TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA EL FARMACÈUTIC DAVANT DELS PROBLEMES DE SALUT DELS ADOLESCENTS TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA CAS CLÍNIC (S.M.B) DE LA NOTA SUICÏDA PODEM EXSTREURE LES SEGÜENTS ÀREES DE CONFLICTIVITAT: DIFICULTATS DE RELACIÓ SOCIAL AL SEU CERCLE D’AMICS (“ELLS HAN ESPATLLAT LA MEVA VIDA”) SENTIMENT D’IMPOTÈNCIA DAVANT LA SITUACIÓ ACTUAL DIFICULTAT PER SENTIR-SE MOTIVADA I SENTIR PLAER BAIXA AUTOESTIMA (“NO TÉ SENTIT RECORDAR-ME”) MALA RELACIÓ AMB LES GERMANES ABSÈNCIA DE FIGURA PATERNA

TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA 2 1 (FACTOR ESTROGÈNIC) EL FARMACÈUTIC DAVANT DELS PROBLEMES DE SALUT DELS ADOLESCENTS TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA EPIDEMIOLOGIA 2 1 (FACTOR ESTROGÈNIC) TRASTORN DEPRESSIU MAJOR 2% - 8% DISTIMIA 8% TRASTORN BIPOLAR <2%

TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA DSM-IV CIE-10 (MIA) EL FARMACÈUTIC DAVANT DELS PROBLEMES DE SALUT DELS ADOLESCENTS TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA CLASSIFICACIÓ DIAGNÒSTICA DSM-IV CIE-10 (MIA) TRASTORNS DEPRESSIUS UNIPOLARS TRASTORN DEPRESSIU MAJOR TRASTORN DISTÍMIC TRASTORNS DEPRESSIUS BIPOLARS TRASTORN BIPOLAR TRASTORN CICLOTÍMIC TRASTORNS DEPRESSIUS PER MALALTIA MÈDICA O INDUÏTS PEL CONSUM DE SUBSTÀNCIES

TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA EPISODI DEPRESSIU EL FARMACÈUTIC DAVANT DELS PROBLEMES DE SALUT DELS ADOLESCENTS TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA CLÍNICA: TRASTORN DEPRESSIU MAJOR EPISODI DEPRESSIU ESTAT D’ÀNIM DEPRIMIT I/O IRRITABLE (2 SETMANES) JUNT AMB 5 DELS SEGÜENTS SÍMPTOMES PÈRDUA O INCREMENT SIGNIFICATIU DE PES (SENSE DIETA) INSOMNI O HIPERSOMNIA AGITACIÓ O ENLENTIMENT MOTRIU ASTÈNIA SENTIMENT DE CULPA DISMINUCIÓ DE LA CONCENTRACIÓ O INDECISIÓ PENSAMENTS RECURRENTS DE MORT AMB IDEACIÓ SUÏCIDA

TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA EL FARMACÈUTIC DAVANT DELS PROBLEMES DE SALUT DELS ADOLESCENTS TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA CLÍNICA: TRASTORN DISTÍMIC TRASTORN DE L’ESTAT D’ÀNIM CRÒNIC DE MENOR INTENSITAT QUE UN TRASTORN DEPRESSIU MAJOR, AMB UNA DURACIÓ MÍNIMA D’UN ANY, SENSE PERÏODES LLARGS DE TEMPS ASSIMPTOMÀTICS

TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA EL FARMACÈUTIC DAVANT DELS PROBLEMES DE SALUT DELS ADOLESCENTS TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA CLÍNICA SER DEPRESSIU ESTAR DEPRESSIU DISTÍMIA TRASTORN DE LA PERSONALITAT PSICOPATOLOGIA

TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA EPISODI MANIAC EL FARMACÈUTIC DAVANT DELS PROBLEMES DE SALUT DELS ADOLESCENTS TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA CLÍNICA: TRASTORN DEPRESSIU BIPOLAR EPISODI MANIAC ESTAT D’ÀNIM EXCESSIVAMENT EUFÒRIC I/O IRRITABLE (1 SETMANA) JUNT AMB 3 DELS SEGÜENTS SÍMPTOMES (4 SI L’ESTAT D’ÀNIM ÉS NOMÉS IRRITABLE AUTOESTIMA EXAGERADA O GRANDIOSITAT DISMINUCIÓ DE LA NECESSITAT DE DORMIR MÉS PARLADOR/A QUE NORMALMENT PENSAMENT ACCELERAT (FUGA D’IDEES) DISTRACTIBILITAT

TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA EL FARMACÈUTIC DAVANT DELS PROBLEMES DE SALUT DELS ADOLESCENTS TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA CLÍNICA: TRASTORN CICLOTÍMIC TRASTORN DE L’ESTAT D’ÀNIM MIXTE AMB SÍMPTOMES HIPOMANÍACS I DEPRESSIUS, DE CARACTERÍSTIQUES MENORS, PERÒ AMB UNA DURACIÓ MÍNIMA DE 2 ANYS

TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA EL FARMACÈUTIC DAVANT DELS PROBLEMES DE SALUT DELS ADOLESCENTS TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA CAS CLÍNIC (S.M.B) A L’EXPLORACIÓ PSICOPATOLÒGICA DE LA PACIENT DESTACA: (1) INTEL·LIGÈNCIA GENERAL: PC 87 (I.V.: PC 94 / I.N.V.: PC 73) ASPECTES DE PERSONALITAT: INTROVERTIDA, TÍMIDA, RESERVADA, EMOCIONALMENT LÀBIL, NEGACIÓ COM A MECANISME DE DEFENSA I DURESA (DISTANCIAMENT) EMOCIONAL. B.D.I.: PD 21 S.T.A.I: A/E: PC 48 A/R: PC 93

TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA EL FARMACÈUTIC DAVANT DELS PROBLEMES DE SALUT DELS ADOLESCENTS TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA CAS CLÍNIC (S.M.B) EXPLORACIÓ PSICOPATOLÒGICA (2) C.D.S.: ABSÈNCIA D’ALEGRIA: PC 98 SENTIMENTS DE TRISTOR AMB PLOR: PC 95 AÏLLAMENT I DIFICULTATS SOCIALS: PC 85 AUTOESTIMA: PC 35 PREOCUPACIÓ PER LA MORT: PC 85 SENTIMENTS DE CULPA: PC 45 MINI-MULT: T > 70: Pd, Pa, Sc, D

TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA EL FARMACÈUTIC DAVANT DELS PROBLEMES DE SALUT DELS ADOLESCENTS TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA CAS CLÍNIC (S.M.B) EXPLORACIÓ PSICOPATOLÒGICA (3) ENTREVISTA PUIG-ANTICH: FREQÜENTS CANVIS D’HUMOR ON PREDOMINEN LA TRISTOR I LA IRRITABILITAT. ACTITUD APÀTICA I ANHEDÒNICA EN UNA NOIA ACTIVA FINS AL CANVI DE DOMICILI. PLOR EXCESSIU. SENTIMENTS DE DESESPERANÇA. AUTOEVALUACIONS NEGATIVES I IRREALS TANT D’ELLA MATEIXA COM DELS SEUS ACTES. DIFICULTATS DE CONCENTRACIÓ AMB DISMINUCIÓ DEL RENDIMENT ESCOLAR. IDEACIÓ SUÏCIDA (AMB PAS A L’ACTE), I ALTERACIONS DE LA SON.

TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA EL FARMACÈUTIC DAVANT DELS PROBLEMES DE SALUT DELS ADOLESCENTS TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA CAS CLÍNIC (S.M.B) EXPLORACIÓ PSICOPATOLÒGICA (4) T.A.M.A.I.: INADAP. PERSONAL: N. ALT INADAP. ESCOLAR: N. MIG INADAP. SOCIAL: N. MIG-ALT INSATISF. AMB. FAMILIAR: NO SIGNIF. INSATISF. GERMANS: NO SIGNIF. EDUCACIÓ PARE: N. BAIX EDUCACIÓ MARE: N. MIG-ALT DISCREPANCIES EDUC.:N. ALT P. I.: NO SIGNIF. CTR.: NO SIGNIF.

TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA EL FARMACÈUTIC DAVANT DELS PROBLEMES DE SALUT DELS ADOLESCENTS TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA CAS CLÍNIC (S.M.B) EXPLORACIÓ PSICOPATOLÒGICA (5) TEST DE FRASES INCOMPLETES DE ROTTER: LAMENTO ... “HAVER INTENTAT ACABAR AMB LA MEVA VIDA” NO PUC ... “DEIXAR DE PENSAR EN ELS MEUS PROBLEMES” NECESSITO ... “QUE ALGÚ ESCOLTI ELS MEUS PROBLEMES” ALGUNES VEGADES ... “NECESSITO ESTAR SOLA” PATEIXO ... “PERQUÈ EM SENTO SOVINT MOLT SOLA” SENTO ... “QUE LA MEVA VIDA HA ESTAT ALGUNES VEGADES UN INFERN”

TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA EL FARMACÈUTIC DAVANT DELS PROBLEMES DE SALUT DELS ADOLESCENTS TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA CAS CLÍNIC (S.M.B) DIAGNÒSTIC DIFERENCIAL (1) PROCÉS NORMAL I NO PATOLÒGIC SECUNDARI A UNA PÈRDUA IMPORTANT PER L’ADOLESCENT, O A VARIACIONS RÀPIDES A LA VIDA AFECTIVA, EN ELS QUE PODEN PRESENTAR ESTATS TRANSITORIS D’ANSIETAT O TRISTOR PRESÈNCIA DE PATOLOGIA MALALTIES RENALS, HEPÀTIQUES, TIROIDEES O TUMORALS TRASTORN ADAPTATIU

TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA EL FARMACÈUTIC DAVANT DELS PROBLEMES DE SALUT DELS ADOLESCENTS TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA CAS CLÍNIC (S.M.B) DIAGNÒSTIC DIFERENCIAL (2) DINS EL PROPI TRASTORN DE L’HUMOR DIFERENCIAR ENTRE TRASTORN DEPRESSIU UNIPOLAR I BIPOLAR TRASTORNS D’ANSIETAT ELS TRASTORNS DEPRESSIUS PURS, TAN SOLS CONSTITUEIXEN UNA TERCERA PART DE TOTS ELS DIAGNÒSTICS DE DEPRESSIÓ DIAGNÒSTIC DIFERENCIAL COMORBILITAT

TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA EL FARMACÈUTIC DAVANT DELS PROBLEMES DE SALUT DELS ADOLESCENTS TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA CAS CLÍNIC (S.M.B) DIAGNÒSTIC: DSM-IV  F 33.2 TRASTORN DEPRESSIU MAJOR RECIDIVANT (AMB CARACTERÍSTIQUES DE PERSONALITAT PREMÒRBIDES DE TIPUS ANSIÓS)

  TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA CAS CLÍNIC (S.M.B) EL FARMACÈUTIC DAVANT DELS PROBLEMES DE SALUT DELS ADOLESCENTS TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA CAS CLÍNIC (S.M.B) TRACTAMENT MULTIMODAL: INTERVENCIÓ DINS DEL SEU ENTORN DE VINCULACIÓ AFECTIVA (FAMÍLIA-AMICS) PSICOTERAPÈUTIC: PSICOTERÀPIA COGNITIVA CONDUCTUAL PSICOFARMACOLÒGIC ISRS: VALORANT INTENT D’AUTOLISI DOSI: INICI MOLT GRADUAL DOSI SEGONS CLÍNICA  

TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA EL FARMACÈUTIC DAVANT DELS PROBLEMES DE SALUT DELS ADOLESCENTS TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA CAS CLÍNIC (S.M.B) SEGUIMENT POST-TRACTAMENT (6 MESOS) MILLORA CLÍNICA EXPLORACIONS PSICOPATOLÒGIQUES C.D.S.: ABSÈNCIA D’ALEGRIA: PC 43 (PC 98) SENTIMENTS DE TRISTOR, PLOR: PC 32 (PC 95) AÏLLAMENT I DIF. SOCIALS: PC 25 (PC 85) AUTOESTIMA: PC 75 (PC 35) PREOCUPACIÓ PER LA MORT: PC 10 (PC 85) SENTIMENTS DE CULPA: PC 45 (PC 45) MINI-MULT: CAP ESCALA T > 70

TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA EL FARMACÈUTIC DAVANT DELS PROBLEMES DE SALUT DELS ADOLESCENTS TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA CAS CLÍNIC (S.M.B) SEGUIMENT POST-TRACTAMENT (12 MESOS) MILLORA CLÍNICA SIGNIFICATIVA EUTÍMICA I RESIGNADA EN L’ACCEPTACIÓ DE L’ESCASA IMPLICACIÓ AFECTIVA DEL PARE ADEQUADA INTEGRACIÓ SOCIAL ADEQUAT FUNCIONAMENT AMB PARELLA RENDIMENT ACADÈMIC MIG RETIRAR MEDICACIÓ ?

 TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA TRACTAMENT EL FARMACÈUTIC DAVANT DELS PROBLEMES DE SALUT DELS ADOLESCENTS TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA TRACTAMENT ADEQUACIÓ DE L’ENTORN DE VINCULACIÓ AFECTIVA TRACTAMENT PSICOLÒGIC PSICOTERÀPIA: COGNITIVA CONDUCTUAL INTERPERSONAL TRACTAMENT PSICOFARMACOLÒGIC 

TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA EL FARMACÈUTIC DAVANT DELS PROBLEMES DE SALUT DELS ADOLESCENTS TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA TRACTAMENT PSICOFARMACOLÒGIC ANTIDEPRESSIUS CLÀSSICS TRICÍCLICS INHIBIDORS DE LA MONOAMINOOXIDASA (IMAO) ANTIDEPRESSIUS ISRS / NOR / DOP CITALOPRAM FLUOXETINA FLUVOXAMINA PAROXETINA SERTRALINA VENLAFAXIMA

ISRS / NOR / DO > TRICÍCLICS > IMAO EL FARMACÈUTIC DAVANT DELS PROBLEMES DE SALUT DELS ADOLESCENTS TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA TRACTAMENT PSICOFARMACOLÒGIC ISRS / NOR / DO > TRICÍCLICS > IMAO EFECTES SECUNDARIS DOSI ÚNICA AL MATÍ ADOLESCENT (“COMPLIANCE”)

TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA EL FARMACÈUTIC DAVANT DELS PROBLEMES DE SALUT DELS ADOLESCENTS TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA TRACTAMENT PSICOFARMACOLÒGIC ACCIÓ DELS ANTIDEPRESSIUS ISRS / NOR / DO INHIBICIÓ DE LA RECAPTACIÓ DELS NEUROTRANSMSISORS (SEROTONINA-NORADRENALINA-DOPAMINA) DINS EL TERMINAL PRESINÀPTIC MAJOR CONCENTRACIÓ DELS NEUROTRANSMISSORS DINS L’HENDIDURA SINÀPTICA EFECTE TERAPÈUTIC

TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA EL FARMACÈUTIC DAVANT DELS PROBLEMES DE SALUT DELS ADOLESCENTS TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA TRACTAMENT PSICOFARMACOLÒGIC EFECTES SECUNDARIS TRICÍCLICS: CARDIOVASCULARS IMAO: CRISIS HIPERTENSIVES PER L’INGESTIÓ DE TIRAMINA (DIETA) ISRS / NOR / DO: IMPORTANT: NIVELL MÀXIM DE CONCENTRACIÓ PLASMÀTICA 4-8 HORES DESPRÉS DE LA SEVA ADMINISTRACIÓ EFECTES IMMEDIATS A LA SEVA ADMINISTRACIÓ (p. Ex. NÀUSEES) PER DIFICULTATS D’ABSORCIÓ GÀSTRICA, NO D’ORIGEN CENTRAL NO EFECTES SECUNDARIS CARDIOVASCULARS SEDACIÓ (PAROXETINA) CONVULSIONS (NO PAROXETINA) ACTIVACIÓ CONDUCTUAL (INSOMNI-NERVIOSISME-INQUIETUD MOTRIU)

ISRS / NOR / DO TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA EL FARMACÈUTIC DAVANT DELS PROBLEMES DE SALUT DELS ADOLESCENTS TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA TRACTAMENT PSICOFARMACOLÒGIC ISRS / NOR / DO DOSI SEGONS CLÍNICA INCREMENTS MOLT GRADUALS (CADA 7 DIES) NO SUSPENDRE < 6 MESOS ALLARGAR TRACTAMENT 9 –12 MESOS L’ADOLESCENT ATRAVESSA UNA ETAPA VULNERABLE CURS TERAPÈUTIC DIFÍCIL QUE HA PRECISSAT CANVIS FARMACOLÒGICS CLÍNICA GREU (INTENT D’AUTOLISI) ALLARGAR TRACTAMENT 18 –24 MESOS SI UN ADOLESCENT HA PATIT PREVIAMENT 2 EPISODIS DEPRESSIUS O MÉS RETIRADA PSICOFARMACOLÒGICA LENTA (3 MESOS)

+ + + + + + + ISRS / NOR / DO COMORBILITAT EL FARMACÈUTIC DAVANT DELS PROBLEMES DE SALUT DELS ADOLESCENTS TRASTORNS DEPRESSIUS A L’ADOLESCÈNCIA TRACTAMENT PSICOFARMACOLÒGIC ISRS / NOR / DO COMORBILITAT FLUOXETINA: MAJOR EXPERIÈNCIA ALTERACIONS DE LA CONDUCTA ALIMENTÀRIA PAROXETINA: CONDUCTES D’INHIBICIÓ SERTRALINA: IDEACIONS OBSESSIVES FLUVOXAMINA: ANSIETAT IDEACIONS OBSESSIVES VENLAFAXIMA: ANSIETAT + + + + + + +