A Narrativa dos anos 60 Nova Narrativa Galega.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ordes.
Advertisements

A acuicultura.
A ORQUESTRA SINFÓNICA DE GALICIA
RELEVO, HIDROGRAFÍA E CLIMA DE ESPAÑA
Os textos descritivos 06/11/2014.
O efecto invernadoiro en Galiza
A Febre Amarela.
COMO CONVERTER UN RELATO NUNHA FOTONOVELA
Introducción Actividades Creación dunha páxina web Exposición “Reconquista ” Simposio Internacional sobre a Reconquista de Vigo Elaboración dunha.
Traxedia dos comúns Cando facer o que é mellor para ti,
Normas de aula Educación en valores
1. OS RISCOS ELÉCTRICOS 2. O ESTRÉS 3. O BURN-OUT 4. O MOBBING
O Entroido en Galicia.
Regala TE /LLE un LIBRO.
O barroco compostelán.
PROXECTO LOVA ELECTRICIDADE.
Traballo de bioloxía alumnas de 4º da ESO.
Hiistoria da conserva CAMBADOS.
CURTA HISTORIA... Charles Plumb, era piloto dun bombardero na guerra de Vietnam. Despois de moitas misións de combate, o seu avión foi derribado por un.
VINCENT VAN GOGH
OS AMIGOS DA RATA LUÍSA Entroido Mon Daporta.
Traxedia dos comúns Cando facer o que é mellor para ti,
Oe mamá… teño unha pregunta Beatriz Pérez Conde
Déixese sorprender….
Manifestación agrarista en Ribadavia (Ourense)
DINÁMICA TERRESTRE.
¿COMO BUSCAMOS UN LIBRO DA NOSA BIBLIOTECA?
APRENDENDO A LER PUBLICIDADE
Aqueles mozos dos anos 20 Vicente Risco, Castelao, Otero Pedrayo, Cuevillas, Losada Diéguez Presentación de Noemí Pazó.
A intervención psicopedagóxica nunha escola de e para O ALUMNADO
¿Por qué chorar mentres vou andando, se outros rín e non teñen pés?
A VIDA....
CAIXA VIRTUAL DE CRÉDITO MUTUO
Erros máis comúns (2ª parte)
Estereotipos e prexuízos lingüísticos: a súa repercusión nos usos.
Falando do pasado: COPRETÉRITO
Aulas ABALAR.
Atenas.
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
Como localizar artigos especializados
O POR QUE DO CAMBIO.
AS ETAPAS DE PAULO COELHO.
Carlos Gradín (Universidade de Vigo)
Falando do pasado: COPRETÉRITO
OS PROCESOS DA NUTRICIÓN NUNHA PLANTA
EMPRÉSTITOS E DEVOLUCIÓNS
COOPERANDO PARA APRENDER ESTRUTURA COMPLEXA
O PORTFOLIO EUROPEO DAS LINGUAS (2009/10)
O cabalo branco do demo:
Atréveste a crear un book tráiler?
O morcego Roque.
FACULTADE DE MEDICINA ACOE
NORMATIVA E MARCO LEGAL
O MAGOSTO en Ourense..
Era unha vez unha competencia ...
librosconversos, de Pepe Cáccamo e Baldo Ramos
FRACTAIS, LITERATURA FRACTAL, FRACTALISMO
CEIP ISIDORA RIESTRA I ENCONTROS DE E.INFANTIL E DE E. PRIMARIA.
Historia dunha castaña
MATRIMONIO HOMOSEXUAL
O matrimonio homosexual.
Nunha xunta de pais de familia de certa escola, a directora resaltaba o apoio que os pais deben darlle aos fillos.
A aparición da Santa compaña
SOÑEI CUN ANXO.
Os entroidos de Ourense
XXIV ENCONTRO ESTATAL DE ESCOLAS ASOCIADAS Á UNESCO. MELILLA-2011
7. NARRATIVA DE POSGUERRA (II)
6. NARRATIVA DE POSGUERRA (I). ÁLVARO CUNQUEIRO E ÁNXEL FOLE
A AVALIACIÓN NA EDUCACIÓN PRIMARIA
Procesos xeolóxicos internos
Transcripción de la presentación:

a Narrativa dos anos 60 Nova Narrativa Galega

A narrativa dos anos 60 De 1960 a 1975 distinguimos tres pólas na narrativa: ETAPA DE MADUREZ: Publican agora obras de madurez: Cunqueiro (Escola de menciñeiros), Blanco Amor (Xente ao lonxe) e Fole (Contos da néboa). CONSOLIDACIÓN DA NARRATIVA REALISTA: Reflicte a vida da época: como unha crónica novelada do que pasaba en Galicia e na emigración. Neira Vilas A NOVA NARRATIVA GALEGA

A Nova Narrativa Galega Aparece nos anos 60. Busca romper co ruralismo e as técnicas narrativas tradicionais. Publican na colección Illa Nova (ed. Galaxia) Son novelas e relatos que dan un novo aire á nosa narrativa. Iníciase con Nasce un árbore de Gonzalo R. Mourullo e remata con Adiós María (1971) de Xohana Torres.

Os autores Gonzalo R. Mourullo: foi o máis destacado nun primeiro momento. Nasce un árbore e Memorias de Tains. María Xosé Queizán, Méndez Ferrín, Carlos Casares, Xohana Torres Camilo G. Suárez Llanos (Camilo Gonsar): Lonxe de nós e dentro (1961), Como calquera outro día (1962), Cara a Times Square (1980), A desfeita (1983), A noite da aurora (2003) Xohán Casal: O camiño de abaixo (1970)

Puntos xeracionais comúns: Non viviron directamente a guerra civil. Teñen formación universitaria. Coñecen os movementos literarios europeos. Influenciados por Kafka, Faulkner, James Joyce e o nouveau roman francés. Compromiso coa lingua galega.

Características da N.N.G. Abordan novos temas: Problemas existenciais (expresan o absurdo da existencia). Mestura do real e o onírico, incorporando o mundo do subconsciente: traumas, pesadelos, soños (Freud). Personaxes anónimos, marxinais, violentos, desequilibrados. Ambientes urbanos claustrofóbicos e sórdidos. Foxen da localización concreta do espazo.

Introducen cambios formais: Pluralidade de voces narradoras. Ruptura da linealidade temporal, alternando planos temporais. Ollada obxectalista (descrición fría de persoas e obxectos, como se fose unha cámara de cine). Emprego de espazos sen referente inmediato coa realidade. Predomina o monólogo interior ou fluír da consciencia (reflectir o pensamento).

TExtos

Cara a Times Square, Camilo Gonsar   Os tolos gozan hoxe de boa prensa; son publicamente admirados case como homes que chegaron a un estado superior, desde o que poden ver ata onde a vista dos cordos non alcanza, e tamén son publicamente compadecidos como víctimas inocentes da crueldade da nosa organización social. Eu non nego nada de isto; o que si nego é que, en xeral, as historias feitas ou protagonizadas por tolos me gusten, porque nada teño que ver, nin tan sequera como amateur, coa cura ou a investigación da loucura, nin, a verdade sexa dita, me inspiran os tolos ningunha simpatía especial.      Certo que hai outros tolos, como D. Quixote ou o capitán Ahab, xustamente elevados á categoría de símbolos permanentes da humanidade; pero eran falsos tolos, ou eran tolos sólo segundo a opinión de xentes ou de mentes vulgares.      Total, o que lle quero dicir é que a historia que lle vou contar nada ten que ver co mundo da loucura. En outro caso, non se me tería ocorrido sometela á súa consideración.      Pero xa é tempo de ir sen máis aos feitos:      Eu pasara aquela tarde bebendo whisky ( ou whiskey) en diferentes bares do Greenwich Village cun vello inmigrante amigo meu.      Os dous eramos do mesmo País -un deses pequenos e desgraciados países que levan séculos desangrándose, vertendo ríos de emigrantes nos portos americanos.      O Greenwich Village, de ordinario, relacionámolo con mozos rebeldes, bohemios, artistas, turistas e demais, e non con vellos inmigrantes. Pero dábase o caso de que o meu compañeiro fora propietario anos atrás dun restaurant ou algo así neste barrio e era, polo tanto, un experto nel, un coñecedor de tódolos seus secretos e da súa vida subterránea.