Aim: To know different types of wave

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
Advertisements

Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Directions (The directions are based on the fact that you would delete this slide before you save it to the student directory. Therefore slide 2 will become.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
¿Qué prefieres comer? ¡Vamos al restaurante!.
SPONGE ANSWER IN ENGLISH 1.WHICH SEASON DO LATINOS PREFER? 2.WHAT SPORTS DO THEY PREFER?
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
CALANTAMIENTO: Parilla de Pretérito Irregular Drill and practice with hora 6!
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
La campana (Escriban todo!!!!) 1.What do the verbs saber and conocer mean? 2.When do you use the verb conocer? 3.What do the verbs ser y estar mean? 4.When.
Español 1 5 Y 8 DE SEPTIEMBRE DE La Campana - Hoy es lunes el 8 de septiembre de  1. Escribe que sabes sobre Puerto Rico.  Write what you.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  Unlike English, Spanish has two words that mean for: por and para. These two prepositions.
BARTERING. What is Bartering? Bartering is negotiating a lower price between a buyer and a seller of a good or service Bartering is negotiating a lower.
Español Estudiantes van a: Identificar los vocales y los consonantes con 90% de las letras correctas. Leer y escribir para obtener información.
 Objetivo: Estudiar para el examen.  Contestar y escribir las respuestas del juego.  Objective: To study for the test.  To answer and write the answers.
Capitulo 1A-Apuntes #1 El Infinitivo/The Infinitive.
AVANCEMOS Gustar with an infinitive. GUSTAR WITH AN INFINITIVE We use the verb GUSTAR to talk about what people like to do in Spanish. This verb.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
Hazlo Ahora Answer the questions about the following paragraph: Me llamo Ixchel. Hace tres años, soy un jugador del equipo de voleibol. Yo soy un buen.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/1/15 AIM: How do we construct our BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Look at the handout – which amendment says we have the.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Hoy es lunes el diez de febrero. La Meta: Los números a mil Hagan Ahora: Escriban una lista de uno a cinco. Escuchen los números y escriban los numerales.
Escriban en sus Apuntes In your apuntes write one vocabulary word in Spanish to describe each of the following seasons: – el verano – el otoño – el invierno.
ESPAÑOL 2 8 de septiembre de LA CAMPANA HOY ES MARTES EL 8 DE SEPTIEMBRE DE 2015  Escribe en español:  1. What do you wear when it is cold? 
Haz ahora el 27 de octubre de 2015 Complete each sentence with the correct form of ser and estar: 1.Mi cuarto ________ al lado de la sala. 2.Manuel y Fernando.
Hoy es el 12 de marzo ¿Qué tiempo hace hoy? ¿Cómo pasaste el fin de semana?
TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify the four seasons and the weather that goes with them Vocab/Ideas Otoño Invierno Primavera Verano Hemisferio.
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Español 1 Hoy es viernes, el 25 de agosto
AIM: How Do Scientists explain and support the theory of evolution
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Español 3 24 de febrero de 2017.
In Spanish, tell whether you agree with the following statements
Notes: La Hora (Time) How do I tell time in Spanish?
Preterite and imperfect of stative verbs
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Hoy es el _____ de _____ del __________
JUGAR to play a sport or a game
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Día número 3 Español 1—Acelerado
Español 1 7 de febrero de 2017.
Español 2 3 de marzo de 2017.
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
First Grade Dual High Frequency Words
Español 1 16 de febrero de 2017.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Unidad 3: Somos estudiantes
Ser y Estar To be or….to be?
Gramática (pg 9 del paquete rosado)
Imperfect Tense p
“To Be” or not “To Be” Ser vs. Estar.
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Recetas 5 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Escribe 5 frase con YO NO SOY
Preterite of hacer Preview Preterite of hacer
La Fecha: Hoy es martes, 2 de septiembre Tema: Gustar Obj: SWBAT use the verbs gustar and the infinitive verb to talk about what they and others like.
Directions (The directions are based on the fact that you would delete this slide before you save it to the student directory. Therefore slide 2 will become.
MONTHS Miércoles 7 de marzo de 2018
Development of the concert programme
Día número 43—español 1 Practice weather voc: AS students enter, they translate a Weather Term from English to Spanish. Be sure Weather Voc sheet has.
Time Expression with Hacer
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
“WHAT HAVE I DONE IN MY LIFE SINCE MY CHILDHOOD?” LURI PILAR TORRES VALCARCEL ID
Astronomy has really big numbers. Distance between Earth and Sun meters kilometers This is the closest star.
ACTIVITY 2 Information, their names, where they are from and what they do for a living.
Draw the diagram and label. Dibuje el diagrama y la etiqueta.
Transcripción de la presentación:

Aim: To know different types of wave Wave Types: Constructive vs. Destructive Waves

Created in storm conditions, when wind has been blowing on the wave for a long time, over a far distance (long fetch). They are high energy waves that tend to sweep beach material out to see (erode the coast). Their backwash is stronger than the swash. Destructive Waves

Constructive waves Created in calm weather, low energy waves that break on shore and deposit material. They have a swash stronger than their backwash

Tasks Pg 300 Name 3 differences between a high energy coastline and a low energy coastline What is swash and backwash? What is Fetch and why is it important? Why do waves form? Draw a diagram and write notes to explain the features of a constructive wave. Draw a diagram and write notes to explain the features of a destructive wave. Extension: Describe the waves on Grand Bahama and explain their formation

Diferencias del nombre 3 de la página 300 entre una línea de la costa de la alta energía y una línea de la costa de poca energía cuál es chapoteante y turbulencia? ¿Cuál es traen y porqué es él importantes? ¿Por qué las ondas forman? Dibuje un diagrama y escriba las notas para explicar las características de una onda constructiva. Dibuje un diagrama y escriba las notas para explicar las características de una onda destructiva.