Tableau II Piet Mondrian 1872-1944.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LAS MENINAS VELAZQUEZ PICASSO.
Advertisements

RESUM.
Diferència de tamany: Tamany petit = Més lluny. Més a prop = Més gran. COMPOSAR AMB PROFUNDITAT significa jugar amb el les diferencies de tamany i la perspectiva.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
JOAN MIRÓ VIDA I OBRES inicials.
Matemàtiques Geometria.
Número I Jackson Pollock
PAISATGE DE L’ESTAQUE Georges Braque
FIGURA AJAGUDA Henry Moore Escultura segle XX.
El gran masturbador Salvador Dalí
Interior holandès I Joan Miró
LECTURA D’IMATGES als Estanys de Sils
STABILE MOBILE Alexander Calder.
LA RATLLA VERDA Henri Matisse Pintura segle XX.
PINTURA EL DESCOBRIMENT DE LA FOTOGRAFIA FA REPLANTEJAR EL PAPER DE L’ARTISTA NO CAL QUE SIGUI NOTARI DE LA REALITAT.
II. La llum Lleis bàsiques L’òptica geomètrica: imatges i aberracions
CUBISME ANALÍTIC PICASSO/BRAQUE.
Història de l’Art L’Art Europeu de la primera meitat del segle xx.
Tableau II Piet Mondrian.
Enterrament a Ornans Gustave Courbet Pintura segles XVIII-XIX.
Composició IV Wasily Kandinsky
ORIENTACIÓ I COORDENADES GEOGRÀFIQUES
PAU PICASSO.
George Braque.
BAUHAUS, una escola d’art
Composició IV Wasily Kandinsky
CONSTRUCTIVISME SUPREMATISME NEOPLASTICISME HOLANDÉS
COSSOS GEOMÈTRICS LA VINYA.
INSTITUT RONDA 1 ESO-Lleida
EL SISTEMA SOLAR.
Sopa Campbell’s Andy Warhol
LES MESURES.
La ratlla verda Henry Matisse.
EL PROFETA Pablo Gargallo Escultura segle XX.
STABILE-MOBILE Alexander Calder Escultura segle XX.
El Cant Gregorià.
STABILE-MOBILE Alexander Calder Escultura segle XX.
PABLO RUIZ PICASSO.
Les formigues.
Tableau II Piet Mondrian
Calcular: a) el vector velocitat i el mòdul en funció de “t”;
JOHN LOCKE EPISTEMOLOGIA.
DONA II Williem de Kooning
TEMA 5 : FUNCIÓ DE NUTRICIÓ
TRES NUS EN EL BOSC Joaquim Sunyer.
FUNCIONALISME RACIONALISME NEOPLASTICISME ORGANICISME
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
Projecte interdisciplinari:
MUTACIÓ Eduardo Chillida Escultura segle XX.
LES ESTRELLES Joan Osiris Zoey Carlota .
Neoplasticismo De Stijl Historia del Arte y el Diseño II
a) Introducció: Catalogació - Breu aproximació biogràfica de l’autor
Història de l’Art L’Art Europeu de la primera meitat del segle xx.
Autors Obres Característiques
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2009 FASE autonómica PRIMER CICLE
DONA II DE KOONING.
La llum i el so.
Un animal en perill d’extinció
SORTIDA PER BARCELONA CAIXAFORUM.
Piet Mondrian Holanda,
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
La Ratlla Verda Dídac Prat Galí 3r ESO C.
Proposta 14.
Les Avantguardes (principis segle XX)
Mark George Tobey EL PINTOR MÍSTIC DEL NORD-OEST AMERICÀ
VIRAT FOTOGRÀFIC VIRAT FOTOGRÀFIC
La representació dels objectes
LES MÀQUINES.
DE L’ORGANIGRAMA AL DIBUIX Dinàmica i funcionament de la ciutat
El llenguatge de la imatge. Unes quantes regles d’or per a fer bones
Transcripción de la presentación:

Tableau II Piet Mondrian 1872-1944

1.- Documentació Títol: Tableau II Autor: Piet Mondrian             Cronologia: 1921-25             Estil: Neoplasticisme             País: Holanda             http://www.edu365.cat/batxillerat/art/abstrac/l_autor_abs.htm

2.- TEMA Inexistència de qualsevol referència al món visual.

3.- Descripció - Oli sobre tela. - Quadrats i rectangles de diverses mides, separats per línies negres. Aquestes figures geomètriques estan pintades amb els tres colors primaris: groc, vermell i blau, als que s'afegeixen els colors blanc i negre. Els quadrats i els rectangles formen una retícula que ocupa tota la superfície del quadre.

4.- Elements formals i compositius Forma: Tancada. La línia delimita els diversos elements del quadre. Composició: Tancada. Perpectiva: Línia d’horitzó: Simetria: La pintura és totalment asimètrica però compensada per l’espai i el color.

Geometria: Horitzontals i verticals Geometria: Horitzontals i verticals. Mondrian creia que la visió humana es fixa més en la lateralitat dreta que en l’esquerra. Davant aquests pressupòsits, Mondrian busca l’equilibri de les composicions a partir de compensar la distribució de l’espai. Llum: No hi ha una font lumínica concreta. La llum sorgeix dels mateixos colors i, principalment, dels espais blancs. Cromatisme: Colors primaris (blau, vermell, groc) i no colors (blanc, negre) plans. A través de molts estudis que va dur a terme, Mondrian va arribar a la conclusió que els colors tenen un pes visual diferent (el vermell pesa visualment més que el groc, per exemple) i que l’espai que es destina als colors també té el seu pes visual. En aquest quadre, el costat esquerre és cromàticament més àgil (els colors pesen visualment menys) i per això els espais són més grans que no pas el costat dret que és de dimensions més petites i colors més pesants, oer compensar-ne la lateralitat. La franja inferior groga és la base de tota la composició i serveix per unir les dues parts.

5.- Antecedents i influències posteriors. Mondrian va ser molt influït pel cubisme. Als seus quadres, a més dels plantejaments cubistes, hi va afegir la quarta dimensió (espai-temps). L’obra de Mondrian i dels neoplasticistes influirà principalment en el disseny modern des de molts punts de vista: gràfic, moda, mobles etc...

6.- Relacions amb obres similars de l’autor Influït pel cubisme Mondrian va iniciar un camí de recerca de la simplificació del paisatge fins que va aconseguir convertir-lo en creus i línies verticals i horitzontals. Juntament amb Theo van Doesburg va fundar el grup De Stijl (1917) i va iniciar el moviment Neoplasticista. Els neoplasticistes van voler assolir una nova organització de l’espai i tramsmetre la màxima força plàstica a partir de la simplicitat amb què van utilitzar els colors els colors primaris i els no colors (blanc, gris, negre) inscrits en formes quadrades. El grup es va disoldre quan Doesburg va introduir les diagonals, fet que Mondrian va considerar una traició conceptual.

Arbre gris. 1912 Composition with Gray and Light Brown 1918

Composition with Red, Yellow and Blue 1921

               Broadway Boogie Woogie 1942-43

7.- Diferències amb altres solucions coetànies Aquesta obra coincideix en el temps amb altres moviments de les Primeres Avantguardes. (Fauvisme, expressionisme, dadaisme......) Dadà: Amb l’esclat de la Ia. Guerra Mundial, alguns artistes es van refugiar a la neutral Suïssa. A Zuric, i al voltant del poeta Tristan Tzara, va sorgir el dadaisme, moviment que investigava sobre l’absurd en el món de l’art. El seu autor principal és Marcel Duchamp. El Dadà proclama la irracionalitat. El Neoplasticisme la racionalitat. Roda de bicicleta Font

8.- Significat i funció Significat: Mondrian va investigar també sobre els possibles significats i relacions entre les línies verticals i les horitzontals, i les va convertir en equacions. Les línies verticals = home = espai = estàtica = harmonia Les línies horitzontals = dones = temps = dinàmica = melodia                 Funció: Estètica. Amb les seves obres Mondrian buscava la bellesa, l’equilibri i l’harmonia essencial.

9.- Context històric i artístic Fotocòpia Primeres avantguardes