El nucli d'aquest salm "reial" és constituït per un oracle del Senyor, que proclama els privilegis concedits als reis davídics el dia de la seva entronització.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
Aquest salm rememora el trasllat de l’Arca de l’Aliança al mont Sió (2Sa 6,12-19). Les dues parts que l’integren es corresponen en perfecte paral·lelisme.
+++ És probable que aquest "Cant de Sió" (Sl 45; 47; 75) hagi estat interpretat de diferents maneres en èpoques diverses. En la seva forma original,
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
V. Jesús entrega la seva vida per nosaltres
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
Aquest salm consta de tres parts. La primera és un breu himne al Creador (vv. 1-2). La segona, de to sapiencial, enumera les condicions morals que.
Monges de Sant Benet de Montserrat
El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv. 3,7-9) manifestada.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
III. Jesús ve a salvar-nos
+ Aquesta súplica en favor del rei (v + Aquesta súplica en favor del rei (v. 1) va ser composta probablement per al dia de la seva entronització.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
Aquest breu himne proposa un doble motiu per a lloar Déu: la seva infinita grandesa, que transcendeix tots els límits de l'univers (v. 4), i la seva.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Aquest himne de lloança a Déu comença en forma de diàleg entre el salmista i la seva pròpia ànima (vv. 1-6) i després continua en l'estil propi dels.
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
Aquest salm “reial” originàriament formava part del ritual d’entronització dels reis de la casa de David. Amb gran força poètica i amb una progressió.
24 de l’any cB Regina Seguim al Jesús que “es lliura” en el camí vers la Creu (T. Ll. de Victòria)
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf ► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 92; 95;
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
Del núvol lluminós es va sentir la veu del Pare:
+ Una exhortació a beneir el Senyor (vv + Una exhortació a beneir el Senyor (vv. 1-2) i un auguri de benedicció divina (v. 3) componen aquest breu.
► Davant la imminència del combat, la comunitat reunida en el Temple (v. 3) implora la protecció divina i la victòria del rei (vv. 2-6). Com era habitual.
D’ara endavant, ja no podem ser més esclaus del pecat, sinó
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
Exaltació de les virtuts, les obres i la bondat del vertader just Exaltació de les virtuts, les obres i la bondat del vertader just. A qui observa.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
Per aquesta raó Jesús ens diu als cristians:
+ L'amor del Senyor envers el seu poble i la victòria que li té assegurada (v. 4) són el motiu proposat a la comunitat cultual per a convidar-la a.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Aquest salm “reial” originàriament formava part del ritual d’entronització dels reis de la casa de David. Amb gran força poètica i amb una progressió.
Vivim-la amb el sacerdot
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
I vosaltres, qui dieu que sóc jo?
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Meditem escoltant “He menjat el Teu Cos” (7’) de la Passió de Bach
Súplica col·lectiva, amb oracle de salvació En aquesta oració es reflecteix la situació espiritual dels qui ja han passat la prova de l'exili a Babilònia.
Ser u amb totes les coses, aquesta és la vida de la divinitat, aquest és el cel dels homes. El castell dels Pirineus (1959)
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
El núcleo de este Salmo “real” está constituido por un oráculo del Señor, que proclama los privilegios concedidos a los reyes davídicos en el día.
NO TINGUIS POR: DÉU COMPLEIX FIDELMENT LES SEVES PROMESES
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
La “Música callada” de F. Mompou convida a l’adoració
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

El nucli d'aquest salm "reial" és constituït per un oracle del Senyor, que proclama els privilegis concedits als reis davídics el dia de la seva entronització. Aquest oracle s'articula en tres parts, introduïdes i ampliades per la paraula del salmista: + El primer privilegi del rei és el de ser lloctinent del Senyor i partícip de la seva sobirania (vv. 1-2). + El segon rau en la seva filiació divina, fundada en una adopció per part de Déu (v. 3). + El tercero és la seva condició de sacerdot "com ho fou Melquisedec" (v. 4), l'antic rei de Jerusalem i sacerdot del Déu Altíssim (Gn 14,18). Amb el temps –sobretot després de l'exili– aquest salm va servir per a encoratjar l'esperança messiànica d'Israel. En aquest mateix sentit l'utilitza el Nou Testament, citant-lo repetidament com un testimoni profètic de la dignitat messiànica de Jesús, el Rei i Sacerdot de la Nova Aliança

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS És un salm-reial: l'escena es desenvolupa a la "sala del tron" del palau reial de Jerusalem, que s'eleva a la "dreta" del temple quan un mira cap a l'orient. Després de la cerimònia religiosa (la unció) que té lloc al temple, ve l'entronització mitjançant un ritual precís, com el de qualsevol cort oriental: en nom de Déu, un profeta convida el nou rei a "asseure's al seu tron"... 2. AMB JESÚS Jesús va citar aquest salm en una controvèrsia que va tenir amb els fariseus: Quina és la vostra opinió sobre el Messies? De qui és fill? Ells van respondre: De David. Jesús va replicar: Com, doncs, David, inspirat per l'Esperit Sant, l'anomena Senyor, dient: Va dir el Senyor al meu Senyor: Seu a la meva dreta i espera que faci dels enemics l’escambell dels teus peus? Si David l'anomena senyor, com pot ser el seu fill? D'aquesta manera "Jesús va subratllar el caràcter misteriós del seu origen". I va suggerir que ell era el Messies esperat. 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Jesús. el meu rei. No un rei al palau del Louvre o de Versalles, sinó al meu cor i en la meva vida. "El meu rei" no regna com els altres reis de la terra. No "domina" (Mt 20,25) fent sentir el seu poder, sinó fent-se "servidor": "el Fill de l'Home no va venir a ser servit, sinó a servir, i a donar la seva vida". Vull que regni en cada minut de la meva vida: que sigui el rei del meu esperit, del meu treball, del meu cor...

Oracle del Senyor al meu Senyor: «Seu a la meva dreta, i espera que faci dels enemics l’escambell dels teus peus.» Que el Senyor estengui lluny des de Sió el poder del teu ceptre. Impera enmig dels enemics.

«Ja eres príncep el dia que vas néixer, tens la glòria sagrada des del si de la mare, des del principi jo t’he engendrat.»

El Senyor no es desdiu del que jurà: «Ets sacerdot per sempre, com ho fou Melquisedec.»

El Senyor és al teu costat, i abat els reis el dia que s’indigna; judica els pobles i els fa presoners, abat governants arreu de la terra. Et dóna possessió del teu domini; així redreçaràs el cap.

Aquest és el meu salm, Senyor, la vostra benedicció especial per a mi, el vostre recordatori del dia en què les meves mans van ser ungides amb oli sagrat perquè jo pogués beneir els homes en el vostre nom. La vostra promesa, la vostra elecció, la vostra consagració. La vostra paraula entossudida per mi com a penyora sagrada del vostre compromís etern: «El Senyor no es desdiu del que jurà: ‘Ets sacerdot per sempre, com ho fou Melquisedec.’» El meu sacerdoci és tan misteriós com el personatge de Melquisedec. Mai no arribo a esgotar el fons del seu significat. Miro les meves mans i em sorprenc de com poden perdonar pecats, beneir els nens i fer baixar el cel als altars de la terra. La mateixa grandesa de la meva vocació em porta dubtes de la meva pròpia identitat i crisi d'inferioritat. Com pot la petitesa del meu ésser allotjar la majestat de la vostra presència? Com pot respondre la meva debilitat a la confiança que heu posat en mi? Com puc perseverar davant els perills que amenacen la meva integritat i minen les meves conviccions? La resposta és la vostra paraula, la vostra promesa, el vostre jurament. Heu jurat, i dieu que no us en desdireu. No canviareu els vostres plans sobre mi. No m'acomiadareu. No permetreu tampoc que jo trenqui per part meva el vincle sagrat. I jo no vull que ho permeteu. Vull que el vostre jurament romangui ferm, perquè la fermesa de la vostra paraula consolidi la mobilitat del meu cor. Confio en vós, Senyor. Confio en la confiança que teniu en mi. I que mai no traeixi jo aquesta confiança. Que mai no us penediu d'haver-me ungit, Senyor. I que jo tampoc no me’n penedeixi. Que la vostra paraula sagrada m'acompanyi tots els dies de la meva vida: «Ets sacerdot per sempre.»

Senyor Jesucrist, fill de David, vós que, després d'haver sotmès en la gran batalla de la vostra passió tots els vostres enemics, heu ressuscitat i esteu assegut a la dreta del Pare com a rei vencedor i sacerdot etern, intercediu sempre per nosaltres, perquè un dia, fets semblants a vós, puguem posar també nosaltres com a escambell dels nostres peus els nostres enemics, el pecat i la mort. Vós, que viviu i regneu pels segles dels segles. Amén.