Filosofia contemporània Frederic Nietzsche

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Al vostre gust amb el  Amb so  Si me preguntan: -En qué creo? Si em preguntes: -En què creus?
Advertisements

Nietzsche. PLATÓ DESCARTES HUME NIETZSCHE S. MILL.
FRIEDRICH NIETZSCHE( )
Friedrich Nietzsche Curs
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
Comparació entre Nietzsche i Stuart Mill
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
3.3 El problema de la realitat: teoria de les Idees
El pensament de Karl Marx.
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Pàgina 402 Sobre l’origen dels valors morals.
Crítica al Platonisme i a la tradició judeocristiana
Pàgina 389 Quina és la millor manera de captar la veritable naturalesa de l’Ésser? Naixement de la tragèdia (1871), dues qüestions fonamentals: És possible.
3. Els presocràtics 3.3. Heràclit d’Efes
3.5 El problema l’ésser humà: teoria de la metempsicosi
L’escola Pitagòrica i els filòsofs atomistes.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
Pàgina 402 Sobre l’origen dels valors morals.
FILOSOFIA MODERNA RENÉ DESCARTES.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
JOHN LOCKE EPISTEMOLOGIA.
Pàgina 389 Quina és la millor manera de captar la veritable naturalesa de l’Ésser? Naixement de la tragèdia (1871), dues qüestions fonamentals: És possible.
FILOSOFIA CONTEMPORÀNIA
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
El pensament de Nietzsche.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
3.4 El problema del coneixement
La mort de Déu i la voluntat de poder (uns quants)
Diverses parts (òrgans)
D’ara endavant, ja no podem ser més esclaus del pecat, sinó
Pàgina 398 La filosofia de l’ésser i la filosofia de l’esdevenir.
2. L’idealisme absolut de Hegel
Per tant, hi ha d’existir
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
5. El problema de la moral: eudemonisme
Sentit inicial de la tragèdia Canvi amb Eurípides
L’ABRAÇADA ÈS SALVADORA DE VIDES
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Els sofistes Protàgores i Gòrgies Carla Domenech Marta Crespo
1. La crítica de la tradició occidental: la filosofia del martell 382
2.2 El mètode socràtic: la inducció maièutica
Sòcrates Treball fet per: Judith Zarcos, Amor Estrela, Sonia Valcárcel, Chema Roque, Carlos Gimeno y Pedro Lopez.
Pàgina 411 L’ésser humà s’ha transformat en un nen: és l’arribada del superhome. La innocència del nen. Per ell no existeix un món definit i ple de sentit.
1. La crítica de la tradició occidental: la filosofia del martell 385
Sempre que m’invoquis, t’escoltaré, et salvaré i tothom t’estimarà;
Categories estètiques
Platonisme.
Pàgina 398 La filosofia de l’ésser i la filosofia de l’esdevenir.
Sentit inicial de la tragèdia Canvi amb Eurípides
3. El problema del coneixement: teoria de la reminiscència
COMPARACIÓ DEL PENSAMENT DE PLATÓ I NIETZSCHE
FRIEDRICH NIETZSCHE ( )
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Pàgina La proposta nietzscheana: la realitat com a joc de perspectives i instints 3.3. La voluntat de poder L’ésser humà s’ha transformat en un.
3.5 El problema l’ésser humà: doctrina del soma-sema
2. El problema de la realitat: teoria de les Idees
HERÀCLIT D’EFES aC.
Cant espiritual Joan Maragall.
Principi del canvi (immanent)
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
LA TEORIA DEL SUPERHOME Friedrich Nietzsche
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
Pàgina 411 L’ésser humà s’ha transformat en un nen: és l’arribada del superhome. La innocència del nen. Per ell no existeix un món definit i ple de sentit.
2. El problema de la naturalesa i del coneixement als inicis de la reflexió filosòfica 2.1. El concepte de physis Pàgina 21 Primer problema: Què és la.
Què puc conèixer (2na part)
Friedrich Nietzsche voluntat de poder, superhome i etern retorn
NIETZSCHE TEORÍA DE LA REALIDAD (METAFÍSICA) REALIZADO POR: GARCIA PILOZO LUIS FRANCISCO.
La mort de Déu i la voluntat de poder (uns quants)
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Transcripción de la presentación:

Filosofia contemporània Frederic Nietzsche Índex 1. Crítica al platonisme L'apol·lini i lo dionisíac La racionalitat socràtic– platònica La confabulació de la Metafísica Crítica a la moral judeocristiana 2. El nihilisme i llurs formes El nihilisme i la Metafísica Etapes del nihilisme 3. La voluntat de poder i l’etern retorn Las manifestacions de la voluntat de poder Voluntat de poder i etern retorn 4. El superhome La primera transvaloració La segona transvaloració Prudenci Vidal I. La Miranda SanTtJust Desvern

Filosofia contemporània Frederic Nietzsche Crítica al platonisme i a la tradició judeocristiana Crítica radical de la cultura occidental símptomes d’una determinada tonalitat vital maneres d’enfrontar-se a la vida es manifesten especialment en Filosofia Religió Moral Basada en els valors Negadors de la vida Afirmadors de la vida Dominants en la sociedad occidental Necessitat de cercar el seu su origen, la seva genealogia Influències Heràclit: la vida és essencialment canvi, devenir Schopenhauer: la vida és essencialment voluntat

Filosofia contemporània Frederic Nietzsche Crítica al platonisme i a la tradició L’ apolíni i lo dionisíac bellesa i mesura ordre i equilibri formes acabades racionalitat es manifesta en la escultura i arquitectura forces instintives embriagués alegria de viure desmesura se manifesta en la tragèdia i la música davant el dolor, el sofriment, el sensesentit ho justifica, l’oblida creant afirma la vida en la seva totalitat un món de bellesa acceptant el dolor es necessiten convivien en la Grècia arcaica la ruptura es produeix amb Sòcrates y Plató

Filosofia contemporánia Frederic Nietzsche Crítica al platonisme i a la tradició judeocristiana La racionalitat (filosofia) platònica Plató inicia la ruptura entre la passió, el sentiment y la raó Primera transvalorització La raó de ser un instrument al servei de la vida, es converteix en la seva controladora, la seva guia, el seu jutge. Repressió de l’element dionisíac de la vida, del cos. Trionf de l’hombre teòric Creació del “món verdader” (idees), front al món sensible. Símptoma d’un dels valors antivitals i d’una voluntat de poder dèbil cristianisme Il·lustració idealisme continuada pel

Filosofia contemporània Frederic Nietzsche Crítica al platonisme i a la tradició judeocristiana Negacions de la metafísica platònica la vida és canvi, complexitat món de les idees: verdader els sentits són els òrgans els sentits no ens porten a la veritat primordials de coneixement l ‘home és biologia l’home és sobre tot ànima, raó la capacitat racional és només una de las facetes de l’home raó Ha de reprimir el cos passió sentiments raó joc alegria/dolor

Filosofia contemporània Frederic Nietzsche Crítica al platonisme i a la tradició judeocristiana Negacions de la Metafísica platònica després l’aparença, el que percebem, existeix un món d’essències immutables el món es fenomènic mancat d’essències, de quelcom permanent Món de les idees filosófica religiosa científica… la realitat, el món, la vida té moltes cares existeix una perspectiva privilegiada verdadera totes valuoses condició primordial estar al servei de la vida multiplicitat de les manifestacions vitals vida en funció del poder de la raó vida como a joc

Filosofia contemporània Frederic Nietzsche Crítica al platonisme i a la tradició judeocristiana Crítica a la moral judeocristiana culminació de la decadència iniciada per Sòcrates i Plató sorgeix per “El cristianisme és platonisme per al poble” ressentiment i enveja contra els forts, els aristòcrates per trobar-li un sentit últim a la vida, al món per la por i l’horror que sent l’home davant de la mort al crear un altres món etern i verdader desvaloritzen l’únic que existeix Valors positius ànima obediència submissió castedat resignació Neguen cos força instint aventura temeritat joc contraris a la vida transvaloració

Filosofia contemporània Frederic Nietzsche Crítica al platonisme i a la tradició judeocristiana Crítica a la moral judeocristiana Sermó de la muntanya t benaurats els pobres, perquè d'ells és el regne de Déu. benaurats els mansos perquè ells posseiran la terra. benaurats els qui ploren: Déu els consolarà. benaurats els misericordiosos, Déu els donarà misericòrdia. benaurats els pacífics Déu els anomenarà fills seus! trasmutació el bo el fort considerat culpable el que viu apassionadament dolent El dèbil obedient misericordiós bo virtuós

Filosofia contemporània Frederic Nietzsche 2. El nihilisme i llurs formes Para Nietzsche, tota la nostra cultura des de Plató ha estat nihilista s’ha basat en la creació d’un món espiritual negació de l’únic real, el que veiem, el cos ha produït moral d’ esclaus manifestació d’una voluntat dèbil

Filosofia contemporània Frederic Nietzsche 2. El nihilisme i llurs formes valoració d’un món inventat: cel odi a la vida por això principi de vida: tú deus camell moral reactiva 1ª com a negació de la vida 2º post- “mort de Déu” 3ª últim home Passiu Actiu -no es nega la vida -es neguen els valors sobre els que s’assentava -culmina en la Il·lustració deesa raó Etapes del nihilisme -consciència del sentit últim de la vida -abúlia -dues sortides suïcidi atordiment

Filosofia contemporània Frederic Nietzsche 2. El nihilisme i llurs formes signe de força alegria por la mort de Déu i de llurs succedanis els vells valors ja no serveixen destrucció alegria no sap com crear nous valors vitals potència destructora lleó “home que vol morir” Nihilisme actiu tornada al nihilisme passiu salt al superhome etapa provisional

Filosofia contemporània Frederic Nietzsche 3. La voluntad de poder i l’etern retorn Vida humana sentiments passions raó desig imaginació … conjunt de forces que lluiten por créixer relacions de força entre elles voluntad de poder moral de senyors dominants dominades por quantitat por qualitat forces moral d’ esclaus actives o primàries reactives o secundàries

Filosofia contemporània FredericoNietzsche 3. La voluntad de poder i l’etern retorn La voluntat de poder se revela en totes les manifestacions de la vida humana manera com valorem la realitat manquen de valor objectiu depenen de la manera en què en enfrontem a la vida Creadora de valors valor força Orgull supèrbia alegria enriqueixen la vida empetiteixen obediència virtut resignació veritat una de las perspectives de lo real Els conceptes uniformen la realitat Voluntat de veritat múltiple viva

Filosofia contemporània Frederic Nietzsche 3. L’etern retorn Visió cíclica del tempos i de la vida tot torna una i altra vegada La vida no té sentit ni transcendent (cel) ni immanent (felicitat, progrés…) Només l'home pot proposar-se metes Negació de la idea il·lustrada de progrés Abolició de la concepció judeocristiana de temps Desaparició de tota finalitat Tot torna una i altra vegada Només l'instant té valor Innocència l'esdevenir

Filosofia contemporània Frederic Nietzsche 4. El superhome Moral judeocristiana Primera transvaloració Moral de senyors, aristocràtica moral d’esclaus no categoría socio-política categoria vital triomf forces reactives triomf de las forces actives projectes socials o polítics rebuig de tot el que eleva la vida Valors suprems triomf dels instints més dèbils risc aventura passió lluita

Filosofia contemporània Frederic Nietzsche 4. El superhome Segona transvaloració: el superhome Simbolitzat en la figura del “nen” "Innocència és el nen, i oblit, un nou alba, un joc, una roda que es mou per si mateixa, un primer moviment, un sant dir sí. Sí germans meus, per al joc del crear cal un sant dir sí: ​​l'esperit vol ara la seva voluntat, el retirat del món conquesta ara el seu món. “Així va parlar Zaratustra” La seva conducta es crea més enllà dels valors morals del bé i el mal La vida es planteja como un joc el més apassionant el més intens Només el present existeix Tot es repeteix, també el mal Assumeix l’idea de l’etern retorn

Filosofia contemporánia Frederic Nietzsche 4. El superhome Segona transvaloració: el superhome Innocència de la voluntat rebuig del sentiment de culpa Afirmació de l’individu vivent, concebut como “cos” no escindit de l’espiritual lo instintiu desig, lluita, perill raó, Diferència comprèn Raó com instrument de la vida Acceptació del caos, del devenir L’individu particular és el creador dels seus valors