El llibre dels salms conclou amb aquesta invitació a entonar un "cant" solemne en honor del Creador, que habita en el seu santuari còsmic, sobre la.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El libro de los Salmos concluye con esta invitación a entonar un solemne “canto” en honor del Creador, que habita en su Santuario cósmico, sobre la.
Advertisements

+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Monges de Sant Benet de Montserrat
El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv. 3,7-9) manifestada.
► Tot l'univers –des dels àngels fins als éssers inanimats– és convidat en aquest salm a entonar un cant de lloança al Senyor. ► El motiu de la lloança.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
+ Aclaparat pel sofriment, un malalt demana al Senyor que el perdoni i li retorni la salut (vv. 2-3), tot exposant els mals que l’afligeixen (vv.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
18 de l’any cB Regina Preguem escoltant la lloança a les mans de Jesús (“Ad manus” de Buxtehude) que beneint Déu, fan que es multipliquin els Pans.
III. Jesús ve a salvar-nos
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
La felicitat dels justos –forjada amb els petits plaers de la vida familiar– és el tema central d’aquest bell poema. Al final del salm (v. 5) l’horitzó.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
NADAL i EPIFANIA Nadal és la celebració del Misteri
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Us proposem no tocar el ratolí: 2’ 7’’
El libro de los Salmos concluye con esta invitación a entonar un solemne “canto” en honor del Creador, que habita en su Santuario cósmico, sobre la.
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf ► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 92; 95;
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest magnífic cant d'acció de gràcies celebra una victòria d'Israel, en la qual es va manifestar una vegada més l'amor del Senyor envers el seu.
+ Una exhortació a beneir el Senyor (vv + Una exhortació a beneir el Senyor (vv. 1-2) i un auguri de benedicció divina (v. 3) componen aquest breu.
L’Advent és el temps litúrgic de preparació del Nadal. Són 4 setmanes.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
El libro de los Salmos concluye con esta invitación a entonar un solemne “canto” en honor del Creador, que habita en su Santuario cósmico, sobre la.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Inma Torres Bisquert 4t ESO B.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
+ L'amor del Senyor envers el seu poble i la victòria que li té assegurada (v. 4) són el motiu proposat a la comunitat cultual per a convidar-la a.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Somni de Nadal. Somni de Nadal.
Música: Pasqua, del Petit llibre d’orgue de Bach
Ser u amb totes les coses, aquesta és la vida de la divinitat, aquest és el cel dels homes. El castell dels Pirineus (1959)
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
El libro de los Salmos concluye con esta invitación a entonar un solemne “canto” en honor del Creador, que habita en su Santuario cósmico, sobre la.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Transcripción de la presentación:

El llibre dels salms conclou amb aquesta invitació a entonar un "cant" solemne en honor del Creador, que habita en el seu santuari còsmic, sobre la majestat del cel. La invitació s’adreça a tots els éssers, i el motiu de la lloança són les "proeses" del Senyor, manifestades en la creació i en la història. que pregonen la seva grandesa i el seu poder.

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS El títol del llibre dels salms, en hebreu és "lloances". Aquest salm 150 és l'últim, i la conclusió. La simfonia s'acaba amb 10 versos que comencen tots amb "Al·leluia", igual a "Lloeu Déu". Així com hi ha un decàleg, les deu lleis, hi ha també les deu aclamacions de lloança. Aquesta lloança ressona en tot sentit, cap a tots els horitzons. La victòria final de Déu és aquest "Al·leluia" etern que repercuteix sense fi. 2. AMB JESÚS "Us enalteixo, Pare!" Aquesta pregària sorgeix explícitament un dia de l'ànima exultant de Jesús. Exultant d'alegria sota l'acció de l'Esperit Sant, Jesús diu: «Us enalteixo, Pare!" (Lc 10,21). Aquest havia de ser el clima habitual de la seva pregària, i les seves llargues nits passades amb el Pare havien de ressonar amb la seva alegria i la seva lloança: Jesús, més que ningú, coneixia "les gestes de Déu". 3. AMB EL NOSTRE TEMPS La invitació a la festa que ens fa aquest salm no ens ha de fer oblidar els problemes que imposa la condició humana. Però això no impedeix que Déu hagi fet la humanitat per a l'alegria! Un dels papers del cristià és recordar-ho a aquest món, creure-hi malgrat tot el que ens fa mal i "celebrar-ho" en les nostres litúrgies. No oblidem que la paraula "Evangeli" vol dir "Bona Nova". Tota litúrgia cristiana és una bestreta del cel... “On no hi haurà més gemecs, ni llàgrimes, ni dol, ni patiment" (Ap 21,4), i l'única ocupació serà la "lloança", la festa eterna, el cant, la dansa, la música (Ap 4,8; 5,8; 14,2; 15,2; 19,1-8).

Lloeu Déu al seu santuari, lloeu-lo al baluard del firmament,

lloeu-lo per les seves gestes, lloeu-lo per la seva grandesa.

Lloeu-lo al so dels corns, lloeu-lo amb arpes i lires,

lloeu-lo amb tambors i danses, lloeu-lo al so de flautes i corda.

Lloeu-lo amb címbals sonors, lloeu-lo amb címbals triomfants.

Que lloï el Senyor tot el que respira.

«Que lloï el Senyor tot el que respira!» Cada vegada que escolto música, penso en vós, Senyor. La música és la creació més pura de l'home i és on més s'apropa a vós en l'expressió de la seva ànima i en la sublimitat del seu art. So pur, harmonia sense paraules, aire fet bellesa, espai vibrant d'alegria. En escoltar les obres mestres de la humanitat, em sorprenc en pensar quin toc d'inspiració angèlica pot haver aconseguit aquest estremiment de perfecció nua que eleva la ment a regions més enllà d'aquest món. Us trobo, Senyor, entre les cordes d'un quartet o els acords d'una simfonia, amb un realisme que és gairebé gràcia sacramental, en consagració redemptora de tot el meu ésser. Gràcies, Senyor, pel do de la música en la meva vida. Lloeu el Senyor amb violins i violes, amb violoncels i contrabaixos, amb flautes i flautins; lloeu-lo amb pianos i arpes, amb harmòniums i orgues, amb guitarres i mandolines; lloeu-lo amb oboès i clarinets, amb fagots i tubes, amb trompes i trompetes; lloeu-lo amb trombons i xilòfons, amb tambors i timbals, amb triangles i castanyoles. «Que lloï el Senyor tot el que respira!»

Us lloem, Senyor, per les vostres obres magnífiques, perquè heu tret d’entre els morts al gran Pastor de les ovelles, nostre Senyor Jesucrist. Que tot el que respira lloï el vostre nom, Senyor, ara i pels segles dels segles. Amén.