Orientació en família Eines per a l’acompanyament en la tria d’itineraris educatius Març 2017.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CURRICULUM DEL BATXILLERAT EN LA COMUNITAT VALENCIANA DECRET 87/ DE JUNY Institut d’Educació Secundària “COTES BAIXES” CERTIFICADA EN FORMACIÓ EN.
Advertisements

Institut Sunsi Móra Batxillerat STEM
Competències ètiques en la formación universitària
Som de l’eugeni.
XERRADA Orientació acadèmica i professional
Eso, CFGM i Batxillerats
La qualitat, garantia de millora.
Presentació nova organització 4t ESO 12/2/2016
Informació a les famílies sobre 2n de Batxillerat i les PAU
Inici del curs Final *.
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
ORIENTACIÓ ACADÈMICA 4t d’ESO
PERSONES AMB DISCAPACITAT INTEL·LECTUAL QUALITAT DE VIDA
ORIENTACIÓ 16/17 Generalitat de Catalunya Departament d’Ensenyament
Programa de Transició Escola Treball
ORIENTACIÓ ACADÈMICA INS JÚLIA MINGUELL.
Després de l’ESO què? Després de l’ESO...què? Ajuntament de Cardedeu.
Eso, CFGM i CFGs i Batxillerats
Institut Lluís Domènech i Montaner
Projecte de Diversificació Curricular
OPCIÓNS FORMACIÓ PROFESSIONAL
BENVINGUTS/DES Institut Lluís Domènech i Montaner
Cicle administració IES LLOIXA.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Presentació del curs acadèmic
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
JORNADA DE PORTES OBERTES Curs
PREINSCRIPCIÓ DE QUART.
INFORMACIÓ PER A LES FAMÍLIES. 2n de BATX. Curs
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
I ARA, QUÈ PUC FER?.
INS FRANCESC RIBALTA Oferta formativa Curs
QUÈ FEM DESPRÉS DE L’ESO?
T'acompanyam perquè treballis en IGUALTAT.
PREMATRÍCULA PROVES ACCÉS UNIVERSITAT
Reunió de pares i mares d’alumnes de segon de Batxillerat
ORIENTACIÓ 3r ESO CURS
(per al curs 2017/2018, preinscripció de 2017)
Orientació acadèmica als alumnes de 4t d’ESO-El Batxillerat LOMCE
ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS INQUIETUDS NECESSITATS DEMANDES ROL DEL COL·LEGI ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS.
PROGRAMA D’ORIENTACIÓ
BATXILLERAT ARTS ESCÈNIQUES
Eso, CFGM i CFGs i Batxillerats
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
Jornada de portes obertes de Batxillerat 2018
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
JORNADA D’ORIENTACIÓ AL BATXILLERAT
Orientació en família Eines per a l’acompanyament en la tria d’itineraris educatius Maig 2016.
Presentació BATXILLERAT
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
Inici del curs setembre de 2018
EL BATXILLERAT I LES NOVES PROVES D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
IES CAN PUIG CURS
Jornada de Portes Obertes Diumenge 24 de març, Canet de Mar
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
REUNIÓ AMB FAMÍLIES ORIENTACIÓ 4T D’ESO Generalitat de Catalunya
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
Eso, CFGM i CFGs i Batxillerats
Reunió amb mares i pares d’alumnes de 4t d’ESO Institut Joanot Martorell 10/maig/2011.
RD-L 5/2016, de modificació de la LOMCE
BATXILLERAT Promoció
NOU MODEL D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT 2010.
Programes de formació i inserció (PFI) Administració i gestió Agrària Arts gràfiques Comerç i màrqueting Edificació i obra civil Electricitat.
PERSONAL DOCENT I INVESTIGADOR (PDI)
Reunió de famílies 3r d’ESO El 4t d’ESO
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
CICLES FORMATIUS.
REUNIÓ MARES I PARES OCTUBRE r de Batxillerat
MEDIACIÓ COMUNITÀRIA ICQP.
Transcripción de la presentación:

Orientació en família Eines per a l’acompanyament en la tria d’itineraris educatius Març 2017

Molt important! Consell Orientador. Fins ara tot venia donat, però ara... què? Molt important! Consell Orientador. S’inicia un nou camí de formació i accés a una nova etapa vital que ha de portar a la felicitat ........ Amb interès, amb motivació les pedres del camí semblen fina sorra, porten al compromís personal. El suport-acompanyament de la família fins ara ha estat bàsic, però ara continua sent-ho.

Quines són les principals preocupacions davant el nou repte? S’acaba l’ESO. És el moment de prendre decisions. Quines són les principals preocupacions davant el nou repte? Compartiu algunes.... La clau: Què? Com? Per què?

Veritat o fals ? Hi ha estudis que no serveixen per a res. Hi ha professions que tenen sortides. El millor són els estudis universitaris. És imprescindible fer un batxillerat. Els joves marxen perquè aquí no hi ha feina. El mercat laboral valora més una carrera universitària que una Formació Professional. És millor un lloc que estigui a prop, són molt joves. La formació al llarg de la vida és imprescindible per tenir una vida professional rica.

Decisió El procés de presa de decisions: Elements Mercat de treball Oferta formativa Autoconeixement

Coneixem un sector en concret. Què necessito saber Coneixem un sector en concret? Què necessito saber? Què es pregunta un adolescent? Tasques habituals Condicions de treball Característiques personals. Perfil personal. Remuneració econòmica Perspectives futures de la professió Professions relacionades Llocs on obtenir informació

Quins perfil demana el mercat laboral actual? Responsabilitat Compromís Flexibilitat Iniciativa Constància Col·laboració Ètica professional Capacitat d’assumir riscos Respecte Autosuperació Gestió de la incertesa. Gestió de les emocions

L’autoconeixement Elements clau: Personalitat. Com sóc? Els altres són un mirall Elements clau: Personalitat. Com sóc? Habilitats. Què ser fer? Interessos. Què m’agrada fer? Valors. Què és important per a mi? Quan gaudeixo més? La natura Les relacions amb els altres Les activitats individuals La independència...

Elements clau Familiars: La professió dels pares (antipatia o empatia) Expectatives familiars Socials: La moda i els estereotips (sèries TV, programes...) Opinió dels amics Professions de l’entorn Educatius: Rendiment acadèmic, competències assolides, habilitats... Opinió dels tutors/es Condicions d’accés Psicològics i personals: Edat Característiques físiques Grau de maduresa Personalitat Presa de decisions Nivell d’aspiracions (zona de confort)

Oferta educativa Amb GESO ? Sense GESO ? Estudiar a Catalunya

  Batxillerat: Hi ha tres modalitats de batxillerat: ciències i tecnologia, humanitats i ciències socials, arts. Batxillerat: matèries Matèries 1r 2n Llengua catalana i literatura 2h Llengua castellana i literatura Llengua estrangera 3h Educació física   Filosofia Ciències per al món contemporani (Cultura científica) Història de la filosofia Història Tutoria 1h Treball de recerca (*) Matèria comuna d'opció 4h Matèria de modalitat Modalitat o específiques 4 o 2 + 2 TOTAL 30h

Matèries comunes d'opció Modalitat de batxillerat Matèria comuna d'opció Ciències i tecnologia Matemàtiques i i II Humanitats i ciències socials Humanitats Llatí I i II Ciències socials Matemàtiques aplicades CS I i II Arts Història i fonaments de les arts I i II Matèries de modalitat. Ciències i tencologia biologia, ciències de la terra (geologia), dibuix tècnic, física, químa, tecnologia industrial i electrotècnica (2n) Humanitats i ciències socials economia d'empresa, grec, literatura castellana, literatura catalana, literatura universal (1r), història del món contemporani (1r), economia (1r)geografia (2n), història de l'art (2n) Arts Anàlisi musical, cultura audiovisual, dibuix artístic, dibuix tècnic, literatura castellana, literatura catalana, literatura universal (1r), llenguatge i pràctica musical (1r), volum (1r.), anatomia aplicada (1r), arts escèniques (2n) Matèries específiques Una altra matèria de modalitat, llengua i cultura occitanes, història de la música i de la dansa, psicologia, segona llengua estrangera, sociologia, tècniques d'expressió graficoplàstica, religió, estada a l'empresa.

Formació professional: Cicles formatius de grau mitjà   Famílies, continguts, instituts, etc.

Insituts públics de la comarca Preinscripcions Insituts públics de la comarca   Institut Alexandre Galí (Les Roquetes). Batxillerat Ciències i tecnologia, humanitats i ciències socials.( 8 de maig, 17h) CFGM Atenció a persones amb situació de dependència. (24 d’abril, 16h) Institut Montgròs (Ribes) Ciències i tecnologia, humanitats i ciències socials.) Institut Can Puig (Ribes) Ciències i tecnologia, humanitats i ciències socials. CFGM Gestió administrativa. (*) Dolors Mallafré: Batx. Ciències i tecnologia, humanitats i ciències socials i Batxillerat artístic. (Maig)  

Vilanova i la Geltrú   - Institut Manuel de Cabanyes: Batxillerat Ciències i tecnologia, humanitats i ciències socials. - Institut Baix a Mar: Batx. Ciencies i tecnologia, humanitats i ciències socials. - Institut Joaquim Mir: Batx. Ciències i tecnologia, humanitats i ciències socials CFGM Gestió administrativa, Activitats comercials, Sistemes microindormpatics i xarxes. - Institut Lluch i Rafecas: Batx. Ciències i tecnologia, humanitats i ciències socials. CFGM Cures auxiliars d'infermeria, Equips i instal.lacions electrotècniques, Instal.lació i manteniment electromecànic, Mecanització. Sitges - Institut Joan Ramon Benaprés Batx. Ciències i tecnologia, humanitats i ciències socials i CFGM Cuina i gastronomia i serveis en restauració. - Institut Vinyet: Batx. Ciències i tecnologia, humanitats i ciències socials. Cubelles - Institut Cubelles: Batx. Ciències i tecnologia, humanitats i ciències socials.

Webs d’interès Estudiar a Catalunya http://queestudiar.gencat.cat/ca/ Educaweb http://www.educaweb.cat/ Família i escola http://familiaiescola.gencat.cat/ca/