Amb admirable concisió i gran expressivitat poètica, aquest "himne pasqual" rememora tota l'epopeia de l'Èxode com un signe de l'absolut domini del.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
V. Jesús entrega la seva vida per nosaltres
VI. L’Esperit Sant i l’Església
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Aquest salm és la súplica d’un malalt (vv Aquest salm és la súplica d’un malalt (vv. 3-4) que pateix, a més d’una penosa malaltia (vv. 6-11), l’abandó.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
► Tot l'univers –des dels àngels fins als éssers inanimats– és convidat en aquest salm a entonar un cant de lloança al Senyor. ► El motiu de la lloança.
N'hi ha prou amb una simple lectura d'aquest salm per a advertir que ha estat compost amb elements presos d'altres himnes litúrgics, especialment.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
26 de l’any Regina Escoltant “Converteix-te, Jerusalem” de Narcís Casanoves, sentim-nos Església “santa i pecadora”
En aquest cant d'acció de gràcies, la comunitat expressa la seva fervent lloança i reconeixement al Senyor per tots els beneficis rebuts de les seves.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
La característica dominant d'aquest salm és l'absoluta confiança en el Senyor, malgrat l'hostilitat i la persecució. ► El salmista se sent del tot.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Aquest himne és una invitació a celebrar l’omnipotència de la Paraula de Déu, manifestada en la creació del món (vv. 1-9), i a reconèixer el designi.
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
+ Una exhortació a beneir el Senyor (vv + Una exhortació a beneir el Senyor (vv. 1-2) i un auguri de benedicció divina (v. 3) componen aquest breu.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
Amb expressions breus i vigoroses, aquest himne responsorial presenta un resum de la Història de la Salvació. + L'evocació de l'obra de Déu en la.
► Davant la imminència del combat, la comunitat reunida en el Temple (v. 3) implora la protecció divina i la victòria del rei (vv. 2-6). Com era habitual.
▬ El salm 115 resumeix perfectament el sentiment d'Israel en el sopar pasqual, o Seder, en la primera nit de la festa. ▬ Horriblement oprimit ("he.
El Reflex dels teus Actes
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
TINC SET!.
Un home desterrat —probablement un levita— sospira per tornar a gaudir de la presència divina, vivint constantment al costat del santuari de Déu (v.
+ L'amor del Senyor envers el seu poble i la victòria que li té assegurada (v. 4) són el motiu proposat a la comunitat cultual per a convidar-la a.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Celebració FINAL DE CURS.
Vivim-la amb el sacerdot
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
valors humans i socials
Per tal de cantar les perfeccions de Jahvè, que assenyalen les seves intervencions en la història, aquest himne copia i reprodueix un cert nombre.
És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces. L'orant està esperant que despunti l'alba.
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Cant espiritual Joan Maragall.
Ajuda'm a fer silenci, Senyor,
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
+ Aquest poema és un sever retret contra els jutges inics, que amb les seves decisions arbitràries fomenten la violència i la injustícia en la societat.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

Amb admirable concisió i gran expressivitat poètica, aquest "himne pasqual" rememora tota l'epopeia de l'Èxode com un signe de l'absolut domini del Senyor sobre les forces de la naturalesa. Aquestes no poden oferir cap obstacle davant la presència del Déu d’Israel, que s'ha manifestat per alliberar el seu Poble de l'esclavatge i introduir-lo triomfalment a la Terra promesa (vv. 1-2). La segona part del salm (vv. 9-26) és un text litúrgic en el qual domina la súplica confiada, amb motius típics d'himnes.

[vv. 1-8] "Quan els fills d’Israel sortiren d'Egipte” Israel lloa el seu Senyor fent memòria històrica de les seves meravelles. Proclama, exultant, la seva sortida d'Egipte enumerant els prodigis que Déu ha fet a favor seu durant la travessa del desert. L'himne és tota una litúrgia de benedicció i lloança perquè el braç del seu llibertador es va imposar sobre el Mar Roig, el riu Jordà i altres obstacles que impedien la seva peregrinació cap a la terra promesa. Israel, testimoni privilegiat de l'omnipotència amorosa de Jahvè, llança una exhortació a tots els pobles de la terra, els convida sentir temor davant la presència de Jahvè, davant el seu rostre: «És davant el Senyor que s’estremí la terra, davant el Déu de Jacob.» [vv. 9-26] "No ens doneu a nosaltres la glòria, no ens la doneu, Senyor" De nou el saltiri ens ofereix una aclamació litúrgica de la gran assemblea d'Israel. El poble ha tornat de l’exili i les seves orelles escolten els sarcasmes de les nacions veïnes que, tot mofant-se, pregunten: On és el vostre Déu? On és el vostre llibertador? No sou més que un poble esparracat: torneu a la vostra terra i ni tan sols no teniu un temple on retre-li culte. El punt culminant de l'himne és la proclamació que, fins i tot en la situació d'haver de començar de nou a la seva terra devastada, i malgrat les bufonades dels seus enemics..., confien en el seu Déu.

Quan els fills d’Israel sortiren d’Egipte, quan se n’anaren del poble estranger, la terra de Judà fou el seu santuari, el país d’Israel la seva possessió.

El mar, en veure’ls, va fugir, i el Jordà se’n tornà riu amunt; les muntanyes saltaren com anyells, enjogassades com petits de la ramada.

¿Què tenies, mar, que vas fugir, i tu, Jordà, per tornar riu amunt? ¿Per què saltàveu, muntanyes, com anyells, enjogassades com petits de la ramada?

És davant del Senyor que s’estremí la terra, davant del Déu de Jacob, que converteix les roques en estanys, la pedra dura en dolls d’aigua viva.

No ens doneu a nosaltres la glòria, no ens la doneu, Senyor; doneu-la al vostre nom, perquè sou fidel en l’amor. Que no puguin dir els altres pobles: ¿On és el seu Déu?»

El nostre Déu és al cel, i fa tot el que ell es proposa. Però els ídols d’ells són plata i or, obra d’homes i res més:

tenen boca, però no parlen, tenen ulls, però no hi veuen, orelles que no hi senten, i nas que no olora;

les seves mans no palpen, els seus peus no caminen, ni té veu la seva gorja. Seran com ells els qui els fabriquen, i tots els qui hi tenen confiança.

La casa d’Israel confia en el Senyor; ell els protegeix i els ajuda. La casa d’Aharon confia en el Senyor; Confien els creients en el Senyor;

Que ens recordi el Senyor i ens beneeixi. Que beneeixi la casa d’Israel, que beneeixi la casa d’Aharon, que beneeixi els qui el veneren, que els beneeixi tots, petits i grans.

Que us faci créixer el Senyor, vosaltres i els vostres fills. Sigueu beneïts del Senyor, del Senyor que ha fet cel i terra. El Senyor s’ha reservat el cel i ha donat als homes la terra.

No són els morts els qui lloen el Senyor, ni els qui baixen al silenci del sepulcre. Som nosaltres els qui beneïm el Senyor ara i per tots els segles.

«Els qui fabriquen ídols seran com ells.» Em faig ídols en la meva pròpia ment, i els adoro amb fidelitat amagada i submissió obedient. Ídols són els meus prejudicis, les meves inclinacions, els meus gustos i preferències; les meves idees fixes de com han de ser les coses; els meus principis i valors, per dignes i legítims que semblin; els meus hàbits i costums; les experiències passades que governen la meva vida present; tot allò que he suposat, acceptat, fixat en la meva ment com a regla inflexible de conducta per a mi i per a tothom per sempre. El que m'aterreix és el càstig que ve després de l'adoració d'ídols. Fer-se com ells. Tenir ulls i no veure-hi, tenir orelles i no sentir-hi, tenir mans i no palpar, tenir peus i no caminar. Perdre els sentits, el contacte amb la realitat, la mateixa vida. Aquest és el càstig per adorar els ídols de la ment: deixar de ser viu. Deixar de viure. Viure de cadàver. Continuo adorant les meves antigues idees, mantenint els meus prejudicis, prostrant-me davant el passat... i perdo la capacitat de viure el present. Em carrego la memòria de costums i rutina, i deixo de veure i de sentir i de caminar. Em faig pedra i fusta. Em faig cadàver. He adorat el meu passat, tot cercant la seguretat i la tranquil·litat, i em trobo amb la negra nit de la rigidesa i la mort. L'ídol és una idea fixa, i quan agafo una idea fixa em quedo jo també fix com un ídol de pedra o de fusta. Senyor, avui us prego que em deslliureu de tots els ídols de la meva vida... perquè torni a caminar.

pels segles dels segles. Amén. Senyor, Déu totpoderós, que ens heu arrencat de l'Egipte del pecat i ens heu fet néixer de nou per l'aigua i l'Esperit Sant, convertint-nos en raça escollida, sacerdoci real, nació consagrada i poble adquirit per vós, concediu, a tots els qui hem estat cridats a sortir de la tenebra i a entrar en la vostra llum meravellosa, de proclamar les vostres gestes en aquesta vida i cantar les vostres lloances amb tots els elegits, pels segles dels segles. Amén.