Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
Advertisements

Aquest salm consta de tres parts. La primera és un breu himne al Creador (vv. 1-2). La segona, de to sapiencial, enumera les condicions morals que.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Aquest salm és la súplica d’un malalt (vv Aquest salm és la súplica d’un malalt (vv. 3-4) que pateix, a més d’una penosa malaltia (vv. 6-11), l’abandó.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
La característica dominant d'aquest salm és l'absoluta confiança en el Senyor, malgrat l'hostilitat i la persecució. ► El salmista se sent del tot.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
Aquest poema –com els altres "Cants de Sió" (Sl 45; 47; 86)– expressa l'amor i l'admiració dels israelites per la seva ciutat santa. ► En elegir Jerusalem.
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
► Davant la imminència del combat, la comunitat reunida en el Temple (v. 3) implora la protecció divina i la victòria del rei (vv. 2-6). Com era habitual.
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
Este hermoso poema sapiencial es una invitación a la confianza en la Providencia divina. El salmista quiere inculcar que sólo Dios puede asegurar.
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
Un home desterrat —probablement un levita— sospira per tornar a gaudir de la presència divina, vivint constantment al costat del santuari de Déu (v.
“LA VIDA ÉS UN DO DE DÉU I UN SERVEI ALS ALTRES”
La Bíblia, font de valors humans i socials
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
Enmig de la soledat i l’aflicció (v Enmig de la soledat i l’aflicció (v. 16), el salmista apel·la confiadament a la misericòrdia de Déu (v. 6). La.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Carta d’un infant als seus pares.
La vida és un do de Déu i un servei als altres
Celebració FINAL DE CURS.
Vivim-la amb el sacerdot
Déu et parla. Descobreix la seva paraula.
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
La felicitat dels justos –forjada amb els petits plaers de la vida familiar– és el tema central d’aquest bell poema. Al final del salm (v. 5) l’horitzó.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Aquest Salm és com l’esclat d’una indignació llargament reprimida (vv El diàleg del salmista amb el Senyor té un to d’amarga protesta, motivada per.
Vista del cim de les Benaurances
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
SENYOR, ENSENYA’ NS A PREGAR
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
Somni de Nadal. Somni de Nadal.
Cant espiritual Joan Maragall.
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
La Fugida.
Este hermoso poema sapiencial es una invitación a la confianza en la Providencia divina. El salmista quiere inculcar que sólo Dios puede asegurar.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU!"
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
Temps de Quaresma.
Zona de Dotaín, entre Galilea i Samaria
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Transcripción de la presentación:

Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat dels esforços humans. En especial, els fills són un do de Déu (v. 3), perquè la fecunditat únicament pot provenir de la benedicció divina.

El salm 126 exalta la presència divina en el treball de l'home El salm 126 exalta la presència divina en el treball de l'home. Per això posa en contrast la vida viscuda sense el Senyor, en la qual en va busquem seguretat; i amb el Senyor, en la qual, al seu torn, tenim prosperitat. Certament, una societat sòlida, que neix de l'esforç dels seus membres, necessita també la benedicció de Déu, que sovint ignorem. La imatge del pare envoltat pels seus fills, dels quals rebrà suport en la seva vellesa, té com a finalitat celebrar l'estabilitat i la força de la família. Els fills són benedicció i gràcia, signe de continuïtat, un do que aporta benestar a la societat.

Si el Senyor no guarda la ciutat, és inútil que vigilin els guardes. [ ] Si el Senyor no construeix la casa, és inútil l’afany dels constructors. Si el Senyor no guarda la ciutat, és inútil que vigilin els guardes.

És inútil que us lleveu tan de matí, i aneu tan tard a reposar, per menjar el pa que us guanyeu a dures penes. Fins quan dormen, Déu el dóna als seus amics.

La millor herència són els fills, do del Senyor, els descendents són la millor recompensa; els fills que heu tingut quan éreu joves són com les fletxes en mans d’un guerrer;

feliç l’home que se n’omple el buirac: si discuteix amb algú davant la gent, no haurà de retirar-se avergonyit.

Oració del qui treballa massa «És inútil que us lleveu tan de matí, i aneu tan tard a reposar, per menjar el pa que us guanyeu a dures penes. Fins quan dormen, Déu el dóna als seus amics.» Gràcies, Senyor, per aquest avís tan oportú. Treballo massa. Treballo perquè em considero indispensable; treballo per aconseguir fama; treballo per omplir el temps; treballo per no haver d'enfrontar-me amb mi mateix. I després tapo totes aquestes misèries dient que treballo per vós i per la vostra glòria i per servir els meus germans i germanes al món. El treball és per a mi un vici, només que porta un nom digne, i així puc sentir-me’n orgullós mentre m'emborratxo amb la seva droga. M'alegro, Senyor, que m'hàgiu posat al descobert, que hàgiu denunciat el meu vici i proclamat la seva inutilitat. Us heu rigut afectuosament de les meves matinades i les meves llargues hores de treball, i heu fet caure la meva reputació amb un somriure. Sense que ningú més se n’assabenti, Senyor, però que quedi clar entre vós i jo que me n'alegro de debò, i sento les meves espatlles alleugerides de la pesada càrrega que hi havia posat sense més ni més. «Si el Senyor no construeix la casa, és inútil l’afany dels constructors. Si el Senyor no guarda la ciutat, és inútil que vigilin els guardes.» No és que calgui deixar de treballar; he d'estar a la meva oficina més o menys com el sentinella ha d'estar al seu lloc si ha de vetllar sobre la ciutat. Però en realitat sou vós, Senyor, qui guardeu la ciutat i construïu la casa i porteu la feina de la meva oficina, i la vostra presència alleugereix la meva càrrega tot repartint responsabilitats i jo deixo suaument que el pes recaigui en vós.

En vós, Senyor, vivim, ens movem i som; fora de vós no podem fer res; vós sou la força de la nostra llibertat; feu que practiquem les obres que heu predisposat. Us ho demanem, Pare, per Crist, Senyor nostre. Amén.