Quattrocento.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
PINTURA S. XV.
Advertisements

El arte del Renacimiento
RENACIMIENTO Quattrocento Escultura y pintura.
© 2006 Guillermo Méndez Zapata
Deforma una imagen mediante un procedimiento óptico (anamorfosis).
RENACIMIENTO QUATTROCENTO.
 El Renacimiento.
RENACIMIENTO Y REFORMA
Renacimiento Pintura 1 Las imágenes de esta presentación están tomadas de Internet para uso educativo. Si alguna de las imágenes que aparecen tuviera derechos.
Pintura renacimiento. Italia. siglo xv Fray Angélico ( )
Pintura renacimiento. Italia. siglo xv Fray Angélico ( )
Inventarios Es un sistema de inventarios. inventarios.
CUATTROCENTO RENACIMIENTO ITALIANO (S. XV)
LA PINTURA RENACENTISTA
© 2006 Guillermo Méndez Zapata
4. PINTURA DEL QUATTROCENTO
laboutiquedelpowerpoint.
El arte del Renacimiento
Pintura del Quattrocento
GASPARD MONGE GIRARD DESARGUES.
2. L' idealisme transcendental:la síntesi kantiana 2. 3
(SIGLOS XV Y XVI) ARTE RENACENTISTA.
ARTE DEL RENACIMIENTO. LocalizaciónLocalización CONTEXTO HISTÓRICO Transformaciones económico-sociales que suponen el paso de la E. media a la E. moderna.
Ciència, tècnica i societat
El pensament d’Aristòtil.
© 2006 Guillermo Méndez Zapata
L’Univers Com es defineix l’Univers?
L´ EDAT MITJANA.
EDAT MODERNA Noves terres Avanços científics i tècnics
L’ESCOLA JÒNICA Autors presocràtics.
Sòcrates Treball realitzat per: Salvador Bosch Tania Gorri Ana Bellido
Característiques i classificació.
El moviment i les forces ESQUEMA INICI ESQUEMA RECURSOS INTERNET
3. Els presocràtics 3.3. Heràclit d’Efes
La Ciutat Vella de Jerusalem, la muralla, la mesquita de la Roca, al fons la Ciutadella; vista desde GETSEMANÍ.
L’ART A L’EDAT MODERNA.
PREPARACIÓ PROVES D’ACCÉS A GRAU MITJÀ 2017
FILOSOFIA CONTEMPORÀNIA
regit per llei: el logos
GRANJA ESCOLA.
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
EL RENAIXEMENT s. XV
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Els filòsofs presocràtics
MONESTIR DE SANT PERE DE RODES
BATXILLERAT ARTS ESCÈNIQUES
Ordenació simètrica i jeràrquica
4. Pirró d’Èlide i l'escepticisme
CAMP APRENENTATGE VALLS D’ÀNEU
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
Pàgina 411 L’ésser humà s’ha transformat en un nen: és l’arribada del superhome. La innocència del nen. Per ell no existeix un món definit i ple de sentit.
Categories estètiques
3. Diògenes de Sínope i el cinisme
Repàs control matemàtiques
Sentit inicial de la tragèdia Canvi amb Eurípides
TEMA 2 El arte del Renacimiento
Repàs control matemàtiques
2.2 El mètode socràtic: la inducció maièutica
1. El problema de l’origen del coneixement i la veritat
L’ ESPÒNSOR QUÍ QUÉ COM.
Pàgina La crítica de la tradició occidental: la filosofia del martell 2.1. El problema del coneixement: la crítica de la raó Quina és la millor.
Proposta 8.
2.2 El mètode socràtic: la inducció maièutica
GC-F-004 V.01.
HE DIT SÍ, A L’OPORTUNITAT!! HE DIT SÍ, A LA FOSCOR !!!
LA TEORIA DEL SUPERHOME Friedrich Nietzsche
Quin canvi!!!!.
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.2 L’origen i la constitució del coneixement: hume L’origen i la constitució del coneixement.
1. Aristòtil 1.2 El problema de la naturalesa: teoria hilemòrfica
ART MODERN.
Transcripción de la presentación:

quattrocento

INTERPRETACIONS QUATTROCENTO INTERPRETACIÓ SOCIOLÒGICA (P.Antal) FLORÈNCIA = transformació art i pensament ART = activitat autònoma, intel·lectual, individual i liberal BURGESIA= interès objectivitat, realisme, equilibri, serenitat HOME = centre de l’existència Neoplatonisme Proporcions Alta burgesia Racionalisme/senzillesa/claredat Interès antiguitat Ús matemàtica Investigació lleis naturalesa

INTERPRETACIÓ ICONOLÒGICA (E. Panofsky) Rinascimento dell”antichittà Mímesi Espai tridimensional Ruptura tradició Retorn fonts Retorn natura

INTERPRETACIÓ “PERSPECTIVA” (G.C. Argan) Humanisme : nova concepció espai i temps Proposta Brunelleschi Teorització: Alberti No és una invenció = renéixer saviesa antica Es presenta com un sistema únic (únic punt de vista) PIRÀMIDE VISUAL = degradació de la mida amb la distància conseqüències perspectiva: presenta espai com a representació finita de l’espai infinit No veiem les coses com a coses en si: ho veiem mitjançant relacions proporcionals Realitat no com a inventari sinó com un sistema de relacions mètriques El coneixement es fa per comparació conclusió TEORIA DEL CONEIXEMENT PER COMPARACIÓ+PERSPECTIVA=teoria de les proporcions LA PROPORCIONALITAT ÉS L’ELEMENT CONSTITUTIU DE LA BELLESA DE L’ESTUDI DE LES PROPORCIONS DEL COS EN MOVIMENT ES PASSA A L’ESTUDI DE L’ANATOMINA

Piero della Francesca Anunciació, Arezzo, 1455

CAPELLA BRANCACCI (1424-1427) FLORÈNCIA

Masaccio (1401-1428) Opció inicial i experimental de la nova cultura artística aplicada al camp de la pintura

Masaccio. Expulsió d’Adam i Eva (abans i després de la restauració) Capella Brancacci. Església del Carmine de Florència

FRA ANGELICO (1387-1455)