LA PIETÀ Miquel Àngel.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ELS LLENGUATGES VISUALS
Advertisements

Sara Ramírez Karola Salat
MARC AHICART TORT i ORIOL GONZÀLEZ SERRA
San Pietro in Montorio Bramante.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
Guido d’Arezzo.
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
Sara Ramírez Karola Salat
Scala era el nom que els romans donaven a una platja propera a Empúries.
Verge i l’infant Sallent de Sanaüja, MNAC
Santa Victòria.
CLAUDE MONET.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
LA MENTIDA DESCOBERTA.
L’ART A L’EDAT MODERNA.
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
MONESTIR DE PEDRALBES El Monestir de Pedralbes és un dels edificis més valuosos del gòtic català, que conserva el claustre gòtic considerat el més gran.
EL CONTE DEL DOFÍ.
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
Cèlia Figols Laia Puig Llatí.
LES CATEGORIES GRAMATICALS
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
La seu vella La seu vella és una catedral romànica d’estil gòtic situada dalt d’un turó de Lleida que porta el mateix nom que la catedral. Es va començar.
EL RENAIXEMENT s. XV
TORRES DE DEFENSA A BEGUR.
Aquí tens alguns consells que Bill Gates recentment va fer durant una conferència en un IES sobre les 11 coses que els estudiants no aprenen a l’escola.
Perseu i Andròmeda.
NOVETATS ESPAI MARGALEF
Tothom pot aconseguir el que es proposa !!!
Sant Bartomeu Classe de cinquè i sisè CEIP La Valldan.
Inma Torres Bisquert 4t ESO B.
MUTACIÓ Eduardo Chillida Escultura segle XX.
3. TOTS SOM DIFERENTS..
Matemàtiques 3er E.S.O..
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Què existeix i què no existeix.
ALICIA I EL MON DE LES TRES DIMENSIONS.
DRAMES RURALS EN MET DE LES CONQUES.
Concurs Bíblic Víctor Bernal Martínez Col·legi Sant Josep Obrer
EN EL VENTRE DE LA TEVA MARE
JO, AMB LES OBRES,ET MOSTRARÉ LA MEVA FE
Gèneres Musicals.
Potser la seva vestimenta deia el que la seva ànima volia reflectir
La història de Sísif Mitologia Grega.
El petit príncep
Comèdia: Plaute i Terenci
Els nyama i el camperol Conte de Mali.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
EL BAPTISME SAGRAMENT QUE ENS FA FILLS DE DÉU I MEMBRES DE L’ESGLÉSIA.
IV Concurs Bíblic Informàtic
EL PRIMER MANAMENT MT, 22,
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Meditem escoltant “He menjat el Teu Cos” (7’) de la Passió de Bach
Música: Pasqua, del Petit llibre d’orgue de Bach
· Tema seleccionat: Compartir.
Els “trapicheos” d’uns quants socialistes al nostre poble Palau-solità i Plegamans $
La Ratlla Verda Dídac Prat Galí 3r ESO C.
BARRI SAGRADA FAMÍLIA.
Les Avantguardes (principis segle XX)
Religió Catòlica 2 Educació Primària.
Una noia s’esperava en una sala d’un gran aeroport.
Pureza de Maria Escola de pares - infantil
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
Aquesta és la llegenda de la vella de sant hilari
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
CONTE LA FADA EMPATIA VISITA UNA ESCOLA.
Sobre l’esforç Anònim 2014 .
Transcripción de la presentación:

LA PIETÀ Miquel Àngel

Documentació general Títol: Pietat del Vaticà Autor: Miquel Àngel Cronologia : 1498-1499 Estil: Renaixement (Cinquecento) Tècnica: talla Material: marbre Formes: escultura exempta Tipologia: grup Dimensions: 1,74 m (alt) x 1,95 m (llarg) Localització original: església de Santa Petronella, Roma Localització actual: basílica de Sant Pere del Vaticà, Roma

Malgrat haver estat realitzada abans d’arribar al Cinquecento, aquest grup escultòric ja anticipa les característiques de la nova etapa. La Pietat del Vaticà, amés, va consagrar com a escultor Miquel Àngel, el qual va realitzar quan només tenia vint-i- tres anys. Si les posteriors versions que va fer el mateix Miquel Àngel de la Pietat destaquen per la increïble força expressiva, aquesta primera interpretació transmet serenitat i equilibri. Anàlisi formal Composició La Verge, molt jove, no mira Crist, sinó que té el cap inclinat i sembla que accepti en silenci, amb l’expressiu gest de la mà esquerra, la voluntat divina. Aquest grup, que Miquel Àngel va realitzar molt jove, és un clar exemple d’allò que ell definia com “l’art de treure i no d’afegir”. El conjunt és admirablement esculpit a partir d’un bloc de marbre concebut com un tot. Miquel Àngel aconseguí integrar les imatges de tal manera que formen una unitat indissoluble. El Crist jacent, quasi entravessat a la falda de la Verge, hi queda unit pels plecs de la roba de la dona. El conjunt forma un triangle gairebé regular, tancat en si mateix. L’extraordinari tractament del mantell equilibra la composició i defineix, per sota, la base d’aquest triangle.

L’acurat acabat de la cara de la Verge –tan humana i alhora tan idealitzada- com del cos de Crist transmet a la perfecció una sensació de proximitat; fins i tot es produeix la impressió que, en tocar- los, se’n podia percebre la suavitat de la pell. El cos nu de Crist és dotat d’una gran tensió vital: és la vida mateixa la que s’acaba d’escapar. Estil La Pietat del Vaticà és una combinació excel·lent de classicisme de les formes, i de pietat religiosa en el tema. El posat de la Verge sembla inspirat en el Crist de Leonardo da Vinci a L’últim sopar; Miquel Àngel va representar la Mare de Déu segons la tipologia iniciada als segles XIII i XIV, és a dir, com una dona molt jove que sosté, sense esforç aparent i amb una moderada cara de tristor, el cos inert del seu fill.

Segons les seves paraules, “la Mare havia de ser molt jove, més jove que el Fill, per mostrar-se eternament Verge; mentre que el Fill, incorporat a la nostra naturalesa humana, havia d’aparèixer com un home qualsevol en les seves despulles mortals”. En aquesta primera Pietat es revela un estil equilibrat i sensible que, en les altres dues Pietats i en d’altres com el Moisès, passarà a ser d’una expressivitat extrema, la terribilità, com l’anomenaven els seus contemporanis, assolida amb uns mitjans absolutament innovadors. Miquel Àngel creia que no hi havia cap concepte o idea que un bon artista no pogués expressar en prendre com a base un bloc de pedra. Per això, en una altra versió, la Pietat del Duomo, va voler esculpir quatre figures en moviment a partir d’un bloc de marbre. Aquest projecte va superar tot el que fins aleshores s’havia intentat, incloent-hi el grup del Laocont, que havia conegut el mateix Miquel Àngel. Pietat del Duomo

Anàlisi formal Contingut i significació Malgrat que a Alemanya i fins i tot a França eren habituals les imatges amb aquesta temàtica, a l’escultura italiana no n’hi havia precedents. La Pietà del Vaticà és l’única escultura signada per Miquel Àngel, el qual en acabar-la se sentí profundament orgullós de la seva feina. A la cinta que creua el pit hi va escriure: Michael Angelus Buonarotus floretin faciebat. Miquel Àngel era un home molt poc sociable i molt difícil de tractar, però una gran part del seu mal caràcter era degut a l’elevat grau d’exigència envers la seva persona quan li feien un encàrrec i al terrible patiment que li ocasionava treure el millor de si mateix i no quedar mai satisfet del tot. Quan es firmà el contracte per a l’escultura de la Pietat l’artista només tenia vint-i-tres anys. El termini fixat per finalitzar l’obra era d’un any i el cost de l’estàtua de 450 ducats d’or.

Funció En un primer moment, aquest grup escultòric es traslladà a l’església de Santa Petronella, al sud de l’antiga basílica de Sant Pere, possiblement perquè hi havia enterrat el qui va encarregar-lo. Posteriorment, abans del 1519, fou portat a l’interior de la basílica de Sant Pere. L’any 1972 patí importants danys per culpa d’un vàndal i va haver de ser restaurada. Extret de: LLACAY, Toni; Visualart. Ed. Vicens Vives, 2009