NOVEL·LES DE CAVALLERIES vs NOVEL·LES CAVALLERESQUES

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La novel·la cavalleresca
Advertisements

Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
Déus, herois i animals mitològics
segle d’or de la nostra literatura
L’electricitat:l’energia més versatil.
RAMON LLULL.
CORAL DEL PARE CLARET.
NAIXEMENT DE LA LITERATURA FRANCESA I ELEMENTS CULTURALS MEDIEVALS
Els gèneres narratius Gèneres literaris: narrativa (en prosa), poesia (en vers) i teatre. Gèneres narratius: Mite: Relats primitius que volen explicar.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
EL LLIBRE DE CAVALLERIES LA NOVEL·LA CAVALLERESCA
s. XV, novel·la, ficció en prosa
TIRANT LO BLANC I CURIAL E GÜELFA
Scala era el nom que els romans donaven a una platja propera a Empúries.
JESÚS DE NATZARET.
PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
Carme Mir Maria Vilajuana
Novel·la Cavalleresca Catalana
El Cant Gregorià.
ANÀLISI EL CAFÈ DE LA MARINA
CALES DE L’ESCALA.
CENTRE D’ EDUCACIÓ PER PERSONES ADULTES
És una novel·la cavalleresca
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
EDAT MITJANA.
LES QUATRE GRANS CRÒNIQUES CATALANES
Proposta 1.
El segle XIII Societat de ciutats Segle de canvis
LA NOVEL.LA HISTÒRICA Departament llengua i valencià Pilar Román 1 1
SETMANA DE LA PAU I LA SOLIDARITAT CLARET BARCELONA-2018
TIRANT LO BLANC I CURIAL E GÜELFA
NARRATIVA EN VERS: ROMAN CORTÈS
SOCIOLINGÜÍSTICA COMUNICACIÓ Pàg
BERNAT METGE.
Diego B-L Jordi F Natalia B-L
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
Tipus segons l’extensió CONTE LLARG/NOVEL·LA CURTA
DRAMES RURALS DALTABAIX
CATALUNYA VA AUTOMATIC I AMB SO. (NO TOCAR EL RATOLI)
Eric Hurtado Javier de Jesús Milton René Armas Marc García
Tirant lo Blanc Tirant lo blanc és una novel·la
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
DRAMES RURALS EN MET DE LES CONQUES.
Ares el déu de la guerra.
LA NOVEL·LA CAVALLERESCA
Llorenç Villalonga.
Gèneres Musicals.
valors humans i socials
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
ERRORS FREQÜENTS A L'EXAMEN DE HISTÒRIA - PAU
El monestir de Pedralbes
ELS VIATGES DE TIRANT LO BLANC
La narrativa de la postguerra
6.La novel·la cavalleresca
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
És una lectura extraordinàriament interessant,
CATALUNYA VA AUTOMATIC I AMB SO. (NO TOCAR EL RATOLI)
Comèdia romana Plaute i Terenci.
La vulneració dels drets socials
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
TREBALL REALITZAT PER: ÀLEX CABERO I LAIA ORTEGA
UNITAT 8. APORTACIONS DE VICENT ANDRÉS ESTELLÉS AL GÈNERE POÈTIC
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
(del conte Momo, Michael Ende, 1973)
FESTA DEL PARE CLARET 2018.
Transcripción de la presentación:

NOVEL·LES DE CAVALLERIES vs NOVEL·LES CAVALLERESQUES Marina Cabeza Nerea Estorch Maria Ocaña

ÍNDEX Introducció Característiques de la novel·la cavalleresca Característiques de la novel·la de cavalleria Obres ·"Amadís de Gaula" ·Tirant lo blanc ·Tristany i Isolda

INTRODUCCIÓ Les "novel·les cavalleresques" són, històries més modernes, dels ss. XIV, XV i XVI que pretenien reflectir el món real dels cavallers de l'època. Les "novel·les de cavalleria" són les que es van escriure al s. XII i es caracteritzen per la presència d'elements meravellosos i fenòmens màgics de tradició francesa i amb uns personatges sobrehumans.

CARACTERÍSTIQUES DE LA NOVEL·LA CAVALLERESCA La novel·la cavalleresca apareix en un moment en que la vida real està plena de cavallers i és preocupa sobretot per ser versemblant, es a dir, per ser creïble a qualsevol persona que llegeixi (o escolti com llegeixen) un llibre d'aquest tipus. És per això que la novel·la cavalleresca tindrà una sèrie de característiques que la distingiran notablement dels llibres de cavalleries:

Els herois tenen virtuts i capacitats normals, exemptes d'elements inexplicables. Els escenaris on passen els esdeveniments són reals també, són terres conegudes pels lectors i lectores. El temps narratiu és proper a qui llegeix. Hi apareixen personatges reals, que tothom coneix o pot identificar. Hi ha episodis històrics (batalles) que tothom pot recordar. No hi ha elements meravellosos ni fantàstics, que donarien un to irreal a la ficció.

CARACTERÍSTIQUES NOVEL·LA DE CAVALLERIA Es tracta de ficcions de primer grau: importen més els fets que els personatges. Estructura oberta: inacabables aventures, infinites continuacions possibles; la necessitat d'hipèrbole o exageració, l'amplificació. Recerca d'honra, valor, aventura a través de diferents proves: és una estructura episòdica on l'heroi passa per diferents proves per merèixer a la seva dama, desencantar a un palau. Idealització de l'amor del cavaller per la seva dama: amor cortesana, servei de la dama, idolatria masoquista; relacions sexuals fos del matrimoni amb fills il·legítims, però sempre acaben per casar-se. Violència glorificada: valor personal bestiar per fets d'armes; combat individual per aconseguir la fama; el valor superior implica moralitat superior, excepte jayanes (superbs); tornejos, ordalies, duels, batalles amb monstres i gegants.

Naixement extraordinari de l'heroi: fill il·legítim de pares nobles desconeguts, moltes vegades reis; ha de fer-se heroi, guanyar fama. Ideal cristià d'una Guerra Sagrada contra els turcs: Croada per defensar Constantinoble. Evocació nostàlgica de la Reconquesta. Geografia totalment fantàstica: viatges a noves terres; monstres , gegants, pobles pagans amb ritus estranys. Temps històrics remots, mítics, sense referències a circumstàncies històriques socials contemporànies. Tòpic de la falsa traducció: els llibres es presenten com traduïts d'originals escrits en grec, alemany, anglès, toscà, àrab o altres llengües.

OBRES: NOVEL·LA DE CAVALLERIA El "Amadís de Gaula" escrita en castellà per un autor desconegut probablement a la fi del segle XIII,relata les aventures de l'heroi llegendari el nom del qual dóna títol al llibre.

NOVEL·LA CAVALLERESCA “Tirant lo blanc” és l'obra més important de l'escriptor i cavaller valencià Joanot Martorell i està considerada un dels màxims exponents de la novel·la cavalleresca en llengua catalana.

NOVEL·LA DE CAVALLERIA Tristany i Isolda” és una òpera en tres actes amb música i llibret de Richard Wagner, basada en una llegenda medieval narrada per Gottfried von Strassburg. Va ser composta entre 1857 i 1859.