We are able to identify and describe people and things

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Advertisements

Me llamo ________ Clase 702 La fecha es el 7 de enero del 2014
 List 5 verbs in Spanish that have to do with school (example: estudiar)
Me llamo ___________ Clase 601 La fecha es el 16 de octubre del 2014 Propósito # 15:¿Qué estudias en la escuela? Actividad Inicial:  Write a Spanish sentence.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
El abrecerebros 19/9/13 Find the error in the following sentences and correct it, then translate to inglés. 1. Yo soy muy aburridos. 2. Nosotros no son.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Los estudiantes y sus actividades miércoles, el 28 de enero.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! The present tense.
¿Qué haces antes de viajar? En el Agente de Viajes QUERER, PREFERIR, TENER Cuando reservas el billete…
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Unidad I, Lección 4 La América Central y México. 23/9 Bellringer Take down the vocabulary notes which are located on the next 3 slides. The first two.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
THE VERB ESTAR Español 1 – Unidad 2 Lección 2. THE VERB ESTAR The verb estar means TO BE and is used to indicate LOCATION as well as to say how people.
La Fecha: Hoy es martes, 23 de septiembre Tema: School Subjects and Schedules Obj: SWBAT talk about their school schedule in Spanish including subjects.
Due Now: Write on your notebook the following phrases
Making Nouns Plural in Spanish
Target: Describes people and things.
Me llamo_________ Clase 701 La fecha es el 14 de septiembre del 2017
Propósito # 3: ¿Como seguimos con el repaso del año pasado?
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Calentamiento Answer in complete sentences: ¡Buenos días! ¿Cómo estás?
Vámonos Write out the sentence frames for these questions (aka write out how you would reply to these questions) in Spanish: ¿Qué hace Ricardo? ¿Qué quiere.
701 (Pd.5; room 204) COPY the following lesson into your notebook
GREETINGS AND FAREWELLS
Para Evaluar: By now you should know…
702 (Pd.9; room 210) COPY the following lesson into your notebook
Hoy es martes el 7 de enero de 2014.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Calentamiento Hoy es miércoles, el 11 de enero
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
Haga Ahora 6 En español, answer the following questions
Hoy es lunes el 28 de noviembre
¡Los Adjetivos!.
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
¿Qué haces antes de viajar? Cuando Uds. viajan todos necesitan….
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Adjective Grammar Adjective Agreement.
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Comparatives.
Hola, ¡buenos días!.
Comparatives.
Adjective Grammar WORD ORDER.
Write in Spanish (See pag 96)
Need to take Quiz #3 luego: …
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Martes, el 27 de octubre.
Vocabulario Unit 1 Presentado por señora Henriques Las clases
Using ESTAR to describe location
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Meta: I can understand information about school activities and rules
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Due Now: Describe your classes, write in Spanish the following :
El abrecerebros 22/9/15 Papeles – 10 Día/Fecha - 15
How do I ask a question in Spanish???
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
viernes, el 2 de septiembre LT: I can write about Spanish 1 themes
Quasimodo: Translate Sra. Crossett está embarazada.
Comparatives.
La escuela La escuela secundaria La escuela primaria Inteligente
Write questions with the following verbs using indirect object pronouns. Then, turn to a partner and ask and answer the questions. Modelo: ¿A quién le.
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Transcripción de la presentación:

We are able to identify and describe people and things El calentamiento El vocabulario Repaso Actividades Tarea: Choice Activities Para: martes, 22 de septiembre Examen: martes, 22 de septiembre

Rompecabezas Join two pieces to form a word. When you have finished, you should have 8 words. Do not use any piece more than once. ami cil reno pe cur mo vo difi nue alum cia so nos queña cien go

Completa. Complete the story with the correct words. iCuidado Completa. Complete the story with the correct words. iCuidado! You will now use different types of words, ,including nouns, adjectives, and verbs. ¿______son los muchachos? El muchacho______Diego y la muchacha ______Marta. Marta es una ____________ de Diego y Diego es un _________ de Marta

Personaliza. Answer the following questions about your Spanish class. ¿Es grande o pequeña la clase de español? ¿Quién es el/la profesor(a) de español? ¿Es interesante el curso de español? ¿Es facil o dificil? ¿Son inteligentes los alumnos?

Completa. Complete the story with the correct words. iCuidado Completa. Complete the story with the correct words. iCuidado! You will now use different types of words, ,including nouns, adjectives, and verbs. ¿______son los muchachos? El muchacho______Diego y la muchacha ______Marta. Marta es una ____________ de Diego y Diego es un _________ de Marta. Son alumnos en la misma __________. Son alumnos_________. ¿Cómo son? Diego es ___________ y Marta es ___________. ¿De _______ nacionalidad son? Son ________________.

Work with a partner. Using words you have already learned, describe your courses to each other. Then share your results with the class. See how many of you agree. El español el arte El ingles la educación física El francés La ciencia las matemáticas Los estudios sociales La historia