La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Vámonos Write out the sentence frames for these questions (aka write out how you would reply to these questions) in Spanish: ¿Qué hace Ricardo? ¿Qué quiere.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Vámonos Write out the sentence frames for these questions (aka write out how you would reply to these questions) in Spanish: ¿Qué hace Ricardo? ¿Qué quiere."— Transcripción de la presentación:

1 Vámonos Write out the sentence frames for these questions (aka write out how you would reply to these questions) in Spanish: ¿Qué hace Ricardo? ¿Qué quiere ser Alejandra? ¿Cuántos años tiene Jimena? ¿Cómo es Rebecca? (Escribe dos cosas) ¿Dónde vive el hermano de la chica?

2 Repaso: Examen 1 el 7 de septiembre

3 Anuncios Test: TOMORROW Project: Monday 9/12 Duolingo: Friday 9/30

4 Listening (20 points) ¿Qué hace Ricardo? ¿Qué quiere ser Alejandra?
There will be five multiple choice and five open response questions. Each will be worth 2 points. For the open response, you will get one point for writing the correct sentence frame and one point for the correct answer. ¿Qué hace Ricardo? ¿Qué quiere ser Alejandra? ¿Cuántos años tiene Jimena? ¿Cómo es Rebecca? (Escribe dos cosas) ¿Dónde vive el hermano de la chica?

5 El resto de clase... I will be calling people up for the speaking section while you work on the achievement, reading, and writing portions of the test practice. All work must be completed by the beginning of class tomorrow, including a full-length writing practice. You will not be able to use notes on the test tomorrow, but this practice is the best preparation you can do. Excellent (5) Good (3) Poor (1) Questions answered 4 questions answered 2-3 questions answered 1 question answered Accuracy Answers are correct Answers mostly correct Answers largely incorrect Fluidity Little to no pauses Several pauses Noticeable pauses Effort Best effort Mediocre effort Little to no effort

6 Achievement (15 points) You will have to write out three times on the test. Practice writing out these: 4:15 PM ______ ______ ______ ______ ______ 6:30 AM ______ ______ ______ ______ ______ 12:40 AM ______ ______ ______ ______ ______ 9:45 AM ______ ______ ______ ______ ______ 1:10 PM ______ ______ ______ ______ ______

7 Reading (20 points) Hola José,
¿Cómo estás? Yo estoy muy bien. Esta semana yo empecé (began) mis clases en la escuela. Yo tengo siete clases en mi escuela. Mi primera clase es la clase de música. En la clase, nosotros cantamos y aprendemos mucho. La profesora es muy estricta. Después, tengo las clases de ciencias y arte. No me gusta la educación física porque yo no soy atlética. Me gusta el arte porque me gusta dibujar y ser creativa. Luego tengo el almuerzo en la cafetería, y en seguida voy a la clase de matemáticas. En mi clase de matemáticas yo estoy estudiando la geometría. Mis últimas tres clases son las clases de historia, literatura y francés. En mi clase de historia tenemos un substituto porque nuestra maestra esta en España visitando a su madre. En general, me gustan mis clases y mis profesores. Este año será muy fácil. Yo sé (know) que yo no tendré (will have) mucho trabajo este año. Un abrazo, Juan

8 Reading (20 points) Answer the questions based on the passage in complete sentences in Spanish. ¿Qué hacen mucho en la clase de música? ¿Cuál clase le gusta a Juan? ¿Por qué? ¿Qué está haciendo en la clase de matemáticas? ¿Por qué tienen un substituto en la clase de historia? ¿Qué no tendrá este año?

9 Writing (25 points) Describe yourself and use at least three regular conjugated verbs, three conjugated stem-changing verbs, and the verb gustar once. Talk about yourself, your family, your likes/dislikes, your school, etc. Write a minimum of 8 sentences. Stem-changing verbs you can use: preferir (e→ie), querer (e→ie), entender (e→ie), dormir (o→ue), competir (e→i), jugar (u→ue)

10 Writing Rubric Excellent (5) Good (3) Poor (1) Length 8+ sentences
Requirements 3 verbs, 3 stem-changing verbs, gustar 1-2 verbs, 1-2 stem-changing verbs, gustar Does not meet the requirements Grammar Verbs are conjugated correctly with few errors Verbs are conjugated with several errors Errors in conjugation interfere with comprehension Vocabulary Varied use of vocabulary Some varied use of vocab with repetition Lack of varied vocabulary Effort Best effort Mediocre effort; could have done more Little to no effort


Descargar ppt "Vámonos Write out the sentence frames for these questions (aka write out how you would reply to these questions) in Spanish: ¿Qué hace Ricardo? ¿Qué quiere."

Presentaciones similares


Anuncios Google