¡Buenos días! Trabajo del timbre:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
Advertisements

LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  produce new essential vocabulary in writing & speech  conjugate –er & -ir verbs, such as comer,
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about foods and beverages we eat/drink for breakfast and lunch and express how often conjugate.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are earning (to)…  recognize new essential vocabulary, i.e. foods and beverages for breakfast and lunch  use different.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  use essential vocab to talk about foods and beverages we eat/drink and express how often 
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss our eating & drinking habits evaluate language to use.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
¡Estamos aprendiendo más vocabulario!
“GUSTAR” AND “ENCANTAR”
Hoy es lunes el 23 de enero, 2017 Today is Monday, January 23, 2017
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Don’t forget to set up your exit slip before class, too!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
Quality assured by the ALL Connect project (2015)
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Los artículos son importantes…
When forming sentences, you don’t have to use the subject pronouns yo, tú, nosotros, and vosotros. You do have to use the pronouns Ud., él, ella, Uds.,
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
A usted le gusta You like (formal/ singular)
¡Buenos días! Hoy es el 26 de agosto.
Practiquen los adjetivos con
1.12 Repaso 2 de septiembre.
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
use me gusta to say you like something
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
Practiquen los adjetivos con
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Los artículos son importantes…
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Heads up! Partner speaking evidence in 2 class periods!
¡Bienvenidos, estudiantes!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
Expressing likes and dislikes
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Vocabulario: la comida
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Hoy es miércoles el 23 de enero Today is Monday, January 23
¿Qué te gusta hacer en el otoño?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
GUSTAR –to like, to be pleasing to
¡Hola, estudiantes asombrosos!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Me encantaría….
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Apuntes: Gustar Lección 4: La comida.
¿Qué tomas para el desayuno?
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Los artículos son importantes…
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Remember “Gustar” (to be pleasing to) / (to like)?
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Transcripción de la presentación:

¡Buenos días! Trabajo del timbre: Show Sra.M. Your HW asap. (Pink sheet) Be ready for the QUIZ TODAY! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about eating/drinking habits conjugate all regular verbs talk about our likes/dislikes discuss what we would like to eat & drink using a NEW form of gustar/encantar practice all 4 forms in context: gusta(n), encanta(n), gustaría(n), encantaría(n) We’ll know we’re successful when we can… Do well on the quiz today (listening, reading, and writing) Use pure Spanish to… Participate in a restaurant scene using our created menus for a restaurant Complete the “Búsqueda” asking and answering questions

La Prueba ¿Terminaste? If you’re finished, you may… Criterio A: Comprehending Spoken & Visual Text (Listening) Criterio B: Comprending Written & Visual Text (Reading) Criterio D: Using Language in Written Form (Writing/Grammar) ¿Terminaste? If you’re finished, you may… work on your menu (you need it after the quiz) finish any missing homework Get a computer to go on to the study materials (Quizlet, Conjuguemos, etc.)

Who would like/love: gustaría encantaría me te gustarían encantarían (singular nouns) La pizza - el jugo - la manzana - el pollo gustarían encantarían (plural nouns) las ensaladas las galletas los huevos las salchichas Optional Required A mí me A ti te A mi amigo A Amanda A ella le A nosotros A mi familia y a mí A Sam y a mí nos A ellos A Sam y Lexy A Uds. les no Q: ¿Te gustaría comer/beber _________? A: Sí, me gustaría… OR No, no me gustaría…

Una Búsqueda Expectations: Speaking: Complete sentences; pure Spanish Practice for… Criterio C: Communicating in Response to Spoken, Written, & Visual Text Criterio D: Using Language in Spoken Form (Speaking/Grammar) Expectations: Speaking: Complete sentences; pure Spanish Writing: Simply sign your names in the boxes if you do like, love, or would like/love, etc.