¡Muy importante! If you need to retake a section of the test, you may do so in the mornings, mustang room time or during channel 1, 2:45-3:00. Friday is.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Advertisements

ALC 51 Hoy es jueves el 2 de febrero The words on the next slide need to be changed so that they are smaller by using the diminutive ending.
Saca una hoja de papel y haz una a la campana (ALC) ALC # Nombre –Apellido Español 2H Pd 1. ALC Hoy es martes el primero de febrero.Objetivo. Total.
Saca una hoja de papel y haz una a la campana (ALC) ALC # Nombre –Apellido Español Pd 1. ALC Hoy es martes el primero de febrero.Objetivo. Total.
ALC 52 Hoy es lunes el 5 de febrero The words on the next slide need to be changed so that they are smaller by using the diminutive ending.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
ALC 19 Jueves el 13 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Columbus quiz Lectura Body parts practice Monstruo.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
ALC 57 Hoy es lunes el 3 de marzo de Please turn in the ALCS today after the bienvenida.
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of top verbs – word search. Dr. Frankenpiedra Top 25 + irregular verb.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre. Organiza la rutina diaria en orden de como debe de ocurrir. Hay siete frases.
ALC 67 escribe el español e inglés. Hoy es jueves el 22 de marzo de Sacar la basura. 2.Lavar los platos. 3.Pasar la aspiradora. 4.Sacudir el polvo.
ALC 50 España Please hand out the papers on your desk.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, Responde a las preguntas del cuento corto. 1.Kevin, un chico de norteamérica está estudiando en _________ España.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
ALC 75 Please make sure earbuds are hidden or put away where they cannot be seen.
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
¡Lo siento! Today was the last day to retake any section of the test.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
ALC If you would like to retake any section of the test, the last day will be Friday.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
ALC 68 Hoy es martes el 27 de marzo de 2012 Hay 12 preguntas para la bienvenida. If you have not done the bienvenida yet, you need to make a new flash.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
ALC 75 Hoy es lunes el 23 de abril de Escribe 10 formas de transportación en inglés. Thank you for having your ALC out and ready to get started.
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Class goals. 1.I will be ready to learn when I enter the classroom. 2.Read and understand the directions before asking, “what are we doing?” or saying.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of stem changers – word search. Dr. Frankenpiedra Stem changer – irregular.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Stamps to be traced. 2 and 3 ALC 21 Hoy es miércoles el 23 de octubre. match the columns writing out the words. 1.Fat 2.Handsome 3.Long 4.Old 5.Pretty.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Hoy es martes el primer de octubre de 2013
Español 3 24 de febrero de 2017.
Español 3Honores – Semana 7 del 9/19 – 9/23
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Classroom Commands Señora Atkinson.
Español 2 Thank you for taking my classes today. Since this is A day. My Schedule is as follows: 1st period Spanish 2 2nd period Prep 3rd period Spanish.
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Español 1 9 de diciembre de 2016.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Español 1 29 de marzo de 2017.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Español 1 7 de febrero de 2017.
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
miércoles el 5 de octubre Bienvenida
¡Hola! ¡Buenos días! Bienvenidos a la clase de español.
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Do not sit, stand along a wall; new sitting chart.
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Vámonos Find five errors in the following paragraph and correct them.
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Antes de empezar una respuesta completa (no escribimos la pregunta)
Transcripción de la presentación:

¡Muy importante! If you need to retake a section of the test, you may do so in the mornings, mustang room time or during channel 1, 2:45-3:00. Friday is the last day to take the test. Thursday there is no mustang room.

ALC 53 Hoy es miércoles el 19 de febrero, 2014. Emparejar ¡No me olvides! ¡Te amo! Lo siento. Estoy comprometida. Estoy casada. Somos amigos. ¡Besame! Don’t forget me! I am engaged. I am married. I am sorry. I love you! Kiss me! We are friends.

ALC 53 Hoy es miércoles el 19 de febrero, 2014. Emparejar ¡No me olvides! ¡Te amo! Lo siento. Estoy comprometida. Estoy casada. Somos amigos. ¡Besame! Don’t forget me! I love you! I am sorry. I am engaged. I am married. We are friends. Kiss me!

Hoy es miércoles el 19 de febrero, 2014. Content objective What I will do. I will show the language of love with the fan, learn 5 facts about Argentina. Language objective How I will do it. I will complete the Cornell notes of the vocabulary and the gestures. I use a hand fan to demonstrate the different gestures. I will draw and label Argentina and items associated with it.

Please make sure you are sitting in front or behind another person. If you are not, please move. Please take out your bienvenida flash cards.

Saquen una hoja de papel para la asignación y escribe la información abajo. # nombre/apellido miércoles el 19 de febrero, 2014 español pd. Argentina .

Dobla el papel para hacer ocho cuadros como la a la campana. Cuadro uno escribe Bienvenida con respuestas ___1_______ Bienvenida con preguntas ____2______ Do the bienvenida with the person in front or behind you. Write the time it takes you to answer all the questions on line 1.

Bienvenida. Hoy es martes el 18 de febrero, 2014. ¿Qué tiempo hace? Está lloviendo. ¿Cómo estás? Estoy contento/a. ¿Dónde están los abuelos? Los abuelos están en… ¿Cómo se dice heart en español?

Por favor escribe el tiempo para completar la bienvenida en el papel. Write the time it takes you to answer all the questions on line 1. Bienvenida con respuestas ___1_______

Bienvenida 2 Now give the answers to your partner and let them say the questions to you that correspond to the answer. Please time and write your time on your paper on line 2. Bienvenida con preguntas ___2_______

Por favor saquen las notas de Cornell; Lenguaje del abanico.

Copiar los gestos para las expresiones. Removing the hair from the forehead with the fan’s handle: Do not forget me! ¡No me olvides! Holding the fan in the left hand: I want to make your acquaintance. Te quiero conocer. Lips are on the end of the fan handle: I don’t rely upon you. No te necesito. Turn/twist fan in the right hand: I love another Le amo a otro. Passing fan along the cheek. I love you! ¡Te amo! Passing along eyes: I am sorry. Lo siento. Fanning quickly: I am engaged. Estoy comprometida. Fanning slowly: I am married. Estoy casada. Dropping fan: We are friends. Somos amigos. Handle on the lips: Kiss me ¡Besame!

Practicar Usando las notas, y el albanico practiquen. If you still have your fan use it. If you have turned in your fan, quickly make another out of a paper you are going to throw away. Slides are on a timer. Read the phrase and then do the gesture with the fan. Help each other out by saying what the gesture is while you do the gesture.

¡No me olvides!

Te quiero conocer.

No te necesito.

No te necesito.

¡No me olvides!

Te quiero conocer.

No te necesito.

Te quiero conocer.

¡No me olvides!

Le amo a otro.

¡Te amo!

Lo siento.

Lo siento.

¡Te amo!

Le amo a otro.

¡Te amo!

Le amo a otro.

Lo siento.

Estoy comprometida.

Estoy casada.

Somos amigos.

¡Besame!

¡Besame!

Somos amigos.

Estoy casada.

Estoy comprometida.

Somos amigos.

Estoy comprometida.

¡Besame!

Estoy casada.

Cuadro dos Por favor, escriban el lenguage del abanico.

Prueba Keep track of the correct answers on your paper in square 2. Make the gesture according to what is shown. If you make the correct gesture mark a tally mark on the paper.

¡Te amo!

¡Te amo! Passing fan along the cheek.

Le amo a otro.

Le amo a otro. Turning fan in the right hand:

Lo siento.

Lo siento. Passing along eyes:

No te necesito.

No te necesito. Place the fan handle on the lips:

Te quiero conocer.

Te quiero conocer. Holding the fan in the left hand:

¡No me olvides!

¡No me olvides! Removing the hair from the forehead with the fan’s handle:

Estoy comprometida.

Estoy comprometida. Fanning quickly:

¡Besame!

¡Besame! Handle on the lips:

Estoy casada.

Estoy casada. Fanning slowly:

Cuadro 2 Add up your tally marks. Write the number of marks you have over 9.

Please make sure you turn in your completed, fan. Please make sure your name and number are on the back.

Cuadro 3 Escribe el subtítulo: La bandera de Argentina.

Cuadro 3 Dibuja y colorea la bandera de Argentina.

Cuadro 4 Responde a las preguntas con frases completas. ¿De qué color es la bandera de Argentina? ¿Cuál es el símbolo en el centro de la bandera?

Cuadro 5 Escribe el subtítulo: Argentina

Cuadro 5 Dibuja el mapa de La Argentina.

Identifica los paises y aguas por escribir Identifica los paises y aguas por escribir. Argentina, Chile, Bolivia, Paraguay, Brasil, Uruguay, el Oceano Atlántico y el Oceano Pacífico.

Identifica con una estrella y por escribir Identifica con una estrella y por escribir. Buenos Aires y la región Patagonia.

Cuadro 6 Responde a las preguntas con frases completas. ¿Cuál es la capital de La Argentina? ¿Cuáles son los países que rodean La Argentina? ¿Cuál es el oceano al este de La Argentina?

Lectura: read the following to yourself Patagonia is a region located at the southern end of South America, shared by Argentina and Chile. The region comprises the southern section of the Andes mountains to the southwest towards the Pacific Ocean and from the east of the mountain range to the valleys it follows the Colorado River south towardsCarmen de Patagones in the Atlantic Ocean. To the west, it includes the territory of Valdivia through Tierra del Fuego archipelago.[1] The name Patagonia comes from the word patagón[2] used by Magellan in 1520 to describe the native people that his expedition thought to be giants. It is now believed that the people he called the Patagons were Tehuelches, who tended to be taller than Europeans of the time. http://en.wikipedia.org/wiki/Patagonia

Cuadro 7 ¿Dónde está Patagonia? Patagonia is a region located at the southern end of South America, shared by Argentina and Chile. The region comprises the southern section of the Andes mountains to the southwest towards the Pacific Ocean and from the east of the mountain range to the valleys it follows the Colorado River south towardsCarmen de Patagones in the Atlantic Ocean. To the west, it includes the territory of Valdivia through Tierra del Fuego archipelago

Cuadro 7 ¿Qué tipo de gente vivía en Patagonia? ¿Quién era Magellan? The name Patagonia comes from the word patagón[2] used by Magellan in 1520 to describe the native people that his expedition thought to be giants. It is now believed that the people he called the Patagons were Tehuelches, who tended to be taller than Europeans of the time.

Lado dos, cuadro uno Escribe el subtítulo: El guacho

Dibuja el guacho

Identifique la ropa del guacho. Cuadro 2 Chapéu-. Sombrero/ hat Bariacho- ribbon under chin. Lenço – bandana Camisa shirt Colete – chaleco/vest Rebenque - crop whip Tirador-cinturón/wide belt Bombacha-pantalón/baggy pants Bota - boots Espora esquelas/spurs

Cuadro 3 lado 2 Escribe el subtítulo: Mate

Dibuja el mate, la bombilla y la yerba.

La capital de la Agentina es Buenos Aires. Llaman las personas porteños..

La avenida 9 de julio Una avenida que pasa por la ciudad. Tiene 10 carriles en cada direción. Tiene el nombre en honor del día de la independencia, 9 de julio 1816

Maravillas de Buenos Aires El puente de la mujer es un puente para personas y no automobiles. Terminaron la construccion en 2001.

El tango es un baile que se orginó en Río Plata de la Argentina. Tiene influencias de la cultura de Europa y Africa. Hay muchos estilos de baile.

San Telmo El barrio más antiguo, original, y preservado de Argentina.

La casa rosada Se puede comparar a la casa blanca en los estados unidos. Es rosado porque en un tiempo un presidente quería no hubiera problemas entre los políticos. Rojo y blanco eran colores de los grupos de políticos.

El Teatro Colón Construido en 1857 es un edificio magnifico. Se presenta opera, obras de teatro y otras presentaciones. Tiene más de 2.500 asientos.

Create a graphic organizer/ web. Center – la casa ( 6 each category) Cuartos Quehaceres (chores) Muebles (furniture) Pertenencias Otros verbos asociados con la casa. 1 pt cada palabra = 30 pts. #2 organizer/web La ciudad Edificios Modos de transportación Professiones o trabajos Verbos asociados. 1 pt cada palabra = 30 pts.

Ejemplo La casa cuartos muebles Pertenencias quehaceres Leer Asi leemos p. 30. P. __Contesta las preguntas en la misma hoja de papel. 2 pts cada número = 20 pts.